Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
721 ^ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПНСТеНОКАГО, 1621 ГОДА. 722 іле до порядку іерархійного—еписко-
пове, иле до порядку чина—або за
одинъ епископъ зъ собою и зо всѣми
ийыми. А монархою церковникъ, епи¬
скопомъ повшехнимъ, судіею найвиш-
швмъ — еѣ одинъ! Неслушне бискупъ
Римскій на едного себе все горнетъ и
едвого себе выставляетъ. А писмо зась
святое едного не похваляетъ, и не¬
толко абы то на единомъ полегати
мѣлъ, але и самъ ся не остоитъ, яко
Екклисіастесъ, въ 4 гл., пишетъ мовя-
чн: «лѣпшіи два ня»жли одинъ, есть
имъ заплата добрая въ трудѣхъ ихъ:
ижъ если одинъ зъ нихъ паднетъ, под¬
несетъ другій спол-товаріша своего, и
горе тому единому, коли ся падетъ, и не
будетъ второго воздвигнути его. И ес¬ ли укрѣпится одинъ, два станутъ про-
тиву ему, и поворозокъ треплетеный |
не скоро росторгнется> 4). То Еккле-
сіастесъ. Зъ того свѣдоцства писма свя¬
того ясно ся даетъ вѣдати, ижъ чоти- ■
ры патриархове въ силѣ, въ правдѣ
суть, все могутъ, а одинъ бискупъ Рим-:
скій не стоитъ, але упалымъ есть и |
ничого не можетъ. і Части II, роздѣлу IX, артикулъ 3. і О Тарасіи, Никифорѣ и Меѳо-!
діи, патріархахъ Константи-|
нополскихъ, ижъ они въ по-і
слушенствѣ не были лапеж-
скомъ. Еще зъ Исаіемъ пророкомъ мовлю:
«горе пишущимъ неправду»! Хотячи от- ‘) Еввлес., гл. 4, ст. 9—іо, 12: «Блази
два паче единаго, имже есть мзда блага въ
трудѣ ихъ: яко аще падется единъ отъ нихъ,
мвдввгветъ другій ирнчаствика своего: и ;
горе тому единому, егда падетъ, я не бу' детъ втораго воздвигнути его. И аще укрѣпится единъ, два ставета противу ему: ■ вервь треплетрна не скоро рясторгнется». ! ступникове той своей пропозиціи дово¬
дите, которою нѣкоторыхъ зъ право¬
славныхъ помовляютъ, якобы прнзнавати
I мѣли, ижъ Римскій епископъ такое стар-
шенство мѣлъ по всѣ семь вселенскихъ
соборы, якое мѣти его теперь они от-
; ступникове правятъ, — приводятъ на
! приклады и удаютъ, якобыТарасій, Ники-
, форъ и Меоодій, патріархове Констан-
[ тинополскіи, мѣли быти въ послушен-
ствѣ папы Римского. Щто нгьгды не
было и доводу на то н» зъ дѣевъ
семого собору, до которого ся отзыва¬
етъ. н»ь [зъ] жадной исторіи церковной
не укажутъ. И овшемъ зъ Зонары 5) о1
Тарасіѣ патріарсѣ то маемо, ижъ онъ,
патріархою зоставпіи, посполу зъ цеса-
рами до Адріана, папежа Римского, и
до другихъ патріарховъ посялали, • жа-
даючи, абы любъ сами прибыли, любъ
отъ себе послали кого на соборъ. От¬
коль видѣти дается не то, што отступ-
никове правятъ, якобы папѣ Римскому
былъ послушный, але ово. ижъ, маючи
ровное зъ Римскимъ право зверхностп,
о церковномъ покою промыслъ такій
чинитъ, якій первой столицы еписко-
пови належалъ, то есть, ровнымъ быти
себе Римскому оказѵетъ, а не послуш¬
нымъ. А што пишетъ, ижъ Меоодій отъ па¬
тріархи Ники«|юра былъ пославъ до
Риму въ справахъ нѣкоторыхъ, и от¬
толь доводитъ, же Никифоръ былъ па-
пежови послушный, — неслушне дово¬
дитъ, бо такъ наноситъ: «патріарха Ни¬
кифоръ посылалъ Меоодіо до папежа,
ерго—папежови послушный былъ!» Мы
взаемъ такъ ветуемо: л) «Адріанъ па-
пежъ посылалъ до Тарасі«,ерго—папежъ
патріарсѣ былъ послушный!» Мовлю
еднакъ, ижъ Зонара не пишетъ того, 5) Зовара, въ томѣ З.-мъ. •) Отъ Латинскаго глагола ѵеіяге. Библиотека "Руниверс1