История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
567 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 568 ромъ фалшиве отітулованого, гды его ;
знести хотѣли, читати его передъ со¬
бою казали, которого надписъ былъ ■
таковый: < у хвала святого великого и
вселенскою собору». Напродъ теды св.
соборуючіи отцеве показавши то, же ся !
то геретицкій соборъ святымъ звати і
не можетъ, приступують показати и I
то, же ся не можетъ звати великимъ 1
и вселенскимъ, и мовлтъ: «якимъ спосо¬
бомъ великимъ естъ соборъ той и все-!
ленскимъ, на который не всѣ нризво-1
лили, и которого иншихъ церквій пре-
ложоныи ие приняли, але подъ проклят-
ство его поддали? Не мѣлъ споспѣш-
ника, якъ сей, который ся теперь об¬
ходитъ, Римскою папы, ашь его іереевъ,
шь презъ намѣстники, ня> презъ про¬
винціальный листы, якъ ся дѣяти на
соборахъ маетъ» О- То св. отцы. Ко¬
торый не быти соборъ онъ вселенскимъ
доводами, оттоль того доводятъ, же на
немъ Римскій панежъ не былъ, не ижъ
бы удѣлнымъ на немъ монархою и са¬
мо владнымъ судіею быти мѣлъ, але
«споспѣш никомъ», якъ мовятъ отцеве
святый. И не толко для того вселен¬
скимъ не естъ, же папа на немъ Рим- ;
скій не былъ, але же не были на немъ |
и иншіи апостолскихъ столицъ патрі- |
архове. Заразъ бовѣмъ по преложоныхъ ,
словахъ отцеве св. наводятъ: «не мѣлъ
тежъ згодцыхъ зъ собою всходныхъ
патріарховъ, Александрійскою, мовимо,
Антіохійскою, и мѣста святого (то естъ
Іерусалимскою) найвышшихъ архіе- [
реевъ». Не пре то теды соборъ онъ
геретицкій соборомъ вселенскимъ не |
былъ, же на немъ самъ лапежъ Рим- і і скій не былъ (поневажъ и на пер¬
вомъ соборѣ Ёфескомъ, также еретиц-
комъ, презъ Діоскора обхоженомъ, хоть
и папежскіи послы были, еднакъ не толко не зосталъ соборъ той вселен¬
скимъ, але зосталъ «лістрікійскимъ»,
то естъ «разбойницкимъ»), але пре то,
ижъ на немъ ня> папежъ, ня> всходныи
патріархове не были. Иле зась до Ѳео¬
дора Студиты словъ (если суть ею
власеыи, якомъ реклъ), то мовлю, же
той св. мужъ, часу такъ гвалтовной
потребы, гды ему зъ патріархомъ Кон-
стантивополскимъ сирава была, такъ до
папежа Римскою мовитъ, якъ до од¬
ною зъ пяти переднѣйшихъ архіереевъ
и справъ церковныхъ переднѣйшихъ
посторожцовъ, который на иншомъ
мѣстцу всѣхъ пяти ровными въ церкви
Христовой чинитъ, гды о нихъ до іко-
ноборцевъ такъ мовитъ: «всходу не
маютъ, заходъ утратили; отъ пятовер-
ховного церковною тѣла оторвалися» 2).
Мовитъ теды то св. сей мужъ до Рим¬
скою папы, якъ до-первого и прод-
куючого межи пятма церковною тѣла
верхами верха, а не якъ до удѣл-
ного и самовладною монархи. Не безъ
самою теды папы Римскою соборъ жа¬
денъ быти не можетъ, але и безъ всѣхъ
иншихъ чотырохъ патріарховъ,—вселен¬
скій звлаща; помѣстный абовѣмъ кож-
дому митрополитови и безъ вѣдомости
своего ему патріархи, иле до порядку и
постереганья ухваленыхъ 3) и поданыхъ
догматъ обходитн за наказомъ правил-
нымъ волно. Што болшая, слушнѣйшая
речъ быти здается 4), абы безъ патрі¬
арховъ рачей соборъ вселенскій не былъ,
аняже.іи безъ одного Римскою папы
(поневажъ при которыхъ певнѣйшее
увѣрене и поважнѣйшій доводъ, вед-
лугъ реченого отъ Христа Господа
«при устѣхъ двою или тріехъ свѣди- * *)0 Дѣянія собора, (5. *) Баровій, року 819, число 35, томъ 9.
*) Тодст.: «у^аленыхъ». *) Канонъ аиостольскій, 36. Биб/іиотека "Руниверс