История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
639 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 640 леганьемъ епископовъ и монаховъ исход¬
ныхъ и за приложевьемся до того знач-
нымъ царя Юстиніана, оного Анѳима
осудили и зложили и отъ іерейства и
отъ ѳрону обнажили. А же то правда—
соборъ той въ чотирохъ своихъ сессіахъ
и акціахъ, то есть засѣданяхъ и дѣяхъ,
особливе вырокъ патріархи Мины и вы-
рокъ собору на той часъ зъ нимъ 6у-
дучого свѣдчатъ. А той соборъ Мина
патріархъ и нѣкоторіи митрополитове,
Кгрецкіи впродъ, потомъ нижей легато-
ве папежскіи подписали, якъ не на пе¬
редѣ сѣдѣли, такъ тежъ послѣде и до
подпису припущени. Юстініанъ тежъ
царъ, прихиляючися до того сѵноду,
валный свой вырокъ выдалъ противъ
Анѳима. При томъ же тежъ соборѣ находится
и то, ижъ и Петръ, Іерусалимскій па¬
тріарха, соборъ напротивъ Анѳима то¬
го мѣлъ, который также осудилъ и по¬
тупилъ его за еретика, на которомъ то
Іерусалимскомъ соборѣ пословъ Рим¬
скихъ не было притонныхъ. Якъ теды
о того Петра, Іерусалимского патріар¬
хи, соборѣ и судѣ на Анѳима роз-
умѣемъ, такъ и Агапитовъ розумѣти
маемъ: онъ зъ части своей и церкви
Іерусалимской, той также зъ своей и
церкве Римской части вмклинали. Име¬
нованіе першее Римского не выставляетъ
ему болшее владности и благодати, ани
его монархою чинитъ. Итакъ, по тако¬
выхъ сѵнодахъ и судахъ, Анѳимъ до¬
конченъ изчезлъ. Тойже Мина, патрі¬
архъ Константинополскій, пятую сессію
отправовалъ напротивъ другихъ Анѳи-
мови единомудрныхъ еретиковъ: Севи¬
ра, Петра и Зоара потупилъ. Тоежъ
Петръ, патріарха Іерусалимскій, зъ сво¬
имъ соборомъ учинилъ. Уважай же, православный чителнику,
ижъ Агапитъ до Константинополя прі¬
ѣхалъ не для дозору и ряженя церквій Грецкихъ, и не отъ царя Юстініана,
аня> отъ духовенства Константинопол-
ского званый ипрошоный, алеотъ кро¬
ля Римского Ѳеодота въ поселствѣ при-
сланый прибылъ, и ижъ нмгды то не
было, абы который біскупъ патріарху
Константинополского мѣлъ коли передъ
тымъ посвятити, ніто ся разъ притра-
фило тому Агапитови, же его хирото¬
ніею тоею, якъ гостя, поччено, а не зъ
нрава и не зъ закону соборового то ему
належало, але зъ поиіанованя такъ ве¬
ликого и знаменитого и вдячного гостя,
въ едности вѣры зъ церковю всходнею
аиостолскою Константинополскою бу-
дучого. А поневажъ ся то стало по слу¬
чаю, то есть съ трафунку гостинного,
того біскупове Римскій за право и ка¬
нонъ брати собѣ не маютъ. Пишетъ въ
«Хроницѣ» Скитизы, и Балсамонъ на
канонъ третій собору второго Кон¬
стантинополского, и на канонъ 12
собору Халкидонского, ижъ митропо¬
литъ Кессарійскій Ѳеофанъ посвятилъ
Стефана, брата Леона царя, патріархою
Константинополеким'і. Прето, якъ на-
ступци» оного Ѳеофана, мимо митропо¬
лита Іраклійского, не могутъ собѣ пра¬
ва привлащати на хіротонисованье па¬
тріарховъ Константинополскихъ, такъ
тежъ и біскупове Римскій не могутъ,
же ся то разъ продкови ихъ притрафи-
ло. Бо еслибы то за право брано быти
мѣло, теды бы первое до того право мѣлъ
папа Александрійскій, а не папа Рим¬
скій; поневажъ давно передъ тымъ же
Ѳеофилъ, папа и патріархъ Алексан¬
дрійскій, посвятилъ былъ на столицуКон-
стантинополскую Іоанна Златоустого,
якъ о томъ вѣдати даетъ історикъ цер¬
ковный Сократъ, въ главѣ 2, книги 6.
Мѣлъ бы тое право и Константино¬
полскій до Антіохійского, поневажъ и
Анатолій и Акакій, патріархове Кон¬
стантинопольскій, Антіохійскихъ патрі- Библиотека "Руниверс1