Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
543 «ПАЛИНОДІЯ», ГОЧ. ЗАХАРІИ К0ПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 544 вого, але яко патріархъ исходный и яко
наукою высокою целгоючи иныхъ всѣхъ,
и же противъ ереси Несторіа найпер-
гоій поборникъ и крѣпкій повсталъ былъ,
ово згола своимъ власнымъ правомъ и
для даровъ духовныхъ, а за волею и
зданьемъ сѵнодовыхъ отцовъ, на томъ
соборѣ Ефескомъ згромаженныхъ, прод-
ковалъ. Къ тому и то не меншая, же
ся Кѵриллъ на дѣяхъ того сѵноду, ан*ь
на листѣхъ, о немъ писаныхъ, не под¬
писалъ легатомъ Келестиновымъ, але
подписи тамъ таковыи: «Кѵриллъ, Алек¬
сандрійскій епископъ, Филиппъ, пресвѵ-
теръ церкве апостолской* *). И то не
меншее свѣдоцство, ижъ Леонъ, папа на
соборѣ Ефескомъ Кѵрилла самого ме¬
ну етъ и признаваетъ рге$і<іет, то естъ
предсѣдателя и продкуючого (Леонъ, въ
епистолѣ 49). А зась што ся дотычетъ
листовъ Келестиновыхъ до Кирилла и
злецаня оному, теды потреба вѣдати,
ижъ злецалъ папежъ Кириллови не пред¬
сѣдѣніе и продкованіе, але на потупле-
ніе Несторіа и обвѣщенье зданя своего
предъ лицемъ собору извѣетити и изре-
чи, абы и владзею своею власною пат¬
ріаршею и Римской церкве сентенціею
еретика проклиналъ и отъ Церкви Хри¬
стовы изгналъ. Кѵриллъ теды соборне
отъ всей святой единой каѳолической
апостолской церкве Несторія прокли¬
налъ и отъ сполечности оного отлучалъ.
Двоякою теды патріаршескою владзею
Римскою и своей столицы еретика осу¬
дилъ, и вырокъ нань износилъ. А до
того за прозбою и злеценьемъ Келести-
на отъ сполечности такъ самого его,
якъ всей заходней церкве - Несторіа от¬
лучалъ. Лечъ началствовалъ на соборѣ
за зданьемъ святыхъ отцовъ оного собору. На соборѣ Халкидонскомъ Анатолій, і
патріарха Константинопольскій, продко- *) «Синодаіная до клиру и люду Конст&в-
тмнополского, у Кпрнла, глава 27. валъ. На соборѣ четвертомъ Халкидон¬
скомъ Леонъ папа не былъ. Пословѳ
еднакъ были, але предсѣданіе не могли
мѣти. Вижу бовѣмъ ижъ кгды Ѳеодо¬
сій царь въ Константинополю хотѣлъ
на Еѵтіхіа соборъ отправовати/ предсѣ¬
дателя предложилъ былъ Ѳеодосія, Ке¬
саріи Каппадокійской епископа. А такъ
межи духовными если царъ кого не
подалъ, певне не иншій кто предсѣ¬
дѣлъ, ено патріарха Константинопол-
скій, яко належитый въ своей еноріи *) и
патріархіи. А вшакже безъ вовпли-
вости на томъ соборѣ Маркіанъ царъ
предсѣдѣлъ; судіи тежъ отъ него пода-
ныи были, который всего постерегали
на соборѣ. А певне же началствовалъ,
бовѣмъ Матѳей Канониста въ первой
части книги своеа впродъ покладаетъ
Анатолія, патріарху Константинопол-
ского, по немъ Максима Антіохійского
и Ювеналія Іерусалимского, а пословъ
папежскихъ по нихъ кладетъ, именемъ
Паскасія и Лукія, епископовъ, соВоні-
фантіемъ пресвѵтеромъ, которіи не могли
продковати предъ царемъ и трома обец-
ными патріархами исходными 3). На
томъ четвертомъ соборѣ ижъ нѣкото¬
рый въ подписованюся на потупленіе
Еѵтихіа и Несторія неохотными и хвѣю-
чимися, я особливе межи иными пос-
лове Римскою папы Леона показали,
теды отцы святый волати начали до
судій: «роскажѣте подписатися, абы въ
вѣрѣ не была здрада: кто ся не подпи¬
шетъ, еретикъ естъ!» Всѣ бовѣмъ,
яко дѣи того сѵноду маютъ, боголюбез-
нѣйшіи епископове, опрочъ Римлянъ и
нѣкоторыхъ всходныхъ, волали: «вырокъ
всѣмъ ся подобалъ, тая естъ вѣра
отцовъ святыхъ; который надъ тое мудр* ! ствуетъ, еретикъ естъ! кто иначей роѳ- *) Греч. еѵорюс—находящійся ввутри гра¬
ницъ. 3) Евагрій, книга 8, гл. 2. Бароній, 415. Библиотека "Руниверс1