История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
621 * ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 622 ный не становился, вложили его». Гдѣ
вы разними словы Златоустый св. отзы¬
вается отъ суду собѣ неналежного,
лечь не до Римского папы, которого
если бы зналъ судею вселенскимъ бы¬
та, учинилъ бы то былъ, але до собору
вселенского, на которомъ справамъ та¬
ковымъ точенымъ быти и конецъ бра¬
та, ведлугъ, ухвалъ соборовыхъ нале-
жати вѣдалъ, отзывался. О которой
справѣ и Сократесъ, історикъ церков¬
ный, въ книзѣ 6, въ главѣ 14, напи¬
салъ тыми словы: «а гды Іоанъ тыхъ,
который его позывали, якъ неприятелей
отъ своей справы розбыраня выймовалъ,
& до вселенского ся собору отзывалъ,—
оны безъ омѣшканя чотырикротъ его
взывали. Который гды прійти пе хо¬
тѣлъ, и тую завпге отповѣдь давалъ,
сполиимм вотами осудили его и отъ
епископства отдалили. А то гды жад-
вого иного выступку ему задати не
могли, опрочъ же позываный не ста¬
новился, которая речъ, въ Константи¬
нополя подъ вечеръ оголошсна бывши,
песполство до бунту великого взруши-
ла, и презъ цѣлую ночъ пилно стере¬
гу чи, жадною мѣрою зъ церкве порвати
его не допустили Але поднесши голосъ
волали: «Златоустого справу потреба
ва болтомъ епископовъ соборѣ розби-
ратн». И сей історикъ аппеляцію Зда-
гоустого св. кладетъ выразними словы
■е до Римского папы чиненую, але до
собору вселенского. А Никифоръ Ка¬
нетъ, въ книзѣ 13, въ главѣ 15 цер¬
ковной своей іеторіи, о той же справѣ
ишучи, мовитъ, ижъ «Хрисостомъ тымъ,
мотсрыи его повывали, отповидѣлъ:
«оередъ болшимъ сѵнодомъ еправитися
ностановилемъ». Ровне и Кассіодоръ
въ книзѣ 10, въ главѣ 13, мовитъ. ижъ
сѵноду ся отзывалъ. Уважай же. чителнику православный,
ш пилно розбирай! Златоустый св., учи¬ тель церковный знаменитый, правъ и
ухвалъ соборовыхъ посторожца пилный,
мужъ за живота и по животѣ дочас-
номъ святый и справедливый, и велце
писменпый и розумѣючій каноны собо-
іювыи и церковный уставы и з вы чаи,
гды бы былъ видѣлъ надежность суду
навышшого и аппеляціи право до біе-
купа Римского,—зажъ бы былъ, въ такъ
гѣеномъ на себе разѣ, до суду его не
аппеловалъ? Але ижъ ся то въ ухва-
лахъ соборовыхъ не найдовало, и звы-
чаю того такого въ церкви не бывало
и было бы то противъ канономъ собо-
ровымъ и церковнымъ уставомъ, не от¬
зывался до Риму, але до вселенского
собору, наслѣдуючи въ" томъ каноновъ
соборовыхъ. Тутъ, заправды, оказія,
часъ, мѣеце и причина была аппеля¬
ціи виникнути до Риму! Але, якъ не¬
бывалая, зос^ала въ непамяти! А не толко историкове церковный
вѣдати о справѣ той такъ даютъ, же
была на вселенскій соборъ отзывана,
але и самъ Іннокентій, біекупъ на той
часъ Римскій, тую св. Златоустого
справу на сѵнодъ откладалъ. я не на
свой судъ. Который въ листѣ своемъ
до клириковъ Константинополскихъ мо¬
витъ тти словы: «мы абовѣмъ, иле
до захованья каноновъ належитъ, оный
наслѣдованы быти пишемо, который въ
Никеи ухвалены суть, которымъ самымъ
подлегати и судъ свой придати церковъ
каѳолицкая маетъ». И нижей: «але
якоежъ тымъ нынѣшнимъ речамъ лѣ¬
карство теперъ принесемо? Потребно
будетъ узнанье синодалное, который
абы былъ собраный—южъ давно предъ
тымъ мовилисмо; той абовѣмъ самъ
есть, который таковыи навалностей
штурмы можетъ отогнати, которого
доьмъ доступимо, потреба лѣкарство
утрапеня сего полецити волѣ великого
Бога и Христа его Господа нашего. Библиотека "Руниверс1