Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
613 «ПАЛИНОДІЯ», СОИ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 614 всѣхъ тыхъ патріарховъ обхоженого со¬
бору въ книгахъ соборовъ не найдуемо,
и показати его намъ отстуиникове не
могутъ. И естъ. то щирый и явный
фалшъ! «Соборниковъ» тежъ таковыхъ,
въ которыхъ бы въ животахъ святыхъ
Мартина и Максима мѣла быти описа¬
на всходныхъ епископовъ до папы Рим-
ского аппеляціа, и въ показанныхъ мѣ-
сяцехъ и днехъ много «Соборниковъ»
звартовавши, пайти не моглисмо. Въ
«Прологахъ» Максима и Мартина опи¬
санный житія найдуются; але аппеля-
ціи въ нмхъ жадной не найдуемо. И
овшемъ противное тому въ «Пролозѣ»,
мѣсяця августа 13 дня, найдуемо. Пи¬
шетъ бовѣмъ тамъ, же Максимъ Испо¬
вѣдникъ росказалъ 4) папѣ Мартинови
соборъ собрати тотъ. Ведлугъ отступ-
ницкихъ софистій, поневажъ біскупови
Римскому Максимъ св. соборъ собрати
росказовалъ, — былъ надъ папу стар¬
шимъ. и папа ему подлегалъ. А еслижъ
пе то, предсяжъ то ясне и выразне ся
показуетъ, ижъ всходніи отцы Римского
біскупа за наивытиюго и за такового,
который бы соборови и радѣ доброй не
мѣлъ подлегати, не розумѣли. Къ тому
и то [треба] уважити, ижъ не пишетъ
тамъ «просилъ», якъ отступникъ омылне
написалъ, а то — зась, што за доводъ
аппеляціи, же Максимъ, въ Римѣ будучи,
упоминалъ и радилъ папѣ, абы сѵнодъ
собралъ и моноеелитовъ проклялъ. По¬
неважъ не зъ аппеляціи лкой, якъ мо-
витъ и самъ отступникъ зъ «Соборни-
ка», але зъ ревности Бозской и до Риму
шолъ Максимъ и папу на то побужалъ.
Іоанъ Зонара, въ томѣ третемъ «Вѣку
еретиковъ» Пѵрра, Кѵра, Сергіа, Павла,
Петра и Онорія описуючи, и о той ере¬
си единоволниковъ вспоминаючи, такъ
же и о соборѣ 6-мъ, на которомъ суть I) На полѣ «новелѣ». ! выкляты, пигаучи, не пишетъ о жад-
- ныхъ епископахъ, который бы аппело-
вати мѣли до Риму. Части II, роздѣлу V, артикулъ 3. Ижъ не агіне ло валъ до Римско¬
го папы блаженный Игнатій,
патріархъ Константинополскій. На третій прикладъ о блаженномъ
і Ігнатіи мовлю, ижъ той нп>гды не ап-
| иеловалъ до Риму въ своей кривдѣ,
і Слова, который отступникъ о томъ по-
! кладаетъ, зъ Варонѣудпа ихъ безъ жад-
і ного доводу взялъ, а не зъ книгъ на-
шихъ, нѣ зъ исторіи церковной. Іоанъ
Зонарасъ о зступленю св. Ігнатія съ
столицы пишетъ: «а о аппеляціи его до
I папы Римского ня> слова, анл тежъ въ
I «Пролозѣ», мѣсяця октоврія 20 и апри-
! ля 3, въ описаию живота его о листахъ
I або о ѵдаванюся до папежа не естъ яѣ-
! чого написано». Звыкли отстуиникове
! наши листы въ кривдахъ отъ патріар-
і ховъ до папы Римского, якъ до брата, | въ жаданю о помочъ братерскую цисан-
! ныи, за аппеляцію удавати. .Але то фал-
! шовати естъ рачей и удавати речъ одну
! за другую, а не показовати любъ дово¬
дите аппеляціи! Если аппеловалъ, чо-
мужъ папежъ на столицу его не при-
! вернулъ? Але речъ такъ ся маетъ, же
якъ Ігнатія Барда кесаръ несправедли-
ве съ престола зогцалъ, ижъ за тѣлес¬
ность сго зъ невѣсткою въ церковъ пу-
стити не казалъ, такъ потомъ и Фотія
Василій царъ зогналъ зъ престола, ижъ
] его въ церковъ не впустилъ за муже-
; бо^ство. Самъ потомъ царъ зъ своимъ
соборомъ приверталъ, а не біскупъ Рим¬
скій. Пишетъ о томъ Зонаръ въ томѣ
третемъ, листъ 110 и листъ 111: < вшакъ
| же яко нолвекъ было, любо писалъ, лю¬ бо ни, предся папа ему нлчого не по- і моглъ, гдыжъ не на столицы, але въ * Библиотека "Руниверс1