Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
643 « ПАЛИНОДІЯ>, СОЧ. ЗАХАРІИ нарху найвышшимъ судіею въ церкви
Христовой чинитъ, жадныхъ правъ, жад¬
ныхъ ухвалъ и каноновъ соборовыхъ
на ноказанье того не приводитъ, але
просто, якобы южъ и правдиве за речъ
невонпливую то становитъ. Чого ня>гды
слушне довести не можетъ. То бовѣмъ
найголовнѣйшая и переднѣйшая речъ
была—зъ правъ церковныхъ и зъ ухвалъ
соборовыхъ показати найвышшее судій-
ство Римского біскупа, и тото есть
квестіонисъ кардо *), а потомъ о судахъ
и о клятвахъ пйпиныхъ мовити. Мы теды то, за помочго Божею, по¬
казати хочемо, ижъ біскупъ Римскій
найвышшимъ судіею наколи не былъ,
не моглъ быти и не можетъ; але и самъ
судови и каравю подлегаетъ2), якъ и пе¬
редъ тымъ продкове его подлегали.
Иле теды до первого, реклемъ и повторе
мовлю, ижъ жадное писмо и жадный
каноны соборовыи не повѣдаютъ того,
абы біскупъ Римскій мѣлъ быти най¬
вышшимъ судіею, и жаднымъ кано¬
номъ того отступникове не покажутъ;
и овшемъ варовано то соборовымъ ка¬
нономъ, абы одинъ епископъ не привла-
щалъ собѣ розузнаваня въ речахъ або
въ судахъ. Мовитъ бовѣмъ собору Кар-
ѳагинского канонъ 110: «абы одинъ епи¬
скопъ не привлащалъ собѣ узнававя^
то есть ровсудку въ справахъ. Апостол-
скій тежъ канонъ 34 росказуетъ, абы
першій епископъ безъ всѣхъ зданя ня>-
чого не дѣялъ. Канонъ зась 5-й пер¬
вого вселенского въ Никеи собора ро¬
сказуетъ, абы всѣ духовный суды от-
правованы были на соборахъ ировяшці-
алныхъ 3). А о найвышгаомъ судѣ апо-
статскомъ нтьсловка! Але и овшемъ въ *) т. е. ^иае8^іопІ8 сагсіо; ва нолѣ пояеііе •
ено: «питанья завѣса». *) Нилъ Каваселъ. а) На полѣ пояснено: «помѣстныхъ». I КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 года. 644 Карѳагиеѣ соборуючіи святый отцеве 4)
выразними словы аппеляцію до біскупа
Римского заборонили, и абы презъ ихъ5)
помѣстный соборъ и судъ осуженыхъ и
и отлученныхъ не пріймалъ—наказали.
Припомянувши абовѣмъ помененный
первого вселенского собору канонъ овый,
абы отлученный отъ сполечности прій-
мованы не были, новятъ, абы отлучен¬
ныхъ отъ ныхъ клириковъ нижшихъ и
вышіпихъ, то естъ діаконовъ, пресви¬
теровъ и епископовъ, до сполечности
своей не пріймовалъ, и наводятъ: «если
абовѣмъ заховываво то быти, якъ ви-
дѣти дается тамъ, о нижіпихъ причет¬
никахъ и людей свѣцкихъ, далеко бар-
зѣй заховывано то быти хочетъ о епи¬
скопахъ». То въ листѣ своемъ до Ке-
лестина, папы Римского, св. отцеве Аф¬
риканскій мовятъ. А ку концу тамъ же:
«и Нікейского, мовятъ, собору ухвалы
такъ нижшого степене 6) причетниковъ,
якъ и самыхъ епископовъ власнымъ ми-
трополитаномъ явне поручили; звлаща
ижъ кождому если бы хто черезъ де¬
кретъ судій укривжевымъ быти себе
розумѣлъ, позволено естъ на сѵноды сво¬
ей епархіи або и на вселенскій соборъ
отзыватися». Слухай, отступнику, правъ
церковныхъ, а не на голословныхъ сво¬
ихъ снахъ полегай! Святый отцеве въ
Карѳагинѣ Соборуючіи найвышшимъ су¬
діею въ церкви Христовой признаваютъ
не папу Римского, але соборъ вселен¬
скій, а то не зъ себе мовятъ и не но¬
вую речъ становятъ, але на вселенскомъ
соборѣ нервомъ Нікейскомъ ухваленото
быти повѣдаютъ. Зачимъ, замыкаючи
той свой до Целестина папы листъ,
мовятъ: «абы, для отправованя судовъ,
отъ боку твоего судьеве посиланы бытн • *) Въ подійвникѣ ошибка «отъ церквс». У Толстова и У идольскаго правильпо. ") Въ подлинникѣ описка: «и». I в) Въ спискѣ Ундольскаго: «степенл*. Библиотека "Руниверс1