Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
585 «ПАЛИНОДІЯ», еоч. ЗАХАРІИ КОІІЫОТЕНСКАГО, 1021 ГОДА. 586 встидливыи утечки, якъ тисъ годитъ,
отгоыити отъ себе будетъ твоя свято-
бливоеть. Жаднымъ абовѣмъ св. отецъ
декретомъ Африканской церкви не естъ
то заказано, и Никейского собору у хва¬
лы такъ нижшого степени причетни¬
ковъ, якъ и самыхъ епископовъ влас-
вымъ митрополитаномъ явне поручили.
Мудре абовѣмъ и сираведливе въ то
вейзрѣли, абы всѣ справы, когоріи ся
бы всчали, на сво'ихъ власныхъ мѣст-
цахъ были кончены, и розумѣли, же
жадной епархіи не мѣло сходити на
благодати Св. Духа, нрезъ которую
справедливость отъ Христовыхъ іереовъ
и видѣна бываетъ,, мудре и статечне
держана. Звлаща ижъ кождому, еслибы
кто черезъ декретъ судіи ураженымъ 5)
себе быти розумѣлъ, позволено естъ на
сѵноды своей епархіи, або и на вселен¬
скій соборъ аппеловати, хиба бы хто
такій былъ, што бы вѣрилъ, якобы
Господь Богъ едного кого, хто бы кол-
векъ той былъ, справедливости) розсуд-
ку надхнути моглъ, а незличонымъ
на соборъ собраннымъ іереемъ того
справедливость розсудку давати не зе-
зволялъ. Якъ бовѣмъ заморскій судъ
будетъ важный, до которого свѣдкове
потребный, або для плаваня на мори,
або презъ недосугъ старости, або презъ
нныв многій перешкоды ставлены быти
не могутъ? Абовѣмъ же бы (для тако¬
выхъ судовъ) якобы отъ боку твоего
святителства (судеве) посиланы быти
мѣли, на жадномъ святыхъ отецъ со¬
борѣ ухввлы таковой не знашлисмо.
Гдыжъ того, што спол-епископа нашего .
Фавстіна яко бы зъ стороны Никейско-1
го собору [оттоль было послано (въ ста-1
рыхъ Никейского собору] *)переписахъ), і
отъ святѣйшого Кирилла, спол-епископа [ *) Толст.: <у*аженымъ>. \ в) Возстановлено цо Толстовскому спиову. I церкве Александрійской, и отъ велеб-
і нѣйшого Аттіка, Константинополсвого
: епископа, зъ власного зводу посланныхъ
(которіи предъ тымъ черезъ Іннокентіа
і священника и Маркела подіакона, че-
! резъ которыхъ отъ пыхъ до насъ по¬
слано было, велебной памяти Вонифан-
тіеви еиископови продкови вашему отъ
насъ суть посланы), доьчого такого знайти
не моглисмо. Ексекуторовъ пре то клири¬
ковъ вашихъ, гды бы хто о ныхъ про¬
силъ, носилати не хотѣте, анѣ позво¬
лите, абысмо надутой свѣта сего пыхи
въ церковь Христову вносити не зда-
лись. Которая свѣтлость простоты '’) и
дань 7 8) покорности Бога видѣти прагну-
! чимъ выставляетъ. А о оплаканномъ
Апіарію, отъ церкве отлученномъ, не
, трощемося, и Африка жадною мѣрою
тернѣти его болшъ не будетъ». То маешъ, православный, голову ре-
! чи листу отъ собору до Келестина пи-
! саного. Вѣдай, ижъ Апіарій той, пре-
; свитеръ церкве Сикейской, отъ собору
Африканского будучи отлученнымъ,
удался былъ до Зосима, папы Римского,
который зъ нимъ Фавстіна до Карѳа-
| гіны послалъ, для лрислуханяся справы
его. Лечъ соборъ на листъ Зосимовъ,
по немъ Внифантовъ, а потомъ Келе-
I стиновъ и на усилованя пословъ ихъ
; нп>чого не учинилъ. А въ въ Славен-
скихъ книгихъ соборовыхъ, въ правилѣ
138 9) Карѳагінского собору такъ ии-
шетъ: «который отъ насъ отлучены
суть сполечности, отъ того часу до
сполечности своей таковыхъ не пріймуй-
те, якъ я Нікейскій соборъ росказалъ.
Ото бовѣмъ ижѣ Апіарій принятый
былъ отъ тебе, который собору проти-
вячисл, и трудность наносилъ, а на
остатокъ навѳрнувшися м самъ собѣ то 7) Толст.: «простостн». ®) Въ подлинникѣ описка: «день». 9) Никейскій 5-й. Библиотека "Руниверс1