История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
707 * ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАМИ церкве снятое но тыхъ семи соборахъ»,
отъ той, мовлю, неправды девятый свой
роздѣлъ починаютъ, братіею своею насъ
называютъ, а отцевъ нашихъ патріар¬
ховъ зрекаются и безчестятъ. Поневажъ
теды отцевъ зреклися, сипами ихъ болшъ
не зостаготъ, а затымъ и намъ братіею
быти не могутъ. Умовллютъ въ право¬
вѣрныхъ, якобы мѣли призпавати стар-
шенство папежомъ Римскимъ! ІІрезъ семъ
соборовъ такое, о Яковомъ оны отстѵп-
никове правятъ, иже напежове по отор-
ванюся Римской церкве о[тъ] церкве
всходной старшенство тое стратили, въ
чомъ многой ') той братіи великую
кривду чинятъ. Мы абовѣмъ всѣ право¬
славный ня> одного зъ тыхъ двохъ
не признаваемо, але то завжды и мо-
вимо, и признаваемо, же гды бы Рим¬
скій біскупъ смирилъ себе и вѣру еднако
зъ патріархами вызналъ, былъ бы межи
братіею братомъ и спол-патріархою пер¬
вого именованя. Голосы, которыми насъ
помовляютъ отступникове, не суть го¬
лосы православныхъ сыновъ святой Мат¬
ки Церкве всходней, не суть тыи слова
зъ соборовыми правилн згодны. Не при¬
знаваемо мы, мимо пристойность, жад-
ного старшенства папѣ Римскому, по-
неважесмо ясне и доводне то показали,
же патріархове во всемъ, нле ся тыче
достоинства епископского, суть ему ров¬
ны, вынявши нѣкоторый его прерогати¬
вы, иле до благочестіе іерархіи церков¬
ной. Въ которыхъ всѣдъ превзятостехъ
вшеляко и зуполне поровнанъ ему, для
тыхъ же самыхъ причинъ, для кото¬
рыхъ ними онъ былъ почтенъ, Констан-
тинополскій стался. Суть правовѣрпихъ
сыновъ голосы. ишъ бискупове Римскій
якъ презъ вѣкъ семи соборовъ удѣл-
ного старшенства въ церкви Христовой
не мѣли, такъ и презъ оторванесц о[тъ] ') Унд.: <мвоі««*. КоПМСТЕПСК.ѴГб, 1621 года. 708 церкве не тратили его, яко того, чого
наколи пе мѣли; але тратили сполеч-
пость и участницство, которое зъ церк-
вою всходнею и зъ патріархами мѣли,
а презъ то того, чому затымъ ити на¬
лежало, доступили. То збываетъ: часу
своего пожнутъ, іцо посѣяли, и ужнвати
будутъ. Великое абовѣмъ то нещасте
и нендза - единой святой каеоліцкой и
апостолской церкви отпасти, въ которой,
за ласкою Божею, мы, лравославніи,
естесмо, и въ ней странствуючи, въ вѣри,
надѣи и любви збавенья своего ожи¬
даемъ. Суть и еще правовѣрпихъ хри¬
стіанъ тіи голосы, ижъ якъ передъ тымъ,
поки Римская церковъ въ едности вѣры
зе всходнею церквію зоставала, бискупъ
Римскій не былъ мѣный за повшехного
епископа и за зверхнѣйшого властителя
въ церкви, такъ и теперъ, гды бы ся
напежъ и все заходиее христіанство
(здарилъ бы то Богъ) до едности вѣ¬
ры, въ которой продкове ихъ были,
навернули и зъ церквою всходнею
въ сполечность вступили. Предся бис¬
купъ Римскій за повшехного епископа
и за найвыгашого пастира знанъ быти
не моглъ бы, поневажъ прерогативы
той, въ едности церковной будучи, не
мѣлъ,—которая удѣлного монархи въ
церкви Христовой нлколи не знала,
якъ ся то на передѣ многими доводами
ясне за помочью Божею показало. И
патріархове всходніи, и имъ подлеглін
митрополитове, и епископове зъ своди и
епархіами подлегати ему не были бы
повинни жадного нослушенства отда-
вати, ангб хиротонію отъ него брати.
А то для того, ижъ патріархове всход¬
ніи, иле до власти епископской и ряду
церковного, зъ Римскимъ соборне еди¬
ною и ровною честю и достоинствомъ
суть ѵччени и уприви>леевани. Къ
тому ижъ діецезіи такъ Римскому, якъ
и патріархомъ удѣлне суть роздѣлены Библиотека "Руниверс1