История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
699 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ Риму столицы мѣлъ и надъ иншіи
былъ поважный». А порядокъ той роз-
умѣется въ личеню и мянованю, кото¬
рый по которомъ мяноватися маетъ, а
не жебы Римскій Константинополского
посѣдати мѣлъ: хотяжъ теды Константи-
нополскій вторый естъ порядкомъ, пред-
сяжъ жадной поровнаня своего зъ Рим¬
скимъ епископомъ въ чести зневаги и
у[й]мы не поноситъ. А зась абы Римскій біскупъ вышше,
а патріарха Константинополскій нижей
сидѣти мѣли, того я зъ соборовыхъ
дѣевъ не вижу. Нп>гды біскупъ Рим¬
скій не толко Константинополского, але
жадного патріархи не посѣдалъ, гдыжъ
завше на соборѣхъ сѣдѣня порядокъ
таковый былъ: въ-посродъ церкве став¬
леный былъ столъ, на немъ еѵангеліа
святый, и крестъ, и свѣчки, и лямиы;
ниже мало, якобы зъ боку, ѳронъ и
царъ на немъ, а на правомъ боку ко
востоку, на полуденной сторонѣ, патрі¬
арха Константинополскій, и иныи па-
тріархове и духовенство всходней церк¬
ве; а на лѣвой сторонѣ, на полуночъ,
Римскогф біскупа и его духовенства
сессія. А же то правда—въ книзѣ Пол-
ской «О соборѣ Флорентійскомъ» вм-
даной, на листѣ 15, найдетъ написа¬
но тыми словы: «подъ тымъ часомъ,
пытанье и розница зачалася—о столи¬
цахъ всходней церкве и заходнего ко¬
стела. Того бовѣмъ хотѣлъ папежъ, же¬
бы по едной сторонѣ церкве засѣло его
все духовенство, а по другой сторонѣ
цесаръ, патріарха и вся ихъ сторона,
зась въ посродку, на першомъ мѣстцу—
папежъ. А цесаръ твердилъ, же то при-
стойнѣіпее естъ мѣстце цесарови, не¬
жели папежови. По долгой розмовѣ ажъ
казано читати справы першихъ собо¬
ровъ, тожъ ся на остатокъ на то зез-
волили, жебы една сторона, входячимъ
до костела была лѣвою, дана была пА- копыстенскаго, 1621 года. 700 і ежови и его сторонѣ, а другая, то
&тъ правая, цесарови и Грекомъ. Роз-
ставляли теды такъ маестатн: папеж-
скій по сторонѣ ему назначоной, близко
олтаря, яко на чотиры сажнѣ отъ него;
потомъ нижей трохи, якъ на сажень,
маестатъ кроля Нѣмецкого, то естъ це-
сара; лечъ стоялъ прожный, тилко для
звычаю. За тымъ тежъ сидѣли карди-
нали, по нихъ арцибіскупове и біскупове,
которыхъ личба была о полтораста зась
каплановъ, діаконовъ; протонотаріевъ
або писаровъ—было безъ мѣры. Тымъ
же способомъ на другой стороны наго-
товано маестатъ цесарскій, червонымъ
златоглавомъ накритый; по немъ зась
патріарсѣ, намѣстникомъ иншихъ пат¬
ріарховъ и всей церкви всходней, вед-
ле порядку своего. А въ-посродъ косте¬
ла, межи обѣма сторонами духовенства,
передъ св. столомъ або олтаремъ, по¬
ставленный былъ маестатъ найцуднѣй-
шій, велце оздобный и прибраный зло¬
томъ и шарлатомъ: на немъ сидѣлъ
великій и справедливый судіа, Господь
нашъ Іисусъ Христосъ, то естъ святая
его ѳѵангеліа, а по обу ей сторонахъ
лежали головы св. апостоловъ Петра и
Павла, и лямпы горячій передъ ними.
И было ся чому лрисротровать: страш-
ливому и новому вгодокови дня оного,
ижъ изъ церкве стало ся небо, такъ
жесми споминали на оно спѣванье: «не¬
бо всесвѣтлое—церковь вся показалася,
освѣчаючи вѣрный Божіи и дорогу имъ
показуючи, въ которой стоячи волаймо:
домъ твой угрунтуй, Господи!» А што мовятъ отступникове, же «если
бы тое право Константинополскій патрі-
архове мѣли, умѣлижъ бы его зажити,
а меновите Фотій». Отповѣдаю, ижъ,
мѣли тое право и умѣли егозаживати,
о чомъ въ артикулѣ третемъ, роэдѣлу
семого, части сей второй обширнѣй
преложилемъ. Зажилъ Фотій, гды Ми* Библиотека "Руниверс1