Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
595 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХА1ЧИ КОПЫСТЕІІСКАГО, 1621 ГОДА- 596 Што и учинили. И не есть то жад¬
нымъ канономъ, любъ презъ листъ якій
варовано, абы папежъ модъ давалъ епіс-
копомъ въ Африцѣ судити. Што бо-
вѣмъ то за злецене мѣло быти, поне-
важъ Африканскій епискони владзу
мѣли судовъ безъ одзивдняся до Риму?
И якъ онъ злецати мѣлъ? Поневажъ
зъ Африки заказано удаватися до Ри¬
му, и не просто, але подъ отлученемъ,
и не пріймовати таковыхъ до своей
сполечности синодалне ухвалено. Ко¬
торую свою ухвалу на томъ же собору
св. Африканскій отцы до ексекуцій, то
естъ до уживаня або до скутку ириво-
дячи а на владзу папежскую и да по¬
словъ его притомность намнѣй ся не
оглядаючи, Апіаріа, пресвитера зло-
женного, отъ папежа до сполечности
принятого,—не приняли; але мусѣлъ
нодлегати судови соборовому, и въ от-
лученю зоставати поты, ажъ ся оба-
чилъ, покорился и покутовалъ. А што удаетъ, яко бы и Августинъ
св. тогожъ розумѣнья былъ,—теды и
то омылне удаетъ. Суть абовѣмъ въ
правилахъ, на первой розмовѣ отцевъ
на листъ Зосимк папежа о аппеля-
ціахъ, слова овыи: «Августинъ, епис¬
копъ церкве Иппоненской, Нумидійской
краины легатъ, реклъ: тое тежъ мы
заховати вызнаваемо, заховавши пол¬
нѣйшее о синодѣ Никейскомъ баданье-
ея». Которими словы біскупови Рим¬
скому не толко нп.чого не приписуетъ,
и овшемъ того зданья естъ, же если
межи канонами Никейскими не най¬
дется канонъ, позволяючій до Риму
аппеляціи, певне еи тамъ заборонити
и недопустити. И то ся стало. Въ которой справѣ Августинъ св.
сполне зъ иними декретовалъ и подпи¬
сался, бовѣмъ былъ на томъ соборѣ
притомнымъ. Зачимъ и напотомъ ня>-
чого противного собѣ и синодови не моглъ писати. Але якъ то выразними
словы писалъ *), же Римская церковъ
естъ одна зъ межи церквій, якъ члонокъ
церкви соборной по всемъ свѣтѣ роз-
лявшейся, такъ и на семъ соборѣ выраз-
ними словы ве/зналъ, же Римскій папа
аппеляціи права мѣтя не можетъ, если
ему права того не далъ соборъ Никей¬
скій. «Просятъ, мовитъ отступникъ,
Африканскій отцеве папы, абы не лац-
но пріймовалъ тыхъ, которіи ся бы до
него о помочъ удавали». Чинятъ 2) то
св. отци, же будучи памятны апостол-
ской науки, абы «честію другъ друга
надъ себе почитали» 3), просятъ папы,
абы того не чинилъ; але не знавши
просятъ, бо южъ то вышло зъ прозбы,
гды мовятъ: «ексекуторовъ пре то кли¬
риковъ вашихъ на чію колвекъ проз-
бу не хотѣте посилати, не хотѣте по-
зволяти». Просятъ теды, якъ спол-епис-
коиа и брата, абы надъ права церков¬
ный ня>чого не чинилъ. А еслибы хо¬
тѣлъ, владзу ему уймуютъ аппеляціи
до него отъ себе подъ утраченемъ до¬
стоинства аппеловати хотячи[мъ] заказав¬
ши. Южъ то, заправды, зъ прозбы вы¬
шло, гды ся воли папиной отцеве въ
противъ постановивши, не то декрету-
ютъ, што онъ хочетъ, але штб въ яра*,
вахъ церковныхъ найдуютъ и, надъ
очекиванье его, аппеловати до него
своимъ заказуютъ. На остатній наконецъ выкруты и
задана отступпицкіи мовлю, ижъ н^гды
Сардикійского синоду Никейскимъ не
називано 4), и писмомъ того отступ¬ *) Въ внизѣ «О единости церковной», гла¬
ва и. ’) Въ подлинникѣ удивительная ониска:
«пинеатъ». У Толстова правильно. 3) Римл., гл. 12, ст. 10: «братолюбіемъ
другъ ко другу любезни: честію другъ дру-:
га болыпа творяще». *) Въ подлинникѣ описка; «називаю». Библиотека "Руниверс1