История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
711 палинодіяеоч. злхлпи конысгкнсклго. 1621 іода. 712 ляетъ;лале признавали продкове наши, 1 чи мы або святая церковъ восгочвая,
и ми признаваемо, же естъ епископъ, але и сама заходная — за повшехного
во всемъ всѣмъ епископомъ ровній и епископа наколи не знала. Поневажъ
кождому зособна, якъ ему всѣ и зособ- якъ тойже Григорій, папа Римскій, въ
на кождій ровнимъ естъ. «Гдѣ колвекъ і посланіи 69, книги 7 моввтъ: «если
абовѣмъ естъ епископъ, мовитъ св. Іе- одинъ зъ людій повшехнимъ еписко-
ронимъ въ посланіи своемъ до Еѵагріа, і помъ будетъ званый, иншіи епископове
будь въ Римѣ, будь [въ]Евгубѣ, будь въ ! не будутъ епископами». А назвавши
Константинополю, або въ Регіи, або въ ' имя «повшехного» зъ людій епископа—
Александріи, або въ Танаисѣ,—того жъ именемъ «превротнимъ», «вшетечвимъ»,
естъ служеніа и тогожъ священства О*- <бридкимъ>, «пышнимъ», «блюзнер-
«Высокость абовѣмъ богатства и убоз-1 скимъ»—въ посланіи 30, книги 6 мо- ства низкость—ан>ь високимъ, ани> низ-1
кимъ епископа не чинитъ, гдижъ всѣ |
суть апостолскими сукцесорами 2)». А |
же церковъ Христова повшехного епи¬
скопа наколи не знала и теперъ не
знаетъ иншого, прочь самого Христа, !
Григорій св., епископъ Римскій, выраз-1
ними и многими слови #ѣдати даетъ, І
гдѣ въ листѣ своемъ 32, книги 4 такъ '
мовитъ: «Отдаль, Боже, отъ сердца хри-;
стіанского имя тое 3) (повшехного епи¬
скопа) блюзнерское 4), черезъ которое
всѣмъ священникомъ честь отъймуется,
гди отъ одного безрозумне бываетъ со¬
бѣ привлащано». х\ же и Римскій епи¬
скопъ за повшехного нгьроли званъ не
былъ—тамъ же заразъ наводитъ: «жа
день, мовитъ, зъ еуискоиовъ Римскихъ
того видѣлности слова наколи не при¬
нялъ и уживати не нризволилъ». А для
чого имени того уживати Римскій епи-!
скопъ не призволялъ—тамъ же зараЗъ
овую даетъ причину: «абы, мовитъ, \
гды бы ся одному што за власное да-1
до, чести повинной всѣ свяіценици не
были позбавлееы». То Григорій свя¬
тый. Римского теды епископа, не рку- і *) Іеронимъ къ Евагрію
а) Ѳеофилактъ на Іоанна, И, ГоІ. 286.
э) Въ подлинникѣ грубая ошибка: «твое» *) Въ Толстовскомъ спискѣ на полѣ:
«повшехный епископъ естъ имя біюинер-
екое». вита: «я безпечне моллю, ижъ хто кол¬
векъ себе повшехнимъ священникомъ
називаетъ, або званій быти прагдетъ,
въ пысѣ той своей антихристови доро¬
гу готуетъ». Не знаемо теды мы въ
церкви Христовой епископа повшехно¬
го зъ людій, нрочъ самого Бога-Чло-
вѣка Христа Господа, которого далъ
Богъ головою церкви. И омылне то от¬
ступникъ Креуза удаетъ, якобы нѣко-
рыи зъ насъ такое старшенство въ
церкви Христовой Римскому епископо-
ви признавали, якое они ему отступ-
никове признаваютъ. И овшемъ мы,
православніи, о томъ повшехного зъ
людій епископа имени то зъ тымъ же
святымъ Григоріемъ, папою Римскимъ,
мовимо, же «хто колвекъ на тое об-
рыдлое (повшехного епископа) имя при-
зволяетъ, кождій гой вѣру тратитъ и
ставается невѣрникомъ 5)>. «Речъ або¬
вѣмъ естъ то люциперская (мовитъ той
же святый одному епископови) — хотѣ-
тися поднести надъ всѣ иншіи еписко¬
пы, который суть звѣздами небесными
и оболоками церковнвми с)>. «Епископъ
абовѣмъ титулу такого ^ то естъ, ко¬
торый ся повшехнимъ епископомъ зо¬
ветъ, або званъ быти прагнетъ, въ пы- &) Книга 4, посланіе 30. 6) Кинга 4, посланіе 34. 7) Кнпга 6, посланіе зо. Библиотека "Руниверс1