Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
710 к ПАЛИНОДІЯ>, СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКЛГО, 1П21 ГОДА. 720 ѳднакое отъ церкви Христовой пекло-
ване есть злецено, одно бовѣмъ въ
церкви Христовой естъ епископство.
Мовитъ Кѵпріанъ святый въ словѣ
«О простотѣ»: «прелятуры *) и всѣ по-
сполите за одинъ епископъ церкви Хри¬
стовы дозираютъ, рядятъ нею и спра-
вуютъ. Еднакъ въ дозорѣ томъ, радѣ и
справованю вишпіее мѣстце маетъ митро¬
политъ, нп>жъ епископъ, виштее [мѣстце
маетъ]2) патріархъ, няжъ митрополитъ,
выішпей—ближшій зверхности свѣцкой
патріархъ, [нѣжъ] 3) отлеглый». Выти
бовѣмъ ровними собѣ всѣмъ патріар¬
хомъ, митрополитомъ и епископомъ—
зъ права естъ Божого, которое надъ
епископа вышшей духовной зверхности
не знаетъ. А быти одному надъ дру¬
гого вынеслѣйшимъ—зъ права естъ
людского, зъ которого хоть былъ Римскій
епископъ надъ всѣ иншіи вынеслѣй¬
шимъ, ижъ въ мѣстѣ столечномъ це¬
сарскомъ сидѣлъ при боку цесарскомт,
зъ Бозского еднакъ права не былъ,
толко—епископъ тоейжъ владзы и то-
гожъ достоенства, якъ мовитъ Іеронимъ
святый: «которій Александрійскій, Ев-
губскій, Константинополскій, и кождый
иншій», ведлугъ которого и епископъ
Константинополскій, всѣмъ ішшимъ епи¬
скопомъ ровный зоставаючи, зъ права
людзкого, то естъ, зъ ухвалы святыхъ |
отецъ стался надъ всѣ иншіи выне¬
слѣйшимъ, и то теперъ въ Церкви ‘
Христовой презъ дозоръ свой самъ и !
зъ* своею церквію справуетъ, штб въ
ней сполечне справовалъ зъ епископомъ
Римскимъ поты, поки онъ въ захова-'
ню старожитнихъ, отъ святыхъ отецъ
на вселенскихъ соборахъ ухваленихъ
правахъ преставалъ. А скоро черезъ *) На полѣ: «лреложѳвства». *) Добавлено по Толстовскому списку.
3) Исправлено по списку Толстова. неслиханіи Церкви Христовой въ своей
Римской кузнѣ укованіи права на каркъ
спол-епископомъ наступати почалъ, на-
тихъ-мѣстъ зъ едности церковной вы¬
палъ и въ схисмѣ зосталъ, овыми себе
домовыми оной святой старожитности
| неслыханими новозмисленими правы об-
варовавши: ижъ Римская церковъ отъ
самого Бога естъ уфундована, которая
якобы ппколи не блудила и блудитп
не можетъ; якобы самъ Римскій епис¬
копъ былъ Христовымъ и Божимъ въ
зуполной церковной епископской владзѣ
намѣстпикомъ, и всей Христовой церк-
! ве монархою найвиштимъ. судіею всѣхъ
судячимъ, а судови ня> чіему непод-
; леглимъ; которому якобы самому въ зу-
: полной владзы было всего свѣта епи-
, скопы судити, карати, зметовати, при-
! вертати, собори вселенскій ззывати, об-
ходити и ствержати, * а вкоротцѣ рек-
: ши —ижъ опъ самъ естъ епископомъ
| повшехнимъ, вѣры правиломъ неомкл-
I нимъ, и прочая. О которихъ если вѣ-
; дати, чителнику ласкавый, обширнѣй
прагнешъ, до третего роздѣлу «Ламен-
ту Орѳологова» отсилаю тя, а самъ сей
мой артикулъ на томъ кончу, ижъ нп>-
гди того отступникъ Креуза не дове¬
детъ, што мовитъ, абы нѣкоторіи зъ
насъ православныхъ то признавали, [ ижъ, подъ часъ семи вселенскихъ со¬
боровъ, такое мѣлъ отъ Церкви Хри¬
стовой старшенство епископъ Римскій,
якое ему теперъ оны отступцикове при-
знаваютъ. Же мѣлъ подъ часъ оный
овыи привилеи, то признаваемо; але не
самъ, бо заразъ на второмъ вселенскомъ
соборѣ поровнанъ въ нихъ зъ нимъ
зосталъ патріарха Константинополскій,
и то штб на него належало справовати, не занехалъ, оба еднакъ (и Римскій першій въ тихъ правахъ, и Констан¬
тинополскій другій въ нихъ) онъ гіер-
вій, а сей вторій въ Церкви Христовой Библиотека "Руниверс1