История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
677 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 678 ла ему дана быти болтая и удѣдная
зверхность». Потомъ уважай, ижъ якимъ
взглядомъ Римскій былъ нѣколи поч¬
тенъ, такимъ же, а не инымъ, взгля¬
домъ и Константинополскій патріарха
зосталъ почченъ и зъ Римскимъ во всемъ
поровнанъ. По-трете уважай, ижъ Рос¬
сія въ діедезіи Ѳраческой покладается,
и подъ пастирство Константинополское
естъ отдѣлена, посполу зъ иншими оной
народами, подъ именемъ Барбаріи. А
въ каталогахъ зась або въ порадкахъ, ко-
торіи митрополитове и епископове под¬
лежатъ столици апостолской Констан-
тинополской, находимо и читаемо, ижъ
Росію межи иными написано въ поряд¬
ку 61-мъ. Читай о томъ въ «Прави¬
лахъ» Балсамона на конци, ухвалу Ан¬
дроника Палеолога царя, и въ Армено¬
пулѣ, въ книзѣ 3, на листѣ 245. Отди
святый тайну быти предзрили того пере¬
несена зъ Риму царства до Констан¬
тинополя, также и епископа въ немъ
вывышенне. О чомъ въ «Правилахъ»
Матѳея, въ составѣ 5, въ главѣ 11,
такъ писано читаемо: «на той 28 ка¬
нонъ Халкидонскій велеразумный реклъ
Зонара: ижъ пришлую речъ божествен¬
ный отци прозрячи, же отсѣчется отъ
православныхъ единонаслѣдія Римская
церковь и вѣрныхъ полку отвержена
будетъ, преданми, традіціами инослав-
пыми знижена бывши, за певную поло¬
жили сюю (Константинополскую) и ты-
мижъ еи старшенствы почтили, же мѣла
во всемъ старшенствовати, якъ и она
(Римская) нѣколи». Уважай, яко отци св. здавна предзри- '
ли и предувидѣли оторваньеся и отпа-
дене заходней церкве отъ правовѣрнихъ
вызнанья и дидитства. Н»гдѣ, за ла¬
скою Божею, на церковь всходнуго от-
ступникове не покажутъ такихъ презрѣ-
вій и пророцтвъ, якіи мы показуемо о
схисмѣ и отпаденью костела Римского отъ церкве соборное и отъ православ¬
ной вѣры. Шестого вселетгского Константино-
полского собору канонъ 36: «отновляючи
каноны, которіи отъ святыхъ ста и пя¬
тидесяти отцевъ, въ томъ богохранй-
момъ и царскомъ мѣстѣ и шестисотъ
тридесяти въ Халкидонѣ собранихъ,
ухвалены суть, - уставуемо, абы престолъ
Константинополскій ровніи привелеи
[зъ] старого Рыма престоломъ мѣлъ и
въ церковнихъ справахъ якъ онъ абы ся
величалъ, вторій 2) по немъ будучи, по
которомъ Александрійского великого
мѣста личится престолъ, потомъ Антио-
хіи, а по немъ Іерусалимского мѣста».
Поты канонъ. Въ Славенскихъ «Пра¬
вилахъ» въ выкладѣ того канону пи¬
шетъ: «а то што ся мовитъ «по Рим¬
скомъ»—подлугъ часу быти показуетъ,
а не подлугъ чести; по многихъ бовѣмъ
лѣтахъ ровніи привилеи чести Римской
церкве престолъ Константинополскій
одержалъ, поневажъ царемъ и сенатор-
ми поччено сталося тое мѣсто, и ров¬
ное старшенство приняло [зъ] старымъ
Рымомъ». То въ «Правилахъ». Семый вселенскій соборъ—тый, якъ
и всѣ иныи, всѣхъ соборовъ каноны
потвердилъ. Тыи каноны вселенскихъ соборовъ зъ
натхненья Духа Св. писаны суть, который
пятемъ патріархомъ (Римскому, Констан-
тинополскому? Александрійскому, Антіо¬
хійскому, Іерусалимскому) ровную стар-
шенства почесть, достоинство, владзу и
привилеи приписуютъ и освѣдчаютъ, ня>-
чого иного несполного межи ними неусио-
тряючи, прочь самого порадку личбы, якъ
ся вышей рекло. А пѳршость личбы или
мѣстца зверхности болшей не чинитъ.
Якъ гды межи чотирма еѵаигелистами
и личбою и мѣстцемъ первый покладанъ **) Въ подлинникѣ ошибка: «въ которіП». * Библиотека "Руниверс