История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
661 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 662 Части II, роздѣлу VII, артикулъ 3 3). Ижъ патріархове всходніи
біскуповъ Римскихъ судили,
отлучали, вклада л и. и выкли-
нали. Жадная ;свѣтская речъ носполитая
не естъ такъ доб])е споряжена, якъ
святая церкве Христовы політія ')*
Кролеве абовѣмъ въ своихъ удѣлпыхъ
нанствахъ и монархове въ своихъ удѣл-
ныхъ панствахъ чинятъ што ся имъ
подобаетъ, .а суду на себе, прочъ Бо-
асого, шъчіего не ожидаютъ. Въ цер¬
ковной зась речи носиолитой, мовитъ
бож. апостолъ Навелъ «аще ми г>), или
ангелъ съ небесе благовѣститъ вамъ
паче, еже благовѣстихомъ вамъ, анаѳе¬
ма да естъ» с). Што бож. Златоустый
выкладаючи ’7) мовитъ: «ангелы благо¬
вѣстники подъ каранье проклятства и
вшелякое преложенство займуетъ». Ров-
ие и бож. Ѳеофилактъ, на тыижъ апо-
столскіи слова выкладаючи 8): «гды,
мовитъ, ангеловъ проклятству поддаетъ
и барзо ихъ охужаетъ, вшелякую зверх-
ность и преложенство отметаетъ». И
мало °) нижей: «на преложенство ’и на
персону жаденъ взглядъ и жадное ози-
раньеся быти не маетъ, гды ся намова
точитъ о православной вѣры догма
мага», якобы рекши: «такъ духовная,
якъ и свѣтская зверхность вшелякая,
въ вѣрѣ догматахъ зле розумѣючая, 3) Эготъ артикулъ находится также и въ
«Книжицѣ» Наѳанаила (л. 276) и въ «Кни¬
гѣ о вѣрѣ» (Москва, 1048, об. И)5 л ). *) Грсч. -оЪліі'і. 5) то есть: «мы». 6) Галат., гл. 1, ст. 8. 7) Послѣ этого слова, къ Синодальномъ
спискѣ стоитъ совершенно лишнее «подкла-
даючи», лопавшее въ текстъ, судя по Тол¬
стовскому списку, изъ «боноваго письма». н) На полѣ: «выкладъ чвнлчи». 9) Въ «Книжицѣ» Нанаиаила: «троха». хоть бы и ангельской поважности была,
маетъ быти сужена и проклятству от¬
дана». Оттоль Церковь Христова, на
жадную винеслость преложенства и
апостолскихъ столицъ зверхность не-
оглядагочися, такъ напежовъ, якъ и
патріарховъ еретиковъ судила, досто-
еиствъ отсѵжала, съ преложенствъ
складала и проклятству отдавала. Чого
въ дѣяхъ соборовъ вселенскихъ суть
приклады многій. Зачимъ прожное то
отступницкое удаване, якобы щт Рим¬
скій въ Церкви Христовой судіею яо-
ставалъ всѣхъ, а самъ нгьчіему судови
подлегати не былъ винепъ. Плятіна бо
о то[мъ пишетъ, ижъ] 10) Марцелліна
ііанежа судилъ соборъ Сінуессанскій,
Сѵммаха капежа судилъ соборъ Римскій.
Діоскоръ, а по немъ Тимоѳей, патріар¬
хове Александрійскій, судили Леона,
папежа Римского, и екскоммуніковали п)
неслушяе, въ чомъ отъ многихъ суть
наганены. Але абы до того права не
мѣли, ашто имъ въ томъ не прига-
нилъ 12). Бо якъ въ зуполной владзы
маетъ то Римскій епископъ подойзрѣ-
ному въ православіи патріарсѣ отмовити
своей снолечности, такъ въ зуполной то
владзы своей маютъ и патріархове—
подойзрѣному въ православіи еписко-
пови Римскому сполечность свою випо-
вѣсти. То бовѣмъ естъ екскоммуяикація
приватная, сиолечности своей отъ кого
отдаленье. Акакій, патріарха Константинопол-
скій, имя Феликса, папы Римского, зъ
діптиховъ своихъ вымазалъ ,3). Виталія,
I* папежа Римского, екскоммуніковалъ Ми- ,0) Возстановлено по «Книжицѣ» Наѳа
нанла. п) На полѣ пояснено: «отлучили». 13) < Соборъ Халкидонскіб, въ акціи 1-ой;
листъ Египетскихъ еиископовъ до собору
Халкидонского». ,а) Никифоръ, гл. 17, кп, 17, Библиотека "Руниверс1