Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
667 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОИЫСТВНСКАГО, 1621 ГОДА- 658 четъ, снятъ, зъ *Соборника» остъ взя-
тый! Отиовѣдаго ему, же книга*«Собор-
никъ» есть у насъ великой поваги
книга: але «Соборникъ» чистый, яковый
маемо - Свято-Горскій. Лечъ и то въ
пересторогу дерзну речи, находятся
нѣгл.ѣ не соборный «Соборники», ко¬
торыхъ въ Церкви не подано читати,
а тыи подобны суть — непорядочного
господаря еітжарнямъ, который въ
ныхъ не то толко ховаетъ, што бы ѣлъ
и пилъ, але и смолу и деготь, и отъ
яду што и трутизны, которими бысь
моглъ и номазати и осмородити: а
неостоіюжный бывши онъ або хто дру¬
гій невѣдомый—иртрути! Естъ въ н«хъ
полно бас'ній зъ «четый», снятъ, зъот-
ступницкихъ легендъ; бо «легенда»—
по-Руску—«четя». Естъ басній въ ныхъ
н зъ «Налей» и зъ тымъ подобныхъ
въ церкви нашей мѣетца немаючихъ
книгъ, презъ неуки господарю межи
чистую пшеницу церковную якъ куколю
вазбираныхъ, который намъ теперъ от-
ступникове вмѣсто пшеници удаютъ и,
абысмо его заживали, залецаютъ. Але
омилитъ ихъ, уфаемо Богу нашему, тая
надѣя! Оминаютъ, за ласкою Кожею,
Російскую нашу Церковъ лѣта грубой
простоты: свѣтити ей почала свѣтлость
умѣетности и правды! Суть еще и дру¬
гій нововыникліи легенда, зъ «Постилъ»
розныхъ нажебраныи, недавно зъ дрѵку
по-Руску выданіи, въ которыхъ на мно¬
гихъ мѣстцахъ находятся паденія и
погрѣшеня немалый, • такъ противъ
правой богословіи, якъ и противъ дог¬
матомъ церкве апостолской каѳоличе¬
ской всходней. И тыхъ стеречися по¬
треба и бѣгати, якъ трутизны и не¬
пріязни къ церкви нашей, которыхъ
естъ много! Вертаюел до ев. Кирілла патріархи. Той. лкѵю владность отъ благодати Бо-
[ жей мѣлъ и што справовалъ, нехай слу-
- хаютъ отступникове—што въ книгахъ
I церковныхъ «Прологахъ», на день девя-
I тый іюня, читаютъ: «патріархъ, ловитъ,
І Александрійскій, еретики, якъ волки
! отъ церкве, отогналъ, и невѣрныхъ на
I вѣру навернулъ, и на всемъ свѣтѣ благо-
| честіе насадилъ, и всякое нисмо ста¬
рое и новое выложилъ, и еретика Не¬
сторія зъ престола зверглъ». Уважай: то
Кириллъ отъ Духа Пресвятого дѣялъ,
а не Келестинъ! О Феликсѣ, Римскомъ біскупѣ, мов-
I лю, ижъ не толко онъ Петра Гнафеѵса
І виклиналъ, але и другій патріархове: І особливе Акакій, патріарха Констан-
| тинополскій, собравши соборъ въ Кон-
I стантинополю, ереси его проклялъ. Чого
1 намъ носвѣдчаетъ и Баронѣушъ въ іюку
| 483; о Анѳимѣ—Арменопулъ въ книзѣ
| четвертой, въ«К аталогѵ патріарховъ Кон-
I стантинонолскихъ» написалъ: «Анѳимъ, I псрвѣе Трапезонскій епископъ, потомъ
\ Константинополскій, сѣдѣлъ на столи-
ци мѣслцей 4; зложенъ былъ отъ со¬
бору, противъ Севира еобраного ч Юсти-
' ніанъ въ «Новеллѣ» 42, иишетъ, ижъ
і отъ святого собору Анѳимъ былъ зло-
| женъ и проклятъ, же отъ правыхъ дог-
І матъ отступилъ, и ствержаючи то зга-
І няетъ его зъ мѣста 3). Никифоръ Ка-
І листъ въ книзѣ 17. въ главѣ 9 пи¬
шетъ: «Синодъ, мовиА, впрокъ противъ
: Авѳимови обволавши, зъ достоинства
I святителского зложилъ его». Отъ собо¬
ру теды въ Константинополю на тотъ
часъ, коли тамъ былъ Агапитъ, папа
Римскій зъ клирикомъ Константинопол-
скимъ, обхоженого зложенъ былъ Ан-
оимъ, а не отъ самого папы. *) Понамъ, голъ 5, глава 31. " Библиотека "Руниверс1