Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
691 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 692 облуду а продаючихъ кламство! *) О,
ревности Духа Божого! усты Петровыми
на Ананію и Сапфиру въ болшой речи
кламаютъ нынѣ отстунникове, а тоже
нисмо святое и каноны зъ умыслу фал-
шиве выкладаютъ и отмѣняютъ и ясне
не истинствуютъ! Которое ихъ кламство
схѵзму и непокой въ церквы чинитъ. Вертаюся до предсявзятья. Почтилъ
туюжъ св. столицу Константинополскую
—и соборъ третій вселенскій Ефескій,
гды соборовъ прешлыхъ Никейского и
помененого Константинополского ухвалы
и каноны принялъ и ствердилъ. Соборъ
абовѣмъ послѣдный обхоженныхъ пе¬
редъ собою соборовъ ухвалы , и каноны
приймати звыклъ и потвержати. Почтилъ
еще обфитѣй—св. четвертый вселенскій
соборъ Халкидонскій, гды достатечнѣй
и обширнѣй чести и привѣлеа владзы
и достоинства св. Константинополской
столици наданы, и патриарху Констан¬
тинополского зъ Римскимъ во всѣхъ его
прерогативахъ ровнымъ быти призналъ.
Который канонъ собору того святого въ
справѣ той, якій есть, для прочитаня
его въ роздѣлѣ семъ осмомъ, части вто¬
рой, до артикулу первого отсылаю, гдѣ
его зуполне и власне такъ положилъ,
якъ ся въ Грецкомъ текстѣ и въ Сла-
венскомъ правдивомъ переводѣ маешъ.
Отступникъ Креуза, безъ жадного всты-
ду, геретицко окусавши его, на почат¬
ку того своего второй части роздѣлу
осмого такъ приводитъ: «нового Рыму
епископъ старого Рыму епископови естъ
ровный въ чести, для перенесена сто¬
лицы». Все имъ, якъ бачимо, на облу-
дѣ! Не было то теды духа пыхи, под¬
ущена въ Анатоліи святомъ, але была
воля и судъ Духа Св. и всѣхъ отцевъ
на собори такъ четвертомъ, яко и вто¬
ромъ во имя его собраныхъ. Зле прето ') Матѳ., гл. 21; Іоан., гл. 2» Дѣян., гл. 5. и зъ грѣхомъ отступникъ св. патриарху
Анатолія удаетъ, который во всѣхъ
справахъ церковныхъ духомъ правды и
любве былъ побужанъ, а не духомъ пы¬
хи, якъ о немъ зло речетъ отступникъ,
подущанъ. Всѣ святый патриархове,
прешлыи и нынѣшній, въ таковыхъ спра¬
вахъ духомъ правды и братолюбія по-
бужаны были. Любовь абовѣмъ то спра-
вуетъ, абы ровность и сполечность межи
архиереями Божіими была. Рачей теды
отступникове духомъ пыхи подущени
суть, ижъ вмѣсто головы Христа иншую
церкви Христовой голову пришиваютъ,
ижъ единовладство, силу и моцъ въ
церковъ Христову впровадити усилуютъ,
чому ся переднѣйшихъ апостолскихъ
церквей патриархове воротивъ стано-
вятъ, якъ речи шкодливой и душегуб¬
ной. Духъ то абовѣмъ есть гордовысо¬
кой думы, славолюбія и сребролюбія—
надъ всѣмъ свѣтомъ пановати, зо всего
свѣта корысть брати, жадного отъ ар-
хиереевъ Божіихъ и апостолскихъ на¬
мѣстниковъ въ ровномъ почтѣ зъ собою
мѣти не хотѣти. Не гордость же то и
не противенство Духови Святому — св.
вселенскими соборами поданихъ ухвалъ
ве пріймовати, а подъ свою ценсуру
все горнути?! Истинну мовлю, же въ
которіи колвекъ писма отстусницкіи,
такъ о вѣру опйраючіися, якъ и въ по-
точнихъ справахъ выданыи, найзришъ—
безъ лришевъ о неслыханномъ въ церк¬
ви Христовой монарсѣ жадного не най¬
детъ! А якою щиростью самыхъ то ихъ
огрызенное сумнѣнье понесетъ, што естъ
власное воздушнихъ вожовъ дѣло, брати
абовѣмъ въ облуду и въ подозрѣнье по-
давати канонъ собору вселееского, ко¬
торый въ своей надежной поважности
презъ лѣтъ колко сотъ надъ тисячу зо-
ставалъ, не Божого Духа дѣло есть,
але естъ дѣло духа противника Божого. Правда, мовитъ отступникъ Креузе, Библиотека "Руниверс1