Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
665 066 «ПАЛИНОДІЯ4. ООЧ. ЗАХАРІИ тиноиолскій Михаилъ Керуларій,- року
1056, за царя Константина Мономаха
собравши сѵнодъ въ Константинополю,
папежа Римского и «весь костелъ за-
ходный выклятымъ быти отъ соборовъ
святыхъ осудилъ. Найдетъ то не толко
въ книгахъ Грецкихъ, але и въ Ла¬
тинскихъ. Я чителника отсилаю до
предмовы до чителніка въ книгѣ «Со¬
бору Флоренской, Полскимъ языкомъ
выданого въ Краковѣ. Блаж. патріархъ Антіохійскій Ѳео¬
доръ Балсамонъ пишетъ, ижъ отъ всѣхъ
исходныхъ чотирохъ патріарховъ Рим¬
скій папежъ естъ выклятый. Штб и
Баронѣушъ въ року 1191 вкротцѣ при-
помянулъ. Михаилъ Сингелъ пишетъ, ижъ Ла-
тинникове суть выклятими отъ патріар¬
ховъ и всей церкве всходней. и жа¬
луетъ на затвердѣлостъ костела Рим¬
ского. Найдешъ о томъ въ книгахъ
Словенскихъ межи писмы противко Ла-
тинниковъ. И то знаменитый доводъ
выклятя епископовъ Римскихъ, ижъ
папежове зъ «діптіховъ», то естъ зъ
«Поминниковъ» сполечности благоче¬
стія суть вымазанными, и не поми¬
наются нгьгды въ церквахъ исходныхъ,
але въ кождый рокъ въ недѣлю право¬
славную зъ иними проклинаны бываютъ.
И теперешнихъ часовъ, кождый ново-
посвяченый патріархъ пишетъ до кож-
дого патріархи, вѣру свою ведлугъ
давного ового звычаю вызнаваючи, гдѣ
заразъ тамъ біскупа старого Риму спо¬
лечности ся зрекаетъ, и отъ новотнинъ
и схѵсмъ оного отметается и подъ ана¬
ѳему поддаетъ тимы словм мовячи:
тоі>с ое ѵеа>теріо[хоі>; хаі та а^іората тоо
ЕКіахбтгоо тт|с тгаЛаіа; Ршр.т]с атготре^о|хаі
хаі тф аѵаіЦраті хаботсораХХш — «а отъ
новотнинъ и отщепенствъ біскупа ста¬
рого Риму отвёртаюся и подъ анаѳему
подкладню». КОП НО ГИНСКА го. 1621 ГОДА. На тыи клятвы помененннхъ патрі¬
арховъ, якъ хотятъ, нехай отступни-
кове крутятъ, зъ того ся нп>гды не
выкрутятъ! Же суть въ проклятствѣ
(бовѣмъ о нарупіене правъ и догматъ
вѣры, соборами вселенскими ухвале-
ныхъ и поданыхъ, • суть выкляты), не¬
хай слухаютъ бож. Златоустого въ вы-
кладѣ посланія до Галатовъ на главу
1 мовячого: «чловѣкъ той, который
страшніи и невымовніи вѣры артикулы
етратитъ, доступитъ ли той отповѣди
(на страшномъ судѣ) и прощенія? Ня>-
гды, а ня>гды!> И зась тамъ же на овыи
слова апостолскіи «аще мы, или ангелъ
съ небесе благовѣститъ вамъ» выкладъ
чинячи: «не реклъ, мовитъ, Павелъ
апостолъ, если противный речи опо-
вѣдати будутъ, або все вывернутѣ, але
хоть мало што иначей проповѣдати бу¬
дутъ надъ то, штб мы вамъ проповѣ¬
дали, хоть малое штб порушатъ, про¬
кляты нехай будутъ»! Безъ жадной
теды вонпливости отъ патріарховъ
исходныхъ клятвы, на папежм» Рим¬
скій выданыи, важны суть, поневажъ
оны не малый въ церкви Христовой речи
якіи порушили, але вѣры догмата и
тайны Христовы повизертали. 'А штб
біскупове Римскій зъ клятвами не под¬
лугъ каноновъ соборо^ыхъ торгалися
на патріарховъ всходныхъ, тыи важны
не суть. Бовѣмъ и зверхность- любо¬
началія монархійского, а въ оборону
нойбвыми шлейныхъ оной св. старожит-
ности неслыханыхъ вѣры артикуловъ,
въ костелъ заходный внесеныхъ, кото-
римъ ся восточніи патріархове спроти-
вляли, чинены суть. Отлучалъ отъ
церкве Викторъ, паца Римскій, епи¬
скопы Асіатицкіи, якъ о томъ Евсевій,
въ гл. 23, книгѣ 5 пишетъ, але оны
на тую его екскоммунюкацію, якъ на-
мнѣй неважную, нгьчого не дбали, ко-
то|юму одинъ зъ епископовъ Асійскихъ, Библиотека "Руниверс