Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
681 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫС'ГЕНСКАГО, 1621 ГОДА. Н82 Гдѣжъ то коли мѣлъ напежъ Рым-
схіВ? Нигдѣ! И то повшехного епи¬
скопа власность, абы не былъ обо-
вязованъ жадною помѣстною діецезіею.
А ижъ Рымскій Рымской церкве, то
есть заходнихъ сторонъ, помѣстною
діецезіею, естъ обовяэанъ, теды надъ
патріархами, которимъ также отдѣле¬
ны суть части свѣта, жадной не ма¬
етъ вдадзы и зверхности надъ ихъ діе-
цезіами. Не одному теды Рымскому, але всѣмъ
епископомъ, а особливе пяти патріар¬
хомъ, порученъ естъ въ особливый до¬
зоръ ввесь свѣтъ, якъ о томъ Балса-
монъ въ выкладѣ на канонъ 31 апо-
столскій и въ посланіи соборномъ о
патріархахъ вѣдати даетъ мовячи: «отъ
божественныхъ каноновъ анп> митропо-
литови, ан» архиепискови, ани> епи-
скопови дана естъ якая краина, але пя-
темъ патриархомъ роздана суть всего
свѣта краины, и для того отъ всѣхъ
(преложонихъ духовныхъ), которіи суть
въ тыхъ краинахъ, имена до тихъ пяти
п&триарховъ относятся». Той же Бал-
самонъ въ посланіи соборномъ о приви-
леяхъ и достоинствахъ патріаршихъ:
«кождый, мовитъ, зъ патриарховъ пода-
ное собѣ справованье зъ части своей
отправуетъ, абы св. церквій привллея
не были помѣшаны». Тамъ же нижей:
«посполите патриархами называются для
тожства чести, ижъ пять патриарховъ
мѣсце одной головы тѣла держатъ, то
естъ св. церквій Божихъ». И еще ни¬
жей тамъ же: «мовимо, ижъ отъ Боз-
скихъ и священныхъ каноновъ самимъ
патриархомъ поручены суть краины свѣ¬
та; а тыи, который бываютъ отъ патри¬
арховъ посылани и мѣстце Бозскихъ и
святыхъ апостоловъ наполняютъ, апо-
етолскихъ, вправдѣ, привлліовъ удо-
етоилися (вяжутъ абовѣмъ и розвязуютъ
нрезъ себе и посвячуютъ, и безкровную оферѵ оферуютъ), лечъ *) патриаршихъ
оправданій, прерогативъ не одержали,
сакковъ абовѣмъ и многокрестныхъ сти-
харовъ не оболокуютъ» и прочая. И
нижей: «ачволвекъ пкпы, и патриархи,
и архіепископа имена взглядомъ діалекту
розны суть, але владзею жаднимъ спо¬
собомъ не рознятся» и прочая. Тамже
въ томъ посланіи и то пишется: «папу
Римского самолюбія шаленство отъ дру¬
гихъ святѣйшихъ патриарховъ лику
оторвало и въ самый заходъ втиснуло».
И зась: «папы, мовитъ, Рымского отъ
церкве оторванеся правилного въ церк¬
ви порядку намнѣй не нарушило, гдыжъ
патриархи Константинополского стоятъ
ногы на правотѣ и голова во вшелякомъ
розумѣ и смыслѣ, и титуловъ своихъ,
якъ отецъ вселенскій, не величаетъ,' хо-
тяжъ такъ отъ насъ называется и по¬
читается». То Балсамонъ. Блаж. Петръ,
патриархъ Антиохийскій, въ епистоліи
своей до Домніка, архиепископа Венет-
ского, писаной: «тѣло, мовитъ, чловѣчее
едною головою управуется, въ которомъ
члонкн многій суть, и всѣ пятма смыс¬
лами радятся. Смыслы тѣла суть: зрі-
ние, обоняне, слухъ, смаковане и доти¬
канье. Тѣло зась Христово, которое естъ
вѣрныхъ церковъ, розмаитими народами,
якъ члонками Христовыми, справленое,
якъ пятма смыслами пятма патриархами
справуется, а единою головою носится,
то естъ самимъ Христомъ». Зъ тихъ теды и зъ многихъ иншихъ,
короткости дѣля понеханыхъ отъ мене,
доводовъ явне видити дается, же папежъ
Рымскій одинъ естъ зъ пяти патриар¬
ховъ, а не монарха, во всемъ собы ров¬
няхъ мѣвши чотирохъ патриарховъ,
прочъ личбы и именована, то естъ, же
первѣй бывалъ менованъ и личенъ, чого ») На полѣ: «розаость еонскопа отъ патрі¬
архи». Библиотека "Руниверс1