Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
675 ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПНСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 676 участкомъ есть и также почитатися
маетъ». И тжей: «а то што рекло пра¬
вило «по Римскомъ почтенъ есть» не
о томъ мовитъ, абы Римскій честю бол-
шій былъ, а по немъ Константінопол-
скій чченъ абы былъ; але о оповѣданю
часу то речоно естъ; якъ гдыбы хто
реклъ, ижъ по многихъ лѣтахъ ровной
чести зъ Римскимъ епископомъ и Кон-
стантинополскій епископъ удостоился». О томъ же Константинополскомъ пат¬
ріархѣ и о его прерогативахъ—четвер-
того вселенского собору канонъ 28: «во
всемъ святыхъ отцевъ уставъ наслѣдую-
чи, и нынѣ читаный намъ канонъ ста
и пятдесяти боголюбивыхъ епископовъ,
при благочестивой памяти Великого Ѳео¬
досія царя въ Константинополю Новомъ
Римѣ собранныхъ, вмрозумѣвши, тоежъ
и мы уставуемъ и ствержаемо о прело-
женствѣ и поважности пресвятѣйшей
Константинополской Нового Рима Церк¬
ви, абовѣмъ столицы старого Рима, ижъ
мѣсто оное царскою столицею было,
благословенніи отцы преложенствы и по¬
важности слушне приоздобили. Тымъ же
взглядомъ порутени будучи, 108 бого-
любивыи епископы, ровный преложен-
ства и поважности Нового Рима святой
столицы, и цесарства столицею и сена¬
томъ почтенному мѣсту, и ровтми диг-
н»тарствы и урядами, якъ и старый
Римъ, приоздобленному, присудили, ижъ
бы и въ церковныхъ справахъ ровную
повагу мѣлъ, якъ и старого Рима, дру¬
гій по немъ будучи. Годне постановили,
абы и Понтской, и Асійской, и Фраче-
ской діецезіи митрополитове сами, къ
тому и епископове предреченныхъ діе-
цезій, которіи суть межи варварами,
отъ предреченной столицы святѣйшей
Константинополской церкве были по-
свячаны. Предреченныхъ зась діецезій
митрополитъ самъ, [зъ] *) епархіи епи¬ ') Исправлено по списку У в дольскаго. скопами, епархіи епископы поставляти
маетъ, якъ божественными канонами
естъ подано. А посвяченымъ быти, якъ
ся рекло, предреченныхъ діецезій мит¬
рополитомъ отъ Константинополского ар¬
хіепископа, за пристойнымъ, ведлугъ
звычаю, обраньемъ и до сего отнесень¬
емъ». Поты канонъ. Балсамоиъ, на той канонъ вмкладъ
чинячи, мовитъ: «теперешній канонъ
рекше, ижъ Константинополская сто¬
лица маетъ Римской церкви приви>лей
и естъ по ней вторая, прикладаетъ»
же отъ него никоторый митрополитове
посвячеваны быти маютъ, а оны зась,
абы зъ своимъ сгнодомъ тыхъ, которіи
подъ нимъ суть, етскоповъ посвячали.
Митрополитовъ зась обиране отъ ми¬
трополитовъ, ведлугъ звычаю абы ся
дѣяло. А то, што ся станетъ, до сво¬
его патріархи относити маютъ, абы за
его узнаньемъ зъ трохъ обраныхъ единъ
былъ посвяченъ». И тжей: «вѣдай
теды, ижъ митрополитове називаготся
Понтійскій, которые близко Еѵксина Пон¬
та живутъ, ажъ до Трапезонта въ-около;
Асійскій зась—не всходній, якъ мовятъ
нѣкоторый (Антіохіа бовѣмъ маетъ
всходу хиротонисованье), але который
суть около Ефесу, [а] Ѳраческій—заход-
ній; Ѳракіи бовѣмъ именемъ замыка¬
ются митрополитове, ажъ въ Диррахіи.
Етскопства зась мовитъ быти межи
варварами — Аланію, Россію и иныи.
Алани бовѣмъ суть Понтійской діе¬
цезіи, а Россія—Ѳракіи». Поты Балса-
монъ. Уважай же собѣ, чителтку православ¬
ный, всѣ слова въ томъ канонѣ, а въ-
головахъ, ижъ старого Рима престолови
отци дали почести и преложенства при-
вилеи, для того «ижъ въ Римѣ царская
столица была»; а не мовитъ канонъ
сей, а въ немъ св. отцы, «абы отъ Хри¬
ста або отъ апостоловъ надъ иныхъ мѣ¬ Библиотека "Руниверс1