Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
623 «ИАЛИН0Д1Я», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 624 Онъ (то естъ сѵнодъ) всѣмъ тымъ ре-
чамъ, который нывѣ презъ зазрость
діаволскую на досвѣдчене вѣрныхъ за¬
мѣшаны суть, утишене дастъ». И ни-
жей: <а мы много розмышляемо, яко-
вымъ бы способомъ соборъ вселенскій
моглъ быти собранъ, презъ который бы,
за волею Божею, бурный тыи мѣшани¬
ны утихнути могли?» О которомъ за-
мышляномъ соборѣ Созоменъ въ книзѣ
8, въ главѣ 18 пишетъ: «Іннокентій.
біскупъ Римскій,—пять епископовъ и два
пресвѵтеровъ посилалъ до Аркадія и
Онорія цесаревъ, абы сѵнодъ и часъ и
мѣстце оному упросили и зъеднали». Уважъ, православный, зъ напежского
листу, ижъ въ той справѣ св. Хрисо-
стома не свой судъ и зверхность ста¬
витъ, не мовитъ «я повшехный пастиръ
и найвышшій судія», але синодъ, ко¬
торый всѣ тыц турбаціи можетъ уги-
шити и упокоити, выставляетъ. Уважай
еще и то, ижъ Інокентій, въ листѣ
своемъ, нѣчого не приказуетъ, нѣчого
не декретуетъ, але толко припоминаетъ,
што бы належало дѣяти. Каноны, мо¬
витъ, Никейскій на всемъ заховати, и
презъ сѵнодъ тое все направити. А
приватною моцю, презъ листы свои,
суду оного противъ Златоустого учине-
ного не задержалъ, и царского выроку
не загамовалъ, и отъ выгнаня Злато¬
устого св. не отратовалъ. Што ся наконецъ ткнетъ, якъ вѣдо¬
мость о томъ зъ Константинополя до
Риму дошла, Арменопулъ въ книзѣ
своей 8 пишетъ, ижъ нѣякій іерей и
діаконъ, который св. Златоустому ажъ
до остатнего дыханья служили, о томъ
дали вѣдати Інокентіеви. То не за ап-
пеляціею увѣдалъ* Сократъ и Созоменъ
не пишутъ, абы Златоустый до Інно-
кентія отъ себе писалъ, але нѣкоторый,
мовятъ, зъ Греціи приходили до Риму,
о томъ новѣдаючи, якъ въ листѣ Ін- і нокентіа. до клириковъ Царогородскихъ
: писаного, видимо. Тоежъ. и Никифоръ
; въ книзѣ 13, въ главѣ 31 мовитъ, ижъ
«вѣкоторіи епископове Носкимъ запа-
леньемъ ку Іоаннови и ку церкви зе
всходу до Риму пришли. А же, мовитъ,
ижъ листъ мѣли отъ Златоустого, той
і не до папы писалъ, але зъ дороги до
і своихъ, ознаймуючи имъ о бѣдахъ
своихъ-. Але дамъ то, же Златоустый св., якъ
; мѣти хотятъ отступникове, до Риму
, писалъ! Потреба ся еднакъ тому пилно
| и уважне присмотрѣти а моцъ оного
! писана уважити. Бъ томъ бовѣмъ тамъ
| листѣ, не до самого Іннодентіа, але и
до многихъ зъ нимъ пишетъ: мовитъ
бовѣмъ «лречестнѣйшіи и благочести¬
вый». Тыи слова даютъ вѣдати, ижъ
не до одного писанъ той листъ, але до
многихъ и отъ многихъ, потребуючи
ратунку, и не проситъ его тамъ, абы
противниковъ его позвалъ, и выслухав-
ши сторонъ, абы декретъ учинилъ, што
судію, до которогось аппелюетъ, зна¬
читъ, але мовитъ: «абы то все, што
противный учинили, мѣстца и вѣры и
моцы не мѣло». Бовѣмъ потварне на
него поступовали. Въ томъ тежъ тамъ
листѣ мовитъ, ижъ двакротъ аппѳло-
валъ на соборъ, на которомъ хотѣлъ ся
на все справити достатечне. А писанье
до Риму листу того, або приетье тамъ
нѣкоторыхъ зе всходу, не въ способъ
аппеляціи было, але зъ трохъ причинъ:
напродъ, зъ любве кѵ Златоустому св.
хотячи оповѣсти, што ся стало зъ такъ
великимъ и святымъ учителемъ. По-
вторе, абы о невинности его вѣдали въ
Римѣ, же бы, снатъ, потварій якихъ
на него не занесли ненріателѣ его: го¬
дится . бовѣмъ и у далекихъ доброе
славы своей постерегати а уданямъ
злымъ забѣгати. Потрете: абы царя
Оноріа и Іннокентія папежа и все ду- Библиотека "Руниверс1