Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
70І ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 702 колая, Римского папелса, екскоммунгь-
ковалъ, якъ вѣдати о томъ даетъ Ана¬
стасій Библіотекаръ, въ прѳдмовѣ собо¬
ру 8. Зажилъ предъ Фотіемъ Ігнатій
святый, который Болгарской земли зъ
своей діецезіи оторвати Римскому епи-
скопови Іоапнови Осмому не допустилъ.
О томъ вѣдати даетъ той же Анастасій
Бібліотекаръ, въ описаню дѣевъ Адріа¬
на Второго, и Баронѣушъ въ року 863.
Поки въ своихъ границахъ ставали ейи-
скопове Римскій, поки зъ ѵхвалъ собо¬
ровыхъ не выкрочали и поки звычаевъ
церковныхъ постерегали, поты патріар-
хове всходныи и зъ правомъ тымъ сво¬
имъ молчали. Лечъ гды ся тому всему
въ-противъ отъ Римскихъ епископовъ
дѣяти почало, не толко ведлугъ владзы
права того екскомунняпеовали Римскихъ
епископовъ отъ всей церкви всходней,
але и клятвѣ поддали. ІПто учинилъ
Михаилъ Кѵрулярій, а предъ нимъ Сер¬
гій, имене того Вторій, Константино-
полскіи патріархове. Заживали теды того
права завжды, заживаютъ и теперъ па¬
тріархове Константинополскіи. Наконецъшто о шестого собора «Пра¬
вилахъ! отступникъ правитъ, и помѣст-
ного, а не вселенского собору, ухвалами
быти ихъ менитъ, — зъ збытку сердца
своего то чинитъ, а не [зъ] йстоты ре-
Чи: то мовитъ, што бы радъ видѣлъ, а
не то, пітб видитъ. Каноны тыи нп>гды
иначей въ церкви Христовой тітулованы
не были, толко канонами св. вселенского
собору шестого. Во всѣхъ «Правили ыхъ
Книгахъ» инакшого имъ титулу отступ-
никове не найдуютъ. Соборъ той, на
которомъ каноны тыи были ухвалены,
Балсамонъ въ выкладѣ на предмову
тыхъ каноновъ, называетъ «пято-гаес-
тымъ>, а то для той причины, ижъ со¬
боръ сей пятого и шестого вселенскихъ
соборовъ недостатки навершилъ. Такимъ
способомъ, пятый соборъ вселенскій, зъ Юстиніана Первого обхоженый, а по немъ
соборъ вселенскій шестый, обхоженый
за царя Константіна Погоната, жад¬
ныхъ каноновъ не становили, безъ чого
соборъ ледве моглъ быти знанъ и званъ
за соборъ, поневажъ што би ся на нмхъ
ухвалило и постановило, канонне озна¬
чено ее было, который двохъ тыхъ со¬
боровъ недостатокъ святый отцы на-
полнити хотячи, за Юстиніана второго,
прозвискомъ Корконоса, зобралося ихъ
двѣстѣ двадцать и семъ въ Константи¬
нополь, и въ полатѣ, Труллъ названой,
соборовали, гдѣ, якомъ реклъ, двохъ
предреченныхъ вселенскихъ соборовъ
недостатокъ навершили и наполнили,
каноны списали и подали, который отъ
оного часу по сесь день канонами св.
вселенского шестого собору и титуло¬
ваны бываютъ и называны. А што пишетъ противникъ, якобы
на томъ соборѣ пословъ папежскихъ не
было, теды то — або зъ невѣдомости
дѣевъ соборовыхъ, або зъ умыслу чи¬
нитъ, хотячи ркомо презъ то канономъ
тымъ зневагу якую нанести. Же на
соборѣ томъ послове папежскіи были,—
меновите: Василій Гортинскій, Крита
острова епископъ и епископъ Ровен-
скій, Римской церкве мѣстце держаній,
были и тыи епископове, которые тогды
папежскими легатами называться звык-
ли были:Ѳессалоницкій,варнскій1),Ирак-
лійскій и Коринтскій—вѣдати даетъ о
томъ Балсамонъ въ выкладѣ на пред-
мову тыхъ шестого вселенского Кон-
стантинополского собора канон[ов]ъ. Але
даймо, же не были на томъ соборѣ по¬
слове папежскіи! Што же оттоль? «Безъ
пословъ, мовитъ отступникъ, папежскихъ
соборъ вселенскій быти не можетъ». Але
то штоденныи отступницкіи плётки,
голословный басни! Показалося то або- *)*) Ундол.: -«Сарійскій». Библиотека "Руниверс1