История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
635 «ПАЛИНОДІЯ», ГОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 636 привернулъ,—не иншее што повѣдаетъ,
толко же Юлій презъ листы своиосвѣд-
чилъ быти ихъ') православными епис¬
копами, и же онъ въ сполечности зъ
ними естъ (якъ Созоменъ въ книзѣ 3,
главѣ 7 пишетъ), а не было то ретел-
ное на столицы ихъ впроваженье, ани
церквій, отъ которыхъ выгнаны были,
приверненье; будучи абовѣмъ сами на
свободѣ, укривженныхъ епископовъ ра¬
товали, спріяли имъ и помагали, якъ
могли. Не гожъ еднакъ оттоль за удѣль¬
ный въ церкви Христовой были монар¬
хи розумѣны, гды которому зъ утра-
пленыхъ епископовъ помогли? Посполи-
тая то абовѣмъ въ церкви Христовой
добродѣтель — другъ другу тяготы но-
магати носити. А якъ Максимъ, патрі¬
архъ Іерусалимскій, хоть за Аѳанасіемъ
листы по всемъ Егѵптѣ, Лѵвіи и до
Александріи писалъ, жадной презъ то
надъ патріархою и столицею Алексан¬
дрійскою зверхности не одержалъ и не
мѣлъ, и оттоль якъ онъ самъ, такъ и
по немъ будучіи н^чого собѣ въ зверх-
ность не привлащали. Ноготовго, и Рим¬
скій не маетъ собѣ оттоль монархіи
привлащати, же коли спол-епископомъ
своимъ укривженнымъ помагалъ. Части II, роздѣлу VI, артикулъ 4. О блаженномъ Минѣ, патріарсѣ
Константинополскомъ, и о его
посвяченю. А гато ся ткнетъ блаженного Мини,
мовлю, папродъ, до самого «Пролога»,
ижъ въ Грецкомъ не находятся тыи
слова «тогда отъ Рима о исправленіи
нѣкихъ взысканій церковныхъ», але
толко «пригаодши въ Константинополь».
Вшакъ же речъ то певная, же если Ага¬
питъ зъ Риму до Константинополя при- ѣжалъ для исправллня нѣкоторыхъ взы¬ сканій церковныхъ, теды не учити
ириѣжджалъ, але учитися,—не дляспо-
ряженя церквій Константинополскихъ,
але своихъ Римскихъ, который бы при¬
кладомъ всходныхъ спорядилъ (гдыжъ
на онъ часъ въ Греціи много св. чу¬
дотворцевъ и богослововъ было, и по¬
рядокъ церковный былъ высоце поваж-
ный), абы, мовлю, въ своихъ вонплвво-
стяхъ и пытаняхъ принялъ розвязане,
въ потребахъ духовныхъ и въ порядку
церковномъ наученье и исправлене.
Бовѣмъ на онъ часъ въ Римѣ, пре зне-
волене отъ Готѳовъ, великая простость
была, и духовныхъ учоиыхъ не было,
якъ ся показуетъ зъ листу Агаѳона,
папы Римского, до собору шестого Кон-
стантинополского нисаного, въ которомъ
обмовляетъ послы свои мовячи а): «если
: бы около лисма св. наука ся въ нмхъ
| не находила, абы зрозумѣлъ царъ, ижъ
| межи поганы живутъ, а хлѣбъ собѣ вы-
робляютъ». Лечъ просто доречи власная
причина пристья Агапита папы въ Кон-
■ стантинополь была- поселство отъ ко¬
роля на той иасъ Римского Ѳеодота
' Готѳа, абы межи нимъ а царемъ Юсти-
. ніаномъ примирье учинилъ. На которое
1 то поселство радъ-не-радъ * 3) Агапитъ
мусѣлъ іхати, и сребро церковное по-
заставлявши. Иначей, если бы не хотѣлъ
былъ ѣхати, грозилъ Ѳеодотъ ему, се-
натови и Влоской земли, ижъ.оны того
зъ жонами, зъ дѣтми мѣли приплатити,
если бы покою пожаданого не зъедна-
ли. Съ такой причины въ поселствѣ,
гды 4) до Константинополя пріѣхалъ,
онъ и соборъ православный, на онъ часъ
въ Константинополю будучій, Анѳима
зложивши, Мину посвятили, а не самъ
Агапитъ, але и соборъ въ Константи- ') Въ подлинникѣ ошибка: «нжъ». *) Барбній, 680. 3) Въ рукописи ошибка: «радъ не радитг». *) Арменопулъ, въ каталогѣ патріарховъ. Библиотека"Руниверс