Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
667 «ПАЛИНОДІЯ», ООП. ЗАХАРІИ Поликратъ именемъ, такъ описуетъ:
«я, мовитъ, которіемъ гожъ шестдесятъ
и пятъ лѣтъ въ Господѣ жилъ,, ко¬
торый зъ многою братіею, по всемъ
свѣтѣ розсѣяною, о вѣрѣ зносилемся,
который все писмо пилно читалемъ,—
тымъ, што намъ на страхъ бываетъ
:іадавано (екскоммунижацію Виктора,
папы Римского, розумѣетъ), намнѣй ся
не трвожу. Продкове абовѣмъ мои
(апостоловъ розумѣетъ) повѣдѣли, же
барзѣй Богу повиноватися належитъ,
шьжли человѣкомъ» * 8). Поважность тую
Поликратову бож. Іеронимъ хвалитъ, а
дерзость Викторову бож. Іриней ганитъ.
Намнѣй теды и насъ екскоммунижаціи,
если были которіи коли папежскіи, не
трвожатъ, которымъ барзѣй Бога слу-
хати належитъ, нгажли паны Римского.
Екскоммуня>ковалъ *) Іоанъ Осмый,
папа Римскій, Ігнатія, патріарху Кон-
стантинополского, въ которой екском-
мунюкаціи и умерлъ. Мужъ еднакъ той
по смерти чудами уславленый! Якъ о
томъ вѣдати даетъ Баронѣушъ, въ томѣ
10, въ року 878, числѣ 44 и 4о. Ту
уважати, ижъ клятва папежская на
всходныхъ отцовъ моци не маетъ: бо-
вѣмъ Игнатій хоть екскоммуш&кованъ,
святъ естъ. Не все то теды Перунъ,
што зъ Риму гремит^. Тыхъ звлаща
часовъ, гды южъ громове оттоль не
иншее што, толко димъ свѣта сего и
пара марности его,—уя^атове беспечне
отъ папежа, до которого неконечне и
неслушне прилучилися, могутъ отсту¬
пите, а клятвы папежской не обавляю-
яися, до патріархи, яко до власного
своего пастиря, навернутися». КОПЫСТЕНСКАГО. 1621 года. 662 Части II, роздѣлу УІІ, артикулъ 4 3) Ижъ не толко всходніи пат-
ріархове, але и царіь всход¬
ніи и заходніи папежовъ еу-
дилиизъ столицы скидали. Показалисмо благодатіею Христовою,
же біекупъ Латіно-Римскій отъ собо¬
ровъ, отъ патріарховъ и отъ еписко¬
повъ суженъ былъ и за всѳленского
судію не былъ знанъ, и же такъ онъ
иншихъ епископовъ екскоммуняжаціи
подлегалъ, якъ его—иншіи, и же екском-
мушькація его, въ оборонѣ монархіи
церковной восходячая, не была и не
естъ важна. Показую еще и то, же той
ихъ найвыпішій судія не толко отъ ду¬
ховныхъ преложоныхъ сужонъ былъ и
судови ихъ подлегалъ, але былъ су¬
женъ и отъ преложоныхъ свѣтскихъ,
отъ цесаревъ и кролевъ и судови ихъ
подлегалъ. Гды абовѣмъ якая неспра¬
ведливость и замѣшанье въ речи по-
сполитой и межи духовными находи
лася, дапежовъ Римскихъ, въ повинно¬
сти своей почуваючися и покою поспо-
литого постерегаючи, цесареве судъ
ганили, а подъ часъ сами, подъ часъ
сполечне зъ епископами на тыхъ су¬
дахъ 'Засѣдали и судили. Чого прикла¬
ды въ Баронѣушу многій. Пишетъ бовѣмъ онъ въ/ року 419,
ижъ Онорій царъ, осудивши Евлавія и
здавши его на выгнанье до Кампаніи,
подолъ на папежство Вонифанта. А
тымъ часомъ, нп>мъ межи ними судъ
учинилъ, епископа Сполетанского по¬
слалъ до Риму для ряду всякого и для
отправбваня набоженства звыклого. *) Въ «Кинзѣ о писарахъ церковныхъ», о
Поликратѣ; Евсевій, кн. 5,, гл. 24. *) Іоаннъ папа 8-й, епистолія 78. 8) Этотъ артикулъ вошелъ въ «Книжицу»
і Наѳанаила (л. 283) и въ «Книгу о Вѣрѣ»
(Москва, 1648, л. 200). Въ «Славяно-Рус-
екихъ Рукописяхъ» У идольскаго (столб. 299)
это не отмѣчено. Библиотека "Руниверс1