Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
Ъ ПАЛИНОДІИ», ООЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫОТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 570 5 Г) у тел ей станетъ» всякъ глаголъ» *), и зась:
идеже сета *) два или тріе собрани
во имя мое, тамо есмь иосредѣ ихъ»),
а презъ одну особу абы правды увѣ¬
ренье мѣло быти ня>гдѣ не написано.
И овшемъ нравы посполитыми естъ ва-
ровано—и едного чловѣка свѣдоцтва
не пріймовати. И «Кодексъ» Юстініановъ
того боронитъ: «единъ, мовитъ, самъ
не бываетъ слѵханый, хотяжъ бы вели¬
кою и свѣтлою достойностью былъ у-
чщеиый» "). Если теды у нрава одна
пресвѣтлой достойности особа не маетъ
быти слухана, поготовю - въ церков-
пыхъ справахъ одного біекупа Римского
не есть речъ слушная всѣмъ услухати8).
А якъ речъ та естъ не слушная, такъ
и неважная. Што ся зъ ового подобен-
ства на око видѣ™ даетъ, же якъ въ
чотырохъ палцахъ болшая сила и моцъ
и дѣло, такъ въ чотырохъ патріархахъ
моцъ болшая и справа важнѣйшая,
нйжъ въ одномъ папежу, якъ въ од¬
номъ налцу, которымъ шъчого си до-
брого дѣяти не можетъ, толко ди>рави-
тися можетъ и рвати. А такъ рачей
безъ чотырохъ патріарховъ соборовъ
вселенскихъ быти и въ церкви Христо¬
вой ничого ся становити не можетъ.
Не отвержемъ и Римского, кгды ся до
сполечности чотырохъ патріарховъ зно-
ву навернетъ, бовѣмъ пятемъ патріар¬
хомъ, а не одному поручены суть краі-
ны всего свѣта. Якъ о томъ Балсамонъ
въ внкладѣ канону 31 апостолского вѣ-
дати даетъ, и мало вышей приведеный
Студита Ѳеодоръ. А вшакъ же поки въ томъ своемъ
отлученью и мниманой монархіи Рим¬ *) Довт[орономѵ|. гл. 1, ст. 16; 2Корино.,
гл. 13, ст. 1; Матн., гл. 18, ст. 1В. *) Матй.. гл. 18, ст. 20. 1) Кодексъ, титулъ 5. книг. 4, уставъ. *) Номоканонъ Фотія, титулъ 9, глава 2. скій [папа] пребываетъ, можная речъ
соборъ отправовати презъ чотырохъ
патріарховъ, и досконале важный бу¬
детъ, звлаща пятого. ижъ патріарху *)
на Великой Россіи спол-правовѣрного
собѣ маючи, который на мѣеце отпад-
шого старо-Римского слушне и потреб-
не естъ приснособеный и вчиненый. Части II, раздѣлу III, артикулъ 2. О канонѣ въ листѣ Юлія Римско¬
го до Антіохійского сѵноду. А жебы еще ііротивници не хотѣли
ся подпирати онымъ мнѣманымъ кано¬
номъ или якобы звычаемъ, зъ которымъ
ся нѣколись Юлій, біекупъ Римскій, по-
писовалъ, яко Сократесъ и Созоменесъ
1 взменкуютъ, теды на то отповѣдаю: ! 1. Ижъ того канону шьгды не было, который, гды бы былъ утвореный, нахо-
. дилъ бы ся межи соборовыми канонами.
Венцъ и то вѣдати потреба, же о томъ
канонѣ зъ нисмъ Латинскихъ, а не Грец¬
кихъ, намъ показѵютъ, зачимъ мы кни-
і гамъ Латинскимъ во всемъ вѣры дода-
вати не можемо, гдыжъ всѣ зъ Грецкого
| зводу Латинскій маютъ въ собѣ на мно-
I гихъ мѣецахъ неправдивый перекладъ. *)*) Въ Синодальномъ спискѣ «Палинодіи»
въ этомъ мѣстѣ поставлена выноска и на
особо-приклеенномъ листкѣ помѣщено слѣ¬
дующее замѣчаніе: «Барзо то неслушне учи¬
нено, бо гды геретикомъ предъ тымъ кого
узнано, теды, самого анаеематизовавшн, той
епархіи православною святителя за пасты¬
ря давали, а новыхъ ргоѵіпсіу вмѣсто ста¬
ряхъ не чинили, въ нагороду съ тыхъ ко-
торого епископовъ. Простижъ за тое! На¬
лежало бовѣмъ той Россіи подъ метроно-
литомъ Кіевскимъ бытп. А то ся штось но
жестосердіи стало, якъ и папежъ 4-хъ при
собѣ въ Римѣ маегь патріарховъ зъ карди¬
наловъ ихъ, для зуполного клиру починив¬
ши, аЛы надъ всѣми монарховалъ, што же
самъ ганишъ. И овогожъ нового патріар¬
шества не хвалю». Библиотека "Руниверс1