Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
713 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАГІИ сѣ своей антихристовимъ естъ предо-
течею, и того наслѣдуетъ, которій, по-
гордивши въ сполной радости апостол-
скими хорами, на вынеслость выдѣл-
аости покусился вылетѣти, мовячи: |
«вступлю на небо а вивиіишу столицу |
мою надъ звѣзди Божіи, усяду на горѣ
цримиря, на полночи, вступлю на ви-;
сокость оболоковъ и буду ровній Виіп-1
нему 8)>. Не признаваемо теди мы въ церкви |
Христовой повшехного [зъ] людій ени-;
скопа, бо его исколи церковъ Христо¬
ва, юь всходнаа, нм> западная не зна¬
ла. И естъ то свѣжій отступницкій
новокадендарній (то естъ такъ давній,
якъ естъ давній новій календарь) вы-
ммслъ, а на насъ потваръ. А жебы
тую въ церкви Христовой подсоли не-
былую речъ мѣлъ мѣти епископъ Рим¬
скій зъ права Божого, нгьгди того от-
ступникове зъ писма Божого (право
абовѣмъ Божее зъ Божого писма по-
казовано быти маетъ) и одною литерою
ве покажутъ. Але если привилея лкіи
маетъ —зъ людзкого ихъ права маетъ,
а не зъ Божого. Мовятъ абовѣмъ св.
вселенского собору четвертого святый
отци въ канонѣ 28. же «столицы ста¬
рого Риму приводіея наданы 9) суть
отъ отцевъ». Если отъ отцевъ, то зъ
права людзкого, а не зъ нрава Божого.
И покладаютъ тамъ же заразъ причи¬
ну, для которой тіи ему отъ отцевъ
привилеи суть надани: «ижъ, мовятъ,
мѣсто оное царскою столицею было».
Не естъ то теды правда, што отступ-
еикове правятъ, якобы епископъ Рим¬
скій былъ въ церкви Христовой сли- *)*) Исаія, гл. Ы, ст. 13 -14: «на вебо взы-
ду, выше звѣздъ небесныхъ поставлю пре¬
столъ мой, сяду на горѣ высоцѣ, на горахъ
высокихъ, яхе къ сѣверу: взыду выше об-
дакъ. буду подобенъ Вышнему». 9І Въ подлинникѣ ошибка: «не дани». КОНЫСТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. скопомъ повшехнимъ, и абы то зъ Боз-
кого права мѣлъ. Которій если такъ
естъ, якимъ его отступникове мѣти
хотятъ и удаютъ, внѣ церкве Христо¬
вы естъ, и они зъ нымъ. Церковъ або¬
вѣмъ Христова, прочъ самого Христа
Господа, жадного зъ людій повшехного
епискоіЛі не знала наколи (яко о томъ
Григорій святый, епископъ Римскій,
ясное свѣдоцство выдалъ) и теперъ не
знаетъ (якъ мы о томъ зъ тымъ же
святымъ папеже[мъ] ясное свѣдоцство
выдаемо). А што за лриводіеи отъ свя-
тихъ отцевъ епископъ Римскій мѣлъ,
которихъ иншіи патріархове не мѣли,
овіи суть: ижъ онъ межи всѣми епи¬
скопами знанъ былъ за найвыборнѣй-
шого и напилнѣйшого ухвалъ и кано¬
новъ соборовихъ посторожцу, оборонцу,
и отмстителя, а то—зъ той причины и
прерогативы, ижъ церковъ Римская ве¬
ликую поважность во всемъ христіан¬
ствѣ относила, же отъ переднѣйшихъ
апостоловъ Петра и Павла была уфун-
дована; тоежъ зарОвно зацности и по-
важпости и церковъ Антиохійская, и
патріарха еи естъ, кгдижъ тіижъ вер-
ховніи апостолове ѵфундовали ю. А
привелей той не самому Римскому епи-
скопови належалъ, але всей церкви; и
онъ не самъ въ утечкахъ на помочъ
ставитися былъ звыклъ, але соборно зо
всею церквою. Теперъ. южъ той привод
лей подъ лавою, въ зневазѣ, гдижъ
южъ отъ колко сотъ лѣтъ сами папе-
жеве Римскій натяжшими святыхъ со-
.боровихъ ухвалъ и церковнихъ правъ
и каноновъ зневажцами сталися. И са¬
мой церкве Римской не барзо почи¬
таетъ, бовѣмъ што первѣй епископъ
Римскій отъ церкве Римской бралъ по-
і важность, то теперъ воротивъ все —
особѣ, а не церкви приписуетъ. Пер-
вѣи во всемъ любовъ и продковала, и
сродковала, и кончала; а теперъ все ся Библиотека "Руниверс1