История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
565 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫОТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 566 и указы зъ писма .святого. А для ока-
залшего въ той мѣрѣ отступниковъ на¬
шихъ въ нещирости иоконанья, приво¬
жу свѣдка Баронмуша, который въ кни¬
гахъ своихъ рочныхъ дѣевъ, въ року 963
пишетъ: '*) «ижъ Стефанъ Новый до
епископовъ,7 нрезъ пара Константина
Коироиима напротивъ ему высажены хъ,
тыми словы мовилъ: «а якъ вы свой сѵ¬
нодъ новшехнымъ зовете, на который
иѣ Римскій епископъ, ц*ь Александрій¬
скій, яѵ> Антіохійскій не призволилъ?
Укажѣтс ихъ призволеніе и писма». То
Варонѣушъ. Гдѣ видишъ, ижъ не самого
толко Римского ирипомянулъ, але и па¬
тріарховъ исходныхъ. Слухайже еще св. Іоанна Дамаскина,
который въ бесѣдѣ своей о св. Образахъ
и до царя Константина Кавадина, и I
щютивко образоборцо^ъ такъ мовитъ:
«новѣжл» же ми, котоі)і,ій патріарха на
соборѣ вашемъ (образоборцовъ роз-
умѣетъ) находился? Римскій не хотѣлъ
нрибыти, Александрійскій также; Аптіо- і
хійскій и Іерусалимскій также не ста- |
повилися. Лечъ якій то вашъ естъ со-!
боръ? Соборъ естъ, гды пять (слухай :
православный, и ты, отступнику!), гды ;
пять, мовитъ, патріарховъ (а не одинъ |
Римскій) утвердятъ едину [вѣру] и едино
слово. А если бы зъ нихъ хотяжъ одинъ ,
не доставалъ, або собору не приймовалъ, ’
соборъ той не естъ соборъ, але збориско ;
и роздоръ марный и непокорный». То ;
Дамаскинъ Святый. Уважай же собѣ пилно, православный. '
правду иисма учителей церковныхъ, а
иодстушшковъ слова и фалшивый ихъ
иисма приводъ видячи остерегайся! Ува¬
жай, мовлю, ижъ не одного патріарху
Римского розумѣютъ отци до собору ва-
лежати, але и другихъ чотырохъ патрі¬
арховъ. Уважь и то. іпто Дамаскинъ “I Бароііііі, 903; 703, 4. св. мовитъ: «соборъ естъ, коли пять иа-
: тріарховъ утвердятъ одну вѣру; а ина-
: чей—то есуъ одного соборъ—не естъ
соборъ, але збориско и схісма, то естъ
отщепенство. Отколь и то заразъ оба-
чити можешь, якою слушностью въ за-
ходныхъ сторонахъ недавными вѣками
обхоженыи збориска за' вселенскій со¬
боры удаваны бываютъ, на который жа¬
денъ зъ патріарховъ не призволилъ, и
по сесь часъ не призволяютъ и не но-
твержаютъ, и овшемъ за зборіска ихъ
отщепенскіи маютъ и проклинаютъ. Звы-
I чай той въ церкви Христовой уставич-
| ный былъ, ижъ хоть коли патріархове
і который на соборѣ притомными сами не
I были особами своими, иредснжъ по¬
слы свои посылали и призво.іяли на все,
а потомъ кождый зъ своей части ухва-
леное на немъ потвержалъ. Нехай же
вамъ отстунникове укажутъ, если же на
своихъ зборискахъ мѣвали пословъ па¬
тріаршихъ, и если призволене и отвер¬
женье ихъ маютъ. Нюгды, заисте, того
не покажутъ, але рачей нагану и*про-
клинанье отъ нихъ на свои тыи збо¬
риска найдутъ. ІІе безъ самого теды
біскупа Римского, але безъ всѣхъ чо¬
тырохъ патріарховъ жаденъ соборъ быти
не можетъ. На другій доводъ, который зъ словъ
Ѳеодора Студита (если суть его влас-
ныи) и зъ шестой акціи седмого все-
ленского собору приводятъ,—отповѣ-
даю. Ижъ не безъ причины отступни-
кове власныхъ того собору словъ не
выражаютъ, але, абы тымъ власного
тексту ухиленьемъ то, штб бы ся имъ
подобало, подступее уникнути могли,
зъ умыслу его замолчуютъ. Отцеве або-
вѣмъ св., на седмомъ святомъ вселен¬
скомъ соборѣ соборуючіи, взявши предъ
себе описане собору геретицкого, за
Копронима въ Константинополю обхо-
женого и седмымъ вселенсшшъ собо¬ Библиотека "Руниверс1