Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
717 'ПАЛИНОДІЯ», <04. ЗАХАРІИ КОПЫС'ГЕНСКАГО, 1021 ГОДА. 718 То былъ третій Рпмского епископа при-
вилей. Зъ тихъ и лререченихъ прерогативъ
былъ Римскому епископови новій при-
вылей четвертый, ижъ што колвекъ въ
церкви Христовой поважное становлено
было, зъ обвѣщеніемъ епископа Рим-
свого было и порозумѣньемся зъ нимъ
дѣятися звикло было, такъ еднакъ же
гдѣ бы самъ, любъ презъ послы не І
былъ, або будучи слушности против¬
ный былъ, речи намовленыи въ своей
поважности абы зоставали. Што ся
стало на второмъ и пятомъ соборахъ ]
вселенскихъ, на которихъ епископове |
Римскій шь сами презъ себе, нн> презъ
послы свои не были, ровне и на соборѣ
вселенскомъ четвертомъ, которого слуш-
ной ухвалѣ, хоть ся послове папежскіи,
а потомъ Леонъ и Геласій, епископове
Римскій, неслушне спротивили, ухвала
еднакъ въ своей иовазѣ зостала. Теперъ
[зась] !) скринею всѣхъ ухвалъ церков-
нихъ-перси Римского епископа суть,
которій што колвекъ речетъ, за Боз-
скій вирокъ отъ всѣхъ принято уси-
луетъ мѣти, и што передъ тимъ—по-
сполитый зъ иншими епископами о доб¬
ромъ церковномъ нромысльникъ, то те¬
перь самъ одинъ и соборъ вселенскій,
и надъ соборъ удѣлный ухвалъ церков¬
ныхъ споряжца и правитель! Былъ зъ тыхъ же помененыхъ при¬
чинъ и прерогативъ и пятый привдлей
овый, ижъ Римскій епископъ, цесар¬
скою притомностю и поважностю вспер-
тый, еретикомъ и ересемъ ихъ шири-
тися не допускалъ, але частью своими
иисмы, частью цесарскими выроками пов-
стягалъ ихъ и тлумилъ. «Отколь, мовитъ
ІІросперъ, святой памяти папа Вонифан-
тій напротивъ непріателемъ ласки Но¬
жей, не толко аностолскихъ, але и це-! сарскихъ уживалъ вироковъ*, Тыи теди
5 прівилеевъ зъ помененихъ причинъ
и прерогативъ Римскому епископови въ
уживаню быти церковь Христова знала.
И гды станетъ на правахъ церковныхъ
всѣхъ первихъ, новотнинъ ся зречетъ
а всю первую старожитность церкви
заходной привернетъ и вѣру заровно
зъ патриархами визнаетъ, до сполеч-
ности оного своей приймутъ и до пре¬
рогативъ першихъ припустятъ. На што
и всѣ иншіи Христіанскій зъ тогожъ
самого Римского костела вылеглынсекти,
розумѣемо, зъ охотою ся подпишутъ и
станется за ласкою Божею, не уніа,
але унитасъ 2), не зъедночене, але
едность! А же немалъ всѣ помененіи приви-
леи Римскому епископови зъ тихъ при¬
чинъ и прерогативъ надани быти най¬
ду ются, ижъ сполечпого мѣста цесар-
ского былъ епископомъ, и ижъ за при-
томностьюипотужностьюцесарскоюмного
мочи укривженимъ помагати, еретикомъ
и ересемъ иоважне и скутечне забѣ-
гати моглъ,—для тихъ же власнихъ
причинъ и прерогативъ, гды врихлѣ
потомъ перенесена была столица цесар¬
ская зъ Риму до Константинополя, и
мѣсто тое такъ притомностыо цесар¬
скою, якъ поважностью сенату, славно
и новимъ Римомъ названо зостало. Ви-
дячи святый отци, же што моглъ Рим¬
скій епископъ въ церкви Христовой,
стался мочи тое все, за перенесеніемъ
цесарства, епископъ Константи иопод-
скій, і'ыижъ ему всѣ, которій -мѣлъ
епископъ Римскій, привился присудили
и, надъ иншихъ трохъ патриарховъ его
поднесши, вторимъ его по Римскомъ въ
порядку а ровнимъ въ чести и въ
владзи учинили. И ачколвекъ всѣмъ пат-
риархомъ або рачей всѣмъ епископомъ Добавлено но Толстовскому списку. >) Д&т. ипііаз. Библиотека "Руниверс1