Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
589 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 590 прожно зъ каноновъ собору Сардикій-
ского отступникове аппеляцію до Рим¬
скою папы зо всѣхъ всего свѣта церк-
вій постановити усилуютъ, которого ка¬
ноны облудне и фалшиве за Никійский
розѵмѣны быти ѵдати хотятъ, штб тымъ
персвадовати могутъ, который въ спра¬
вахъ дѣй, церковныхъ суть обцимы и
нѣчого въ ныхъ не вѣдаютъ,—показа-
лемъ и то, ижъ Сардикійскій соборъ
завжды за соборъ помѣстный былъ мѣнъ
н знанъ, а наколи за вселенский, и
нрава его въ церкви соборной мало кому
были вѣдомы, якъ ся о томъ зъ главы
34, книги третей св. Августина напро¬
тивъ Кресценіа *) вѣдати даетъ. А што
колвекъ о соборѣ томъ Сардикійскомъ,
якобы отъ кого коли Никейскимъ былъ
розумѣнъ або званъ, отступникъ Креуза
баетъ, сны баетъ, и пгсгды того, што
баетъ, шъчимъ не доведетъ. Езонова
Фо—о головѣ хорошой але безмозгой
баснь! Подобная той—и другая тамъ же за¬
разъ, штб правитъ, якобы коли Аѳана¬
сій св. до папы Римского аппелловати
хотѣлъ, але ему Евсевіане аппелляціи
допустити не хотѣли. Чого ня>гды не
было! Нш'ды о Аѳанасіа св. аппеляціи
й одною литерою не покажутъ! Креуза
отступникъ небылицу обноситъ и омац-
ныи кламства удаетъ за правду! Южъ
и сѵмволъ Константинополскій або Ні-
кено-Константинополскій соборомъ Ни¬
кейскимъ званъ быти крутитъ! Южъ и
соборъ; Сардикійскій соборомъ Никей¬
скимъ титулованъ быти удаетъ, абы
толко подметный тыи каноны въ повазѣ
эоставити, и того, хто ихъ за Никей¬
скихъ подступне ужилъ, отъ выступку
обмовити мѣлъ; ано такъ ся ему въ томъ'
щаститъ, «якъ голому въкропивѣ»! Ку¬
да ся обернетъ, то наготою своею обо- ’)Толст. и Ундол ; «Крещенія*. детъ! Имъ бовѣмъ барзѣй подступовъ
той отступникове обмовляти починаютъ,
тымъ его всему свѣту оказалшимъ чи¬
нятъ! Сидячи теды отступникове, же не мо¬
гутъ каноновъ соборовыхъ уникнути
(остенъ бовѣмъ на ныхъ барзо острый!),
удаются до рацій и софистій, но наше¬
му-^до облудныхъ выкрутовъ. Што. за-
правды, блюзнѣрство естъ на святыхъ
и на соборы, а не аргумента! Нацродъ бовѣмъ мовятъ, ижъ сѵнодъ
Карѳагінскій естъ сѵнодъ партикуляр¬
ный, для чого на ввесъ свѣтъ становити
каноновъ о забороненю аппеляціи не
моглъ. Отповѣдаю. Да и то, ижъ сѵнодъ
Карѳагінскій вселенскимъ не естъ, ач-
колвекъ отцы собору того вселенскимъ
его зовутъ, въ листѣ своемъ до папы
Келестина, розумѣю въ той сенсъ, ижъ
былъ вселенскимъ всей Африцѣ, бо на
немъ всей Африки 217 енископове были.
Да и то теды, же межи оный вселен¬
скій седмъ не естъ полученъ, нредсяжъ
каноны его сутъ важный; которыыхъ ес¬
ли отступникове за вселенскій мѣти не
хотятъ, противятся такъ тому сѵнодови,
яко и инымъ всѣмъ; который той со¬
боръ ствержаютъ и пріймуютъ; певне
еднакъ то зъ ныхъ, ради-не-ради, мѣти
мусятъ, ижъ папежове поконанны суть
архитѵпами онимы, же въ канонахъ
Нікейскихъ канону о аппеляціи мнѣ-
маной, ведлугъ ихъ аллегаціиа), не най¬
дено; венцъ, и признати мусятъ, же на
Афріку стягаются, зъ которой аппеля-
ціа до Риму естъ заборонена; и же стя¬
гаются и на Римъ, бовѣмъ послове Рим¬
скій фавстінъ, Филипъ и Ассель име¬
немъ Римской церкве, будучи тамъ при •
томнимы, позволили и приняли и под-
писалися безъ жадной отмовы на всѣ
ухвалы собору того, межи которыми естъ 2) Лат. аІІеваЬіо. Библиотека "Руниверс1