Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
683 ПАЛВІЮДШ », СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 684 если отстуиникове не видятъ, «посередъ
бѣлаго дня слѣдуютъ» ')• Части II, роздѣлу VIII, артикулъ 2. Въ епархіи неналежніи не
вдаватися и оныхъ не п о с ѣ-
дати; не святити въ чужой
епархіи клириковъине прий-
мати чужихъ; выклятихъ и
отлученыхъ не приймовати
до сполечности. Ня>мъ каноны соборовыи, которіи от¬
ступникъ Креуза въ восмомъ своемъ
роздѣлѣ «зарутами» назвавши ркомо
зноситъ, ставити показати поступую,
для снаднѣйшей ихъ обороны и для
лацнѣйшого твоего, правовѣрный чи-
телнику, понятья ово первѣй за іюмочю
Божою показую, ижъ жаденъ патриархъ
въ другого патриархи діецезію, въ рядъ
его церковній вдаватися не маетъ.
Маючи абовѣмъ то зъ приведеныхъ въ
близко прешломъ артикулѣ каноновъ
за речъ певную, ижъ ровная естъ
честь и владза патриарховъ всходнихъ
зъ епископа Рымского честью и влад-
зею, ижъ ему такъ, якъ и ониыъ, пев-
нін части свѣта соборовыми ухвалами
суть роздѣлени и подани,—мовимо;
если кождый зъ нихъ, на еоби пору-
чениихъ краинахъ переставати пови¬
ненъ бывши, переставаетъ,—уставлен¬
ный и стверженый заховуется поря¬
докъ; а если которій и свою діецезію
держитъ, и другого епархію заздросли-
внма очима ваглядаетъ, не естъ то
стародавнихъ отцевскихъ звычаевъ и
каноновъ постерегати, але ихъ нару-
шати. Канонъ Никейскій 6 мовитъ:
«стародавній звычай отцевъ нехай ся
заховуютъ». То южъ Римскій преступцею канону ') Тоіст. в Увдол~ «слѢшаютъ». того естъ, гды, опустивши стародавній
звычай и соборовыи ухвалы, въ нена-
лежныи ему діоцезіи вдирается! А со¬
боры не надъ всѣмъ свѣтомъ Римского
епископа справцею и судіею вчинили,
але ограниченую певную часть свѣта
ему поручили, и толко въ своихъ от-
дѣлныхъ епархіахъ пастиремъ и справ¬
цею быти ему наказали. А ня>гды жад-
ного права, жадного канону на то нё-
машъ, абы ему волно было въ патріар¬
шій діецезіи наглядати и, што бы ся
ему подобало, въ ныхъ замышляти. Але
еднаковою и ровною моцю и владзею
якъ Рымскому, такъ и Константино-
полскому, Александрійскому, Антіохій¬
скому и Іерусалимскому свѣтъ пято-
частне естъ роздѣленъ и повѣренъ, зъ
ограниченемъ и зъ варунками, абы ся
одинъ въ другого діоцѳзію, подъ утра-
ченемъ достоинства, не вступовалъ. О
чомъ доводы тыи кладу. Канонъ вторый Константиноиолского
второго вселенского собору мовитъ:
«епископове до церквій, которіи не суть
въ ихъ діоцезіи, черезъ предѣлы свои
абы не ходили и церквій абы не мѣ¬
шали. Але, ведлугъ каноновъ, Але¬
ксандрійскій епископъ въ Египтѣ толко
рядити маетъ, а всходніи епископове
всходомъ самымъ нехай справуютъ, за-
ховуючи, ведлугъ Никейского собору,
цривилей Антиохійской церкве; Асійскіи
епископове Ассію нехай правятъ; Ѳра-
ческіи епископове Ѳракію нехай рядятъ,
а Понтійскій нехай Понтъ», и прочая.
Читай выклады на канонъ сей кано¬
нистовъ. Ефескій соборъ въ канонѣ осмомъ
мовитъ: «во всѣхъ діецезіяхъ и епар¬
хіяхъ заховатися маетъ, абы жаденъ зъ
благочестивыхъ епископовъ епархіи чу¬
жой, которая многими передъ тимъ
лѣты и отъ початку подъ его або тыхъ,
' которіи его упередили, рукою не была Библиотека "Руниверс1