История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
563 «ПАЛИНОДІЯ», ООЧ. ЗАХАРІИ КОИМГТЕНГКАГО, 1621 ГОДА. 564 въ книзѣ его первой, въ листѣ 24, и
въ Барошьугау, року 591, ачъ вкорот-
цѣ и не безъ причинку. Но Лвѣ наконецъ папѣ Римскомъ того
имени Четвертомъ, гдь\ насталъ Вене¬
диктъ Третій, около року 860, видячи
людъ Божій отъ православной вѣры от¬
ворочанъ быти починаючій, словы ла¬
тинскими написалъ, а мовою Грецкою
«Вѣрую во единаго Бога», то естъ сѵм-
волонъ православной вѣры, и мовити
приказалъ народу. Послалъ тежъ и пи¬
санья до чотырохъ патріарховъ, нере-
стерегаючи ихъ въ томъ, абы по животѣ
его будѵчихъ въ Римѣ папъ въ сно-
лечности не пріймовали, ажебы * *) первѣй
отъ кыхъ2) вызнанье православной вѣры,
до себе ведлугъ звычаю присланое, одер¬
жали. Што ся якъ передъ тымъ здавна,
такъ и но той пересторозѣ дѣяло, ажъ
до року тисячного, то естъ до часовъ 3)
патріархи Константинополского св Сер-
гіа 4) того имени Второго, а до часовъ
папежа Сѵлвестра Второго. Тогды, то
естъ но тысячи лѣтъ, розвязаный аг¬
гелъ бездны *) справилъ, же той Сѵл-
вестръ магусъ г>), и по немъ его ажъ по
сесьчасънаступникове, листовъ таковыхъ
до всходныхъ патріарховъ зъ вызнаньемъ
[вѣры]п) писати и посылати перестали.
О чомъ взменку чинитъ блаженной па¬
мяти Іереміа патріархъ въ главѣ первой
третяхъ книгъ своихъ до Лютерановъ
«Ценсурою» отитулованныхъ, и отъ того
часу сѵмволу Константинополского зъ
придаткомъ явне уживати почали. ') Въ подливішкѣ ошибка: «ажъ бы». *) Въ. подлинникѣ ошибка: «изъ иныхъ».
У Толстова правильно.
л) Бароній, 999. <) Толст : «Георгія». *‘) Апокалипсисъ, гл. 20, ст. 7.
в) то есть: магъ, чернокнижникъ
7) Такъ у Толстова. РОЗДАЛЪ ТРЕТІЙ Части II, роздѣлу III, артикулъ 1. И жъ безъ папежа соборъ все¬
ленскій быти можетъ. Другій знакъ, которымъ монарху въ
церкви Христовой становятъ, поклада¬
ютъ отступникове овый, ижъ безъ па¬
пежа жаденъ соборъ быти не можетъ.
Въ чомъ такъ сутъ фалшивы, якъ въ
приведеныхъ св. Стефана Нового, муче¬
ника, и св. Ѳеодора Студита словахъ
суть нодступны. Южъ бовѣмъ и дѣтемъ
въ церкви Христовой естъ добре вѣдомо,
же вторый и пятый вселенскій соборы
обхожены были и безъ папежовъ, и безъ
пословъ ихъ, бо на нихъ яѣ сами осо¬
бами своими, яѣ черезъ послы свои не
были. Што ся и зъ гисториковъ цер¬
ковныхъ, и зъ дѣй соборовыхъ кождому
на око видѣти даетъ. Отступникове тежъ
той своей пропозиціи, абы безълапежа
жаденъ соборъ быти не моглъ, шьчимъ
певнымъ довести не могши, ш&ухвалами
соборовыми, яѣ звычаемъ церковнымъ,
удалися до словъ св, Стефана Нового,
мученика, и до св. Ѳеодора Студита.
Которыхъ што ся дотычетъ, вѣдати ма-
ешъ, кождый православный, ижъ под¬
ступне въ томъ ся зъ нами отступии-
кове обходятъ. Который, способомъ гере-
тицкимъ окусавши то, што бы имъ очи
боло 8), свѣдоцтва зъ словъ ихъ приво¬
дятъ. Стефанъ абовѣмъ св. на збориску
образоборцовъ стоячи а роспираючися
зъ еретіками, не едного толко біскупа
Римского вспоминаетъ, але и другихъ
патріарховъ, якъ то выразными словы
«Соборники» Грецкій въ собѣ маютъ на
недѣлю Православную, гдѣ ся описуетъ
почесть св. образовъ и за нихъ св.
исповѣдниковъ и мучениковъ розмовы *) Отъ глагола «босьць*-—бодать, колоть. Библиотека "Руниверс1