История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
607 ПАЛИНОДІЯ», 004. ЗАХАРІИ КОПНОТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 608 нее замкнене того права такъ ся вы-
кладаетъ: «а нлхто отъ правуючихся
аппеловати не можетъ отъ патріархи,
анн> до кого другого аппеляцію указова-
ти; але самъ толко патріарха можетъ сплодилъ, одна отчизна — Корона Пол-' себе». Поты въ «Правилахъ». А послѣд-
ская—выховала, и одна Константино-
полская столица вѣры Христовы научи¬
ла, — нгьгды бы, мовлю, зъ нами, бра-
тіею своею, въ шранки о вѣру не всту-
повали, але, якъ зъ початку христіан¬
ства своего были отъ всходу научени, судъ свой, если захочетъ, пересудити».
такъ бы и теперъ зъ нами, якъ еди- О томъ же найдешъ слово въ слово въ
ными устами и единымъ сердцемъ, Бо- книзѣ Грецкой Константина Армено-
іа во Тройци славимаго хвалили и вел- пула «О уставахъ Леона и Константина
били: одныхъ бы и тыхъ же зъ. нами царей», иа листѣ 99-мъ.
збавенныхъ таемницъ, тѣла, мовлю, Хри-1 А въ правилахъ Юстиніана царя «Ко*
стового, и крове его въ особѣ вина, а ; дексъ», въ книзѣ 1, титулу 4 мовитъ:
притомъ и иныхъ святостей заживали!' «абы отъ сѵноду епархіи, отъ метропо-
А же отъ суду патріаршого аппеляціа і літа и отъ епископовъ аппеловати до
нейдетъ, овыми того правы довожу. Пи* блаженнѣйшого патріархи, и тому, якъ шется въ г Номоканонѣ блаж. Фотій,
въ титулѣ 9, въ главѣ 1: «абы ни>хто
першимъ разомъ клирика до патріархи
не позивалъ, але до своего епископа;
а еслибы былъ ему нодозрѣный, теды онъ іюзсѵдитъ, вшеляко быти послуш¬
нымъ, такъ якобы его зъ початку су¬
діею мѣлъ; абовѣмъ противко патріар¬
шимъ судомъ не быти мѣсца аппеляціи,
отъ продковъ нашихъ постановлено
есть». То въ Юстиніанѣ, и болше въ до митрополита; г) если бы и сей былъ
подозрѣный, теды потреба абы три по-і новеллѣ 123 маешъ.
сполу зъ нимъ судили, вмѣсто всего сѵ- : А такъ зъ тыхъ доводовъ ясне ся
поду, который мѣстцемъ святителства | обое ово ноказуетъ, же якъ до біскупа першими суть; а если бы на ихъ судѣ
не переставали, до діецезіи патріархи
аппеловати, и на того декретѣ переста-
тн такъ, якобы ихъ съ початку су¬
дилъ». Отъ патріарховъ бовѣмъ декре¬
ту аппеловатися не можетъ—въ томъ же
«Номоканонѣ», въ титулѣ 9, въ главѣ
6, мовитъ: «ижъ отъ патріаршихъ де¬
кретовъ аппеловати не есть речъ мож-
ная». Въ «Правилахъ» зась блаж. Матѳея,
въ составѣ 4, въ главѣ 9 мовитъ: «па¬
тріаршій судъ аппеляціи не подлежитъ,
ани отъ иного бываетъ пересужанъ, якъ
начатокъ и конецъ церковныхъ судовъ;
отъ него бовѣмъ всѣ церковный суды и
въ немъ розвязуются и обертаются, и
судъ патріаршій ан» отъ кого, аня. до
иного не относится. Таковый бовѣмъ на¬
чатокъ пересужается духовне самъ отъ Римского зо всего свѣта аппеляціа ней¬
детъ, [такъ отъ судовъ патріаршихъ
апиеляціа нейдетъ'] '), а пре то біскупъ
Римскій одинъ самъ не естъ найвыш-
шимъ судіею всего свѣта, и оттоль, же
ему на помѣстномъ соборѣ Сардикій¬
скомъ зъ своей ему діецезіи, то естъ
отъ судовъ епископовъ и митрополитовъ
его, толко на заходѣ зверхности под-
леглыхъ, аппеляціа естъ ухвалена,—мо¬
нархія его въ Церкви Христовой дове¬
дена быти не можетъ. Который поки
въ терминахъ догматъ вѣры и спраръ
церковныхъ стоитъ, поты въ Церкви
Христовой и въ сполечности зъ патрі¬
архами быти можетъ. Которому дай,
Христе Царю, себе самого познати, на *) Этотъ пропускъ поастаиовлеяъ по Тол¬
стовскому списку. Библиотека "Руниверс