Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
089 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 РОДА. 690 юторого надхненемъ соборовыи вы-
роки и каноны суть и до уживаня по¬
даны, и всѣ, которіи противъ кано¬
номъ мовятъ и не приймуютъ ихъ,
Духови Св. противятся и подъ про-
клятства подпадаютъ. Горкій то, за-
правды, овоцъ въ костелѣ Рымскомъ
нынѣшнемъ уростили отступникове, не
въ матицу винную, але въ диковинку,
въ лѣсную, горную плонку вщеплени
ставшися! Отповѣдаю теды. «Зарутами» отстун-
никове приводитися отъ насъ напро¬
тивъ нихъ звыклыи каноны св. вселен¬
скихъ соборовъ назвали. Лечъ обороны
нашя> не заруты суть, але правда и
каноны Духомъ Святымъ презъ уста
святыхъ Божіихъ ухваленыи поданыи
и всему свѣту оголопіеныи. Ихъ при¬
воды власныи суть заруты, якъ зъ при-
ватнихъ, а не зъ соборныхъ писмъ, зъ
духа любоначалія уплетеныи. На св. иа-
триарху Анатолія кламство то отъ апо-
статовъ естъ, абы, отъ Духа пыхи под¬
ущенъ бывши, хотѣлъ то мѣти, жебн
нового Рыму епископъ зъ старого Рыму
епископомъ ровный былъ въ чести; по
неважъ еще и на свѣтѣ не былъ .Ана¬
толій, гды тое право святая Констан-
тинополская столица отъ второго все-
ленского собору одержала. Отступникове
теды, отъ духа кламства подущени быв¬
ши, солгали на свою душу и св. мужа
спотварили. Але то имъ не новина, бо
натруднѣй разъ зъ дорогы правды спа¬
сти! И Духови Св., якъ сл виДѣти даетъ,
тыи на все смѣлый мѣшанцы въ томъ
разѣ не зборговали, гды вырокы его свя¬
тый, на вселенскихъ соборахъ ферова-
ныи, зневажити поважилися, и самый
вселенскій вторій, и четвертій, и ше-
стый соборы въ подезрѣне подати не
встидалися. Што ся, да Богъ, на око
окажетъ, же якъ во всемъ иншомъ, такъ ,
и въ томъ сами отступникове суть и не- ! щири, и облудни. Анатолій бовѣмъ св.
если въ той справѣ што чинилъ, чинилъ
то, постерегаючи того, што южъ передъ
нимъ столица апостолская Константи-
нополская мѣла, а не о новую якую
небылую речь стараючися. Засталъ онъ
права и привилей ровности въ почести
и во всемъ иншомъ зъ Рымскимъ епи¬
скопомъ на той столици, а не ново ихъ
пабывалъ. Напродъ абовѣмъ великій
первозванный аиостолъ Андрій Кон-
стантинополскую столицу учтилъ, фун-
даторомъ еи бывши и по собѣ на ней
Стахѵа зоставивши, наветъ и тѣло свое
тамъ положивши. Почтилъ еи потомъ
царъ Великій Константинъ, престолъ
царства своего тамъ зъ Рыму перенес¬
ши. .Почтилъ столицу тую и св. соборъ
вселенскій вторый, въ Константинопо¬
лю обхоженый, ухваливши еи право по-
ровнаня въ чести, онымъ въ личбѣ тре-
тимъ канономъ, которій ся такъ
маетъ: «Константина града епископъ
старійпшнство чести да имать но
Рымскомъ епископѣ, зане быти ему но¬
вому Рыму». Присмотри жъ ся, православный, тому
канонови, котори[е]мъ, якъ въ книгахъ
Словенскихъ стоитъ, привелъ,для яснѣй-
шого показаня правды и отступникомъ
на обличенье, которій въ Грецкомъ
текстѣ такъ ся маетъ 1).... Присмотри-
ся, мовлю, православный, якъ той ка¬
нонъ апостатове переницовали невстыд-
ливе, бовѣмъ такъ его мѣтися въ Сло¬
венскихъ книгахъ написали, же бы Кон-
стантинополскій мѣлъ першее мѣстце
по Рымскомъ передъ иншими патриар-
хами. То естъ приводъ фалшивый про¬
тивной стороны и тожъ то овоцъ правды
зъ отступства! О, ревности Христова!
переверни столки въ церкви купуючихъ *)*) Греческій текстъ не вписанъ, и даже
мѣсто для него не оставлено. Библиотека "Руниверс1