Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
649 «ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗАХАРІИ КОП1Л ТЕІКЖАГО, 1621 ГОДА. 650 терпячи отъ патріархи своего, скаржи- аоо передъ кимъ оны, за позволеньемъ
лися на него панежови Іннокептіеви | епископскимъ, захотятъ, справа точитъ,
презъ листъ, просячи сябы его упо- ^ А хто бы надъ то учинилъ, канонному
мнѣЛѢ». Ерго, папа Римскій естъ судія караню подлегаетъ. А если клирикъ яъ
вайвышшій! Што далѣй: < а гдн. мо- І своимъ або зь другимъ епископомъ витъ, па упоминане папежское не по¬
правился, Іннокентій. зозвавши еписко¬
повъ Плоскихъ, судилъ и зложилъ Ѳео¬
фила, ведлѵгъ скарги епископовъ Еги¬
петскихъ*. Ерго, папа Римскій есть су¬
дія пайвыиішій! А гды мы имъ не зъ
подозрѣпой исторіи, якъ отступиикове
чинятъ, але 'зъ книгъ соборовыхъ прав¬
дивыхъ такъ въ-противъ ноложимо: па-
ітфіане Алексаидрійского патріархи Ти¬
моѳея, обтяжене терпячи отъ патріар¬
хи своего, скаржилися на него патрі-
нрсѣ Константинополскому Анатоліеви
прозъ листъ, просячи, абн его пока¬
ралъ. Ерго, патріарха Константиноцоль-
пгій естъ судія наивншшій! И далѣй:
Анатолій судилъ и зложилъ Тимоѳея,
недлугъ скарги епископовъ Египетскихъ.
Ерго, патріарха Константинополскій
естъ судія найвышшій! Если теды по¬
ступокъ аргументаціи отступницкой
идетъ, идетъ заисте и нашъ, и неровно
поважнѣй. А затымъ а папа Римскій,
и патріарха Константинопольскій—су-
діеве суть найвышшій! /Кебы папа Римскій былъ судіею най-
вышшимъ, нехай право отступникове
■окажутъ! А же патріархъ Константи-
■ополскій естъ найвышшимъ судіею, мы
ж& то право, ему отъ шести сотъ и
тридцати св. отецъ на соборѣ вселен¬
скомъ четвертомъ даное и трома по.
■емъ обхожепимы вселенскими соборами
стверженое, показуемо овое. «Если ко¬
торый, мовятъ св. отцеве, клирикъ бу¬
детъ мѣти справу съ другимъ клири¬
комъ, епископа своего нехай не отсту¬
пу ютъ и до свѣцкихъ судіевъ нехай
ся не удаютъ; але нехай ся первѣй
■средъ своимъ власнымъ епископомъ, , справу будетъ мѣти, судомъ сѵноду
ііровюнціалного суженый маета быти.
А если зъ самымъ той 'провинціи ми-
I троио.іитомъ епископъ або клирикъ спра¬
ву якую будетъ мѣти, до ексархи діе-
: цезіи оной або до столица Константи-
нонолской кролюючого мѣста нехай
идетъ, а передъ нею нехай ся судитъ*.
То въ канонѣ своемъ девятомъ святый
; Халкидонского вселенского собору отцеве
, мовятъ. Тоежъ и въ канонѣ 17 повто-
I ряютъ. Ото мы теды и право, и нри-
■ кладъ заразъ покладаемо, же патріархъ
і Константинополскій естъ въ церкви
Христовой судія найвышшій, которого
судови, ведлѵгъ того нрава, Тимоѳей,
патріархъ Александрійскій, подлегати
і мусѣлъ; а не такъ якъ Ѳеофилъ Інно-
! кентіеви, который самъ презъ себе су-
! дити его и карати не важился, але ку
| концеви листу своего мовитъ: «яко да
; не собравшимся епископомъ судомъ осу-
| дятъ тя, яко неправду сотворша». ‘ Слухай, отступнику: ижъ соборомъ и
епископскимъ судомъ Іннокентій Ѳео-
филови грозилъ, а не своимъ. Ѳеофилъ
зась, грозбы Іннокентіевп, якъ жадной
зверхности надъ столицею апостольскою
Александрійскою немаючого, необавляю-
чися, отписуетъ до него: «але и я,
столицу апостолскую такъ же держачи,
многій епископы маю подъ собою, кото¬
рыхъ собравши отступлю отъ тебе, и не
слухаю тебе*. Видишъ, ижъ владзы надъ
престоломъ Александрійскимъ Римскій
не мѣлъ, и не признаваетъ ему ей Ѳео¬
филъ. А же Іннокентій брался за кривду
Златоустого—&ь повинности то чинилъ.
Поневажъ годилося патріарсѣ за патрі- Библиотека "Руниверс1