История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
$7й «ПАЛИНОДІЯ», ООЧ. ЗАХАРІИ шъюче и не знагочи, опрочъ личбы и
мѣстца и нѣкоторыхъ приватныхъ Рим-
аюго прерогативъ и поров[на]ного въ
н•) *хъ зъ нимъ Константінополского. О
которыхъ, дастъ Богъ, въ наступую-
чомъ роздѣлѣ девятомъ. Римскій — въ
ляченю першій, гды . былъ православ¬
ный, Константинополскій—вторій, Але¬
ксандрійскій — третій, Антіохійскій —
четвертый, Іерусалимскій — пятый. Якъ
пять смысловъ въ тѣлѣ чловѣчомъ,
пять смысловъ въ тѣлѣ церковномъ.
Былой межи ними ровности—тыи суть
доводы. Собору вселѳнского первого Ни-
кейского канонъ тестый такъ мовитъ т):
«давныи обычаи нехай будутъ держа¬
ны: который суть въ Егѵптѣ и Ливѵи и
Пентаполи,абыАлександрійскійепископъ
надъ всѣми тыми владзу мѣлъ, поневажъ
и епископови Римскому тое въ звычаю
есть; подобне тежъ и въ Антіохіи и въ
иныхъ епархіахъ привилеи достойности
и поваги церквамъ абы были захованы».
Семый тогожъ собору канонъ мовитъ:
«поневажъ одержалъ звычай и давное
поданье, абы который естъ въ Еліи
ернскопъ былъ почитанъ, нехай теды
будетъ ему честь выряжена 8). На ко¬
торый два каноны Ѳеодоръ Балсамонъ 9),
натріархъ Антіохійскій, выкладъ чинячи
пишетъ: «шестый и семый канонъ со¬
бору Никейского становятъ чотирохъ
патріарховъ, то естъ Римского, Алексан-
дрійского, Антіохійского и Іерусалим-
гкого, зъ давныхъ звычаевъ почитати;
Александрійскій епископъ абы былъ
прйюжонымъ надъ краінами Ливѵи и
Егѵпту и Пентаполя; Антіохійскій — 7) Бъ спискахъ У идольскаго и Толстова на
боку: «ограниченье парафій патріаршихъ
I п&пежоныхъ». в) Толст.: «выряжана»; Ундол: «выра-
ша>. •) Матѳей, составъ 5, глава И. РУССКАЯ Иі-ТОРКЧКСКАЯ ВИВЯІОТККЛ. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 674 Сѵріи, Кѵлисѵріи ,0), Месоиотаніи и
обоеи Киликіи; а Іерусалимскій—надъ
краінами Палестина, Аравіи и Фини¬
кіи, поневажъ, мовитъ, и Римскій епи¬
скопъ преложонымъ естъ надъ заход-
ними краінами». И нижей: «патріархъ
Іерусалимскій — «Еліи епископъ» наз¬
ванъ естъ, ижъ мѣсто Іерусалимъ отъ
Тита и Веспасіана збуренное, гды отъ
Еліа Адріана знову збудовано было,
< Еліа» естъ названа. И былъ мѣста
того патріархъ почтенъ для збавенной
Христовы муки». Зъ тыхъ теды двохъ
преложенныхъ каноновъ ровная честь
чотирохъ патріарховъ естъ на вмдоку,
а о пятомъ Константінополскомъ патрі-
арсѣ, на онъ часъ Византійскомъ епи¬
скопѣ, второго Константінополского все¬
ленской) собору канонъ третій мовитъ:
«Константинополскій епископъ нехай
маетъ старшенства чести по Римскомъ
епископѣ; для того ижъ Константіно-
поль естъ новымъ Римомъ». Балсамонъ
въ выкладѣ того канону мовитъ: «мѣсто
Византія архіепископской чести не мѣло.
але отъ Ираклійского митрополита епи;
скопъ здавна въ немъ былъ посвячанъ-
Пишется бовѣмъ, же хотяжъ Вѵзантіа
мѣсто было само презъ себе радячееся,
лечь отъ Севура, Римского даря, взято
бывши Перинтяномъ было поддано, а
естъ Перінтъ Іраклія. Гды теды Кон¬
стантинъ Римского царства скѵптра
до него перенеслъ, Константінополемъ
естъ названо и Новымъ Римомъ, и
всѣхъ мѣстъ царнцею, и оттоль свя¬
тый второго сѵноду отцеве постано¬
вили, абы епископъ Константінополскій
мѣлъ чести прерогативу по старого Ри¬
ма епископѣ, для того ижъ естъ Новый
Римъ». А въ Славенскихъ «Правилахъ»:
«тогожъ, мовитъ, старшенства и тоеижъ
чести, которую маетъ Римскій епископъ, ,0) Такъ же у Толстова: Ундол.: «Киликіи». 22 Библиотека "Руниверс