Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
70!> «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАПИ КОІІЫСТКНСКАП», 1621 ГОДА. 710 і владза иастирства и рлженя ихъ въ
лаэначенихъ и въ отдѣленихъ имъ ча-
ггехъ естъ ограничена, зъ варунками
л подъ каранемъ зверженья, абы одинъ
п другого діецезію не втручался. Ре-
четъ кто «што намъ и онымъ за пожи-
токъ зъ того такого зъедночепья, и
’тгб за тымъ за повинность наша была
бы?> Пожитокъ намъ былъ бы радость,
веселіе и утѣха, ижъ ея драхма—цер¬
ковь Римская—згинулая нашла; ижъ
отъ ста овецъ заблудйлаа сотнаи овеч¬
ка отыскана и до овчарни» Христовы
впроважена была бы; ижъ братъ ,напп.
которій умерлъ былъ, ожилъ бы,—по-
гиблъ былъ и нашолъ бы ся! Церковь
зась Римская радовала бы ся и весе¬
лила. ижъ, згиблап бывпіи, нашлася;
нжъ заблудилая въ ограду церковную
ввелася; ижъ. мертва бывши, ожила;
нал, зъ братіею своею зъедночила би
ся, и ижъ до своей достой пости давной
пришла бы! А повинность взаемпал
была бы—братолюбіе показовати одинъ
другому и руку помочи подавати, «другъ
друга честію болшимъ вадъ себе, вед-
лугъ божего апостола, чинити» 2). ІІа-
пежъ зась Римскій гди бы, [новот-
нннъ] 3) отвергшися своихъ и новацій,
въ едпости вѣры зъ церквою, то естъ
[зъ] патріархами былъ, мѣлъ и отъ
насъ тое, же бысмо его за выборный
въ тѣлѣ церковномъ смыслъ мѣли и по¬
читали; а гды бы побожнымъ былъ и
чудами ся прославилъ, то бысмо его,
якъ святого, велбили и высл&вовали и
межи святыми Божіими цолачали, якъ
иредъ тымъ на всходѣ: Аѳанасіи, Гри-,
юріевъ, Кирилловъ, Василіи, Златоус-|
того и иншихъ безъ лнчбы, а на за- ;
ходѣ: Климента, Силвестра, Леона, Мар-;
тина, Грігоріи и иншихъ многихъ, такъ ! 3) Рнмл., гл. 12, ст. 10. '/ Исправлено по Толстовскому синску бысмо и его почитали. А зась надъ пат¬
ріархами и надъ ихъ діецезіи митропо¬
литами и епископами и христіанами абы
владзу я кую удѣлную мѣлъ ростягати,
суды за ашіеляці[е]ю отиравовати и
послушеиство но нихъ вытягати,—о
томъ анм> мыслитц* гдыжъ соборы все¬
ленскій того ему не толко не позво¬
ляютъ, але выразне забороняютъ, якъ
ся то южъ на передѣ на многихъ
, мѣстцахъ доводне показало. Части II, роздѣлу IX, артикулъ 2. О прерогативахъ епископа
Римского и оиривп»леяхъвы-
неслости его. ііоневажъ па многихъ мѣстцахъ :«
розними окказіими взмевку чинилемъ
о привп>леяхъ и прерогативахъ Рим¬
ского епископа, за оказіею теды словъ
овыхъ отстуиницкихъ, на початку девя-
того ихъ роздѣлу ноложенихь, яко бы
многій зъ насъ были, которій такое
старшенство иапежови Римскому при
знаваютъ, о якомъ они отступниково
правятъ,—належитъ ми, нравославній
| чителнику, вѣдомымъ тобѣ учинити, ' што за прерогативы надъ иншихъ пат-
I ріарховъ мѣлъ еіщскопъ Римскій, н
! што за привжлеи винеслости его,-а
| бысь на око обачилъ: еслижъ коли та-
і ко^ старшенство яъ * насъ нѣкоторіи
Римскому епйскопови признаваютъ, о
якомъ они отстунникове облудне пра¬
вятъ и насъ невинне номовляютъ? Мовятъ отступникове, ижъ Римскій
епископъ той напередпѣйшій нривн>лей
маетъ, же естъ епископомъ новшех-
нимъ, а маетъ привы>лей той не зъ
людского права, але зъ Божого. Отдо-
вѣдаю имъ. Лъе жаденъ зъ православ-
нихъ того ему права наколи не при¬
знавалъ и не признаваетъ, якъ омыл-
пе нѣкоторихъ зъ насъ Креуза помов- Библиотека "Руниверс1