Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
575 « ІІА.1И ПОДІЯ *, СОЧ. ЗАХАГІИ КОІ1ЫСТКНСК АГО, 1021 ГОДА. 576 тимъ собору Сардикійского, соборъ той
вселенскимъ] * *) быти мевовавши. Отповѣдаю теды, ижъ соборъ Сарді-
кійскій не естъ повшехный, гды его цер-
ковъ Христова ня>гды за такого не мѣла
и не маетъ; але естъ помѣстный, и ме¬
жи помѣстными естъ полученъ. А то
для того, ижъ, по розрозненюся зе всход-
ными и по одестю оныхъ, самы заход-
ніи еиискоиовеканоны Сардікійскій ухва-
лили и соборъ замкнули. Того намъ и
Баронѣушъ, въ року 346, посвѣдчаетъ
мовячи: «отцеве повторивши соборъ на-
нернулися, и ведлугъ розмаитыхъ епи¬
скопскихъ радъ пытаючему Осію, сѵ¬
ноду оного оборонцы, каноновъ 12 ^хва¬
лили». Балсамонъ, патріарха Антіохій¬
скій, на 5 канонъ второго Констаети-
нополского сѵноду, мовитъ: «всходніи
еиископове отъ сѵиоду отошли, и для
того сами заходніи вѣру Никейскую
утвердили а противную прокляли и исход¬
ныхъ осудили». Аѳанасій св. двѣ апо¬
логіи 2) о томъ соборѣ пишетъ, въ ко¬
торыхъ то головнѣйшого замыкается,
ижъ на немъ Никейского собору симво¬
ловъ принято и утверждено, и же его
самого отъ потвары очищено. И на томъ
чинитъ замкневе, о канонахъ тыхъ ня>-
чого не вспомянувши. Отколь ся ясне
и выразне показуетъ, же тыи каноны
Сардікійскій жадной у исходныхъ ваги
не мѣли, ба и у заходныхъ. Што ся и
зъ того самого видѣти даетъ, же св.
отцеве Африканскій на соборѣ Карѳа¬
генскому каноны тыи ни» за што поло¬
жили, и овшемъ познавши, же не были
Никейскими, за якихъ ихъ Зосимъ, па¬
на Римскій, былъ до ныхъ удалъ, зне-
важили ихъ, а надъ то — каноны про¬
тивно тымъ Сардійскимъ выдали. Фотій
тежъ блаж. патріархъ Константинопол- *) Въ подлинникѣ описка: «вселенскій» *) На полѣ пояснено «отиовѣди». скій до Николая, паиежа Римского, пи-
шучи, выразними словы каноновъ тыхъ
Сардікійскихъ, якъ уфалы самыхъ епи¬
скоповъ заходныхъ, не пріймуетъ: «са¬
ми абовѣмъ толко заходніи, въ умен-
шенеой личбѣ будучи, каноны тыи ухва-
лили». Зачимъ, якъ помѣстного собору
ухвала, помѣѳтне самую толко діецезію,
Римскому пашѣ подлеглую, до захованя
тыхъ каноновъ обовязуетъ. Што ся на
око и зъ самыхъ тыхъ каноновъ видѣ-
ти даетъ, ижъ толко на самый епархін
заходніи каноны тыи о отзиванюсн до
Рима учинены суть. А Сардина мѣсто бы¬
ло въ Илирику при Мисіи и Дакіи въ
епархіи бискупа Римского и владзы ду¬
ховной его. О чомъ Матѳей, въ «Прави¬
лахъ», составъ 4, глава 9, подъ написомъ
«О пряіцихся за своя согрѣшенія епи¬
скопъ»: «а такъ тыи каноны на всю со¬
борную церковъ не служатъ, поневажі»
соборъ той Сардікійскій не естъ все¬
ленскій; бо еслибы Сардікійскій повшех-
ный былъ, теды сѵнодъ второй Констан-
тинополскій не былъ бы вторымъ все¬
ленскимъ, але третямъ». Чого жаденъ
ня>гды не реклъ, толко то теперъ мовятъ
отступникове, але безъ доводу. Вѣлай теды, кождый православный,
ижъ для ряженя самыхъ заходныхъ епар¬
хій тыи каноны учинены суть, а не для
того, ижъ якобы всходніи Аѳанасіеви
до Римского сапежа аппеляціи не до
пускали. Бовѣмъ ня>гды Аѳанасій св. до
бискупа старо-Римского не аппеловалъ,
але въ бѣдахъ своихъ и въ кривдахъ
до царя Констанса и до бискупа Рим¬
ского Юлія, якъ до тыхъ, которіи дер¬
жали вѣру Никейскую, и якъ' на той
часъ въ можности будучихъ, утекался.
Звикли бовѣмъ люде утранленіи до тыхъ,
который суть въ силѣ и въ могутствѣ, | часу бѣдъ своихъ прибѣгати, жадаючи
о помочь и ратунокъ. А не южъ за
тымъ идетъ, абы до него завше онъ, Библиотека "Руниверс1