Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«17 ^ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОНЫС'ГЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 618 мавляючи, якъ бы Аріане могли быти
понижены, а православныя вывишшены.
Бовѣмъ на тотъ часъ зъ Риму моглъ
быти даный ратунокъ до Александріи
и индѣ, взглядомъ потуги цесаря за-
ходнего Констанса. Для ратунку теды
Аоанасій св. въ аосполитой церкви Хри¬
стовы кривдѣ, которая такъ обходила
Юлія, якъ и Аоанасіл, до Риму ся уда-
валъ, а не аппелюючи, якобы не вѣ-
даючи, якъ ся біскупъ Римскій на онъ
пасъ противъ Аріаномъ постановити былъ
хотѣлъ, жаднымъ способомъ нлчого бы
былъ не справилъ, который мѣли но со¬
бѣ цесаря- другого, Константія Аріани¬
на, и нм>гды бы его всходніи не случа¬
ли, ноневажъ за найвышшого судю и
за удѣлной владзы преложоного ни-гды
всходъ не зналъ его; алё мѣли его, якъ
одного межи другими превзятимы, во
всемъ имъ ровного. Для ратунку теды
и помочи бѣгалъ Аѳанасій св. до Риму,
а не за аппеляціею. ІІосполите бовѣмъ
дѣятись то звыкло, же утрапеныи и
страдный до тыхъ, которые и богатствомъ
и могутствомъ и силою обфитуютъ,
звыкли прибѣгати, якъ на онъ часъ въ
Римѣ царъ Констансъ и духовенство,
въ покою живучи, во всемъ томъ о6фи-
товали. Ане южъ то за аппеляцію роз-
умѣно быти маетъ? Во если бмсмо то
за аппеляцію почитали, гды ся хто до
кого для помочи або для причинныхъ
листовъ удавалъ, теды тогожъ, Аѳана¬
сія въ той лсе кривдѣ до Константино¬
поля удаванесл за аппеляцію муситъ
быти почитано. Который, поки Констан¬
тинъ Великій былъ живъ, завжды до
Константинополя утекался; а по смер-
ти его, за наступленемъ Константіа
Аріанина, утеклся до Риму, якъ до спол-
вѣрныхъ собѣ, а въ-голоѣахъ и предкомъ
до царя Констанса. Потреба теды то
уваживати, ижъ ратунку и помочи, а не
суду, просилъ отъ біскупа Римского Аѳа¬ насій св., бо судомъ и выроками иапез-
скими ни>чого бы не справилъ у Кон¬
стантіа царя и у противныхъ собѣ Арі¬
анскихъ біскуновъ. Біскупъ тежъ Рим¬
скій не судіею ся ему показалъ, але на
сторону его склонился и до сполечно-
сти своей его, якъ выгнаного благоче-
стивого епископа, принялъ и промыслъ
о приверненю его на столицу у цесаря
Констанса чинилъ. Самъ тежъ не якъ
монарха удѣльный, не якъ судія, нлчіе-
му судови неподлеглый, але, якъ зъ дав*
ного звычаю церковного и знову ухва-
леныхъ правъ собору Нікейского, перво-
престолника печалованье о томъ же
мѣлъ, пишучи и до благочестивыхъ и
до злочестивыхъ въ справѣ той зъ осо¬
бы Аѳанасьевы всей церкви посполитой.
А то чинилъ не зъ права якого удѣл-
ного, але по ревности Божой и любве
ближнего, якъ одной зъ нимъ вѣры бу-
дучій. А же тымъ, а не инымъ способомъ
и взглядомъ удавалися до Риму о по¬
мочь Аѳанасій св. и всѣ иншіи по немъ
и передъ тымъ,—вѣдати о томъ даетъ
св. Григорій Нанзіанзенскій въ словѣ
«О Геронтіи», также и Созоменъ въ
главѣ 19, въ книзѣ 6 «Церковной Исто¬
ріи», который, о Петрѣ, сукцессорѣ Аѳа¬
насіевомъ, пишучи, мовитъ: «а Петръ, зъ
вязеня у шедши и всѣдши въ корабль,
до епископа Римского, якъ тоеежъ зъ
собою вѣры ваднавцѣ, перепалъ». Не
мовитъ «якъ до найвышшого судіи, якъ
до церковного единовладц» удался и пе¬
реѣхалъ», але «якъ до тоижъ зъ собою
вѣры вызнавц», якъ до спол-православ-
ного зъ собою и одной зъ нимъ вѣры
поборника». Таковыи теды всходныхъ
епископовъ до Римского папы утечки
аппеляціею розумѣни и званы быти не
могутъ. За которыми, гды біскупове Рим¬
скій листы пйсовали, розумѣти маемо,
ижъ то не зъ владзы и не росказуючи Библиотека "Руниверс1