Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
687 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІЙ папа Іоаннъ и святая божественная
Римская церковь тыхъ въ томъ же ка-
раня судѣ маетъ мѣти», и прочая.
На которій канонъ Балсамонъ въ вы-
кладѣ своемъ мовитъ: «нѣкоторіи вы-
лученыи або иному каранью церков¬
ному и осуженью поданыи отъ старого
Рыма столицы до Константинополской
столицы удавалися». И впротивъ: «а
же для того погоршеня межи двѣма
церквами всчиналися, забѣгаючи тому
всему, постановили отци той канонъ».
И нижей: «а ижъ нѣкоторый пытали
«поневажъ канонъ двохъ толко вели¬
кихъ архиереевъ менуетъ, што будетъ
о другихъ патриархахъ розѵмѣно?» мо-
вимо, ижъ сполне и для всѣхъ выданъ
естъ той канонъ, абовѣмъ другій тежъ
каноны также ухваллютъ быти отлуче-
ного епископа того, которій отъ дру¬
гого епископа вылученыхъ пріймуетъ,
або иному яковому каранью подданихъ;
а то для того, ижъ всѣ Божіи церкви
одна тѣло розумѣются быти», и прочая.
Поты Балсамонъ. Уважай напродъ, чителнику право¬
славный, ижъ соборъ сей патриарха
Фотія «святѣйшимъ > зоветъ, зъ чого
ся головныя неприятелеве его отступ-
никове презъ зазрость пукаютъ. По¬
втори ижъ Римскій епископъ, выкля-
тыхъ отъ патриарховъ исходныхъ прий-
мати владзы не маетъ. По-трете: ижъ
отъ Рымского папы выклятіи еписко-
пове и клирикове удаватися были звык-
ли до патриархи Константинополского.
Взаемъ, яко видимо, трафлялося тымъ
двомъ столицамъ, же ратунку у нихъ,
якъ на онъ часъ велможнихъ, укрив-
женіи потребовали. Видѣти маютъ от-
ступникове зъ тыхъ каноновъ, же, от¬
ступивши своего власного патриархи, а
чужого неналежного епископа Рымского
въ діецезію патріархи Константино¬
полского впровадивши, не суть и сами копыстенскаго, 1621 года. 688 епископами и рукоположителя своего
о изверженіе приправили, але суть лаі-
ками, людми простыми, зъ церкви ск.
восточной отлученими и проклятыми,
ведлугъ каноновъ вышъ приведеныхъ.
Не мой то судъ кладу, але синодовъ
приточеныхъ, которыхъ неможная речъ
кассовати и знести, зачимъ, безъ вон-
пливости парности и клятвы, тыи оста¬
вляются на преступникохъ и отступни-
кохъ. Части II, роздълу VIII, артикулъ 3. Оборона доводовъ нашихъ, зъ
канону Ха л ки д о нско го собо¬
ру 21 и зъ канону 36 собору 6
взятихъ, и ижъ соборъ, обхо-
женыйбезъ пословъ папеж-
скихъ, вселенскимъ званъ
быти можетъ. Тутъ южъ приступу» до обороны до¬
водовъ нашихъ, которій отступникове
облудою своею усилуютъ знести, до
обороны, мовлю, каноновъ соборовыхъ
або рачей самыхъ двохъ соборовъ все¬
ленскихъ, четвертого и шестого. Што
гды чиню, всего свѣта богодухновен¬
ныхъ и богомудрихъ мужевъ на судъ
взываю, абы ся нрислухали и розсуди-
ли, якъ то речъ слушная и подобная,
которую отступникове поставите уси¬
луютъ, абы одной особы приватною не-
зычливостью або противною хотью со¬
боровъ вселенскихъ публичніи ухвалы
знесени быти могли и до зпеваги при¬
ведены? Которій отступникове знева-
живши и опустивши, берутся за якіись
софистіи зъ писмъ маловажнихъ и ли¬
стовъ приватнихъ. Зачимъ што напро¬
тивъ канономъ, отъ насъ, православ-
нихъ, о ровности патриарховъ задава-
тися имъ звывлымъ, въ внесенье ихъ
приводятъ—не естъ внесеньемъ, але
явнимъ блюзнерствомъ на Св. Духа Библиотека "Руниверс