Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
539 «ПАЛИПОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ продковали, але нродковалъ Еѵстафій, па¬
тріарха Антіохійскій, и первое мѣстце за¬
сѣдалъ, и первый мовилъ; а послове оный
бискупа Римского—Викентій и Вѵкторъ
албо Вѵтъ не мѣли владзга предсѣдати на
соборѣ, але именемъ папежскимъ на дѣи
сѵнодовыи зезволяти. Яко Ѳеодоритъ,
епископъ Кѵру, въ книгѣ 1, гл. 13 и
7, пишетъ мовячи выразне: «ижъ отъ
бискупа Римского посланный два лре-
свѵтерове моцъ мѣли собѣ позволенѵю
па дѣи сѵноду оного призволити». Осій
тыжъ, Кордубенскій епископъ, на томъ
соборѣ Никейскомъ не былъ лекгатомъ
Силвестровымъ, и прожно о томъ Ба-
ронѣушъ потится, не магочи бовѣмъ
доводу певного, зъ конъектуръ нѣкото¬
рыхъ выткати усилуетъ, якобы Осій
легатомъ былъСильвестровымъ; але самъ
отъ себе Осій засѣдалъ, яко епископъ. На второмъ соборѣ вселенскомъ въ
Константинополю продковалъ Нектарій,
патріархъ Константинополскій. На пер¬
вомъ Константинополскомъ, а второмъ
вселенскомъ соборѣ, ни> Дамасъ, епископъ
Римскій, ни» послове его не были. Бо¬
вѣмъ описуючій той сѵнодъ Сократесъ,
Оеодорисъ, Созоменсъ и Никифоръ Ка-
листъ не взменкуютъ о томъ, и Матѳей
въ«Правилахъ > своихъ о жадномъ послѣ
папежскомъ не вспоминаетъ. Белярминъ
выразными то словы признаваетъ, же аня>
Дамасъ, аня. послове его не были. Той
вторый соборъ, якъ Матѳей Правилникъ
пишетъ, началники мѣлъ Тимоѳея Але-
ксандрійского, и Мелетіа Антіохійско-
го, и Кѵрілла Александрійского, а Нек¬
тарій, патріархъ Константинополскій,
собору яачалникъ бываетъ, то естъпре-
ложоный собору. Былъ тежъ зъ нимъ
и Григорій Богословъ. То въ «Прави¬
лахъ» Матѳея Канонисты. А Балса-1
монъ на третій канонъ Лаодикійского |
собора пишетъ: «ижъ Нектарій на томъ!
соборѣ нредсѣдѣлъ. то естъ, на пер- ( копыстенгкаго, 1621 года. 540 шомъ мѣстцу зъ едной стороны, на томъ
соборѣ розумѣю, ижъ св. Богословъ Гри¬
горій Нанзианскій продкуючую повагу
держалъ, гдыжъ онъ сѵмволонъ вѣры
о Св. Духу на томъ соборѣ написалъ и
подалъ, такъ яко тыхъ вѣковъ, въ церк¬
вахъ всходныхъ на святыхъ лѵтор-
гіахъ мовятъ». Явная теды речъ, же
не толко не продковали на соборахъ по-
сланникове папежскіи, але на нѣкото¬
рыхъ и не были, яко на семъ второмъ,
а по семъ на пятомъ; отколь и то вѣ-
дати дается, же якъ безъ притомности
самого папежа, такъ и его посланни¬
ковъ, соборъ початися, обходитися и
кончитися можетъ. На третемъ соборѣ вселенскомъ Ефес-
комъ нродковалъ Кириллъ Александрій¬
скій. На соборѣ третемъ вселенскомъ
въ Ефесѣ первосѣдалникомъ и преложо-
нымъ былъ Кѵриллъ Александрійскій
и Мемнонъ, митрополитъ Ефескій. Якъ
Матѳей въ пятой части каноновъ о со¬
борахъ даетъ вѣдати. Посвѣдчаютъ
тому и дѣи !) того сѵноду, гды Кирил¬
ла и Мемнона называютъ преложоіш-
ми и предсѣдателми, въ Грецкомъ
йяруо»; и тсроейроб;, и въ листѣ своемъ
до Ѳеодосіи и Валентіана цесаровъ со¬
бору того св. отцеве называютъ ихъ на-
чалниками своего собору. Никифоръ Ка-
листъ въ главѣ 34, книги 14, пишетъ,
ижъ Ювеналій Іерусалимскій и Кириллъ
предсѣдѣли на томъ соборѣ. А што ся
дотычетъ ового, же Кириллъ на томъ
соборѣ держалъ мѣстце Келестина папы,
теды не потреба роЗумѣти, абы Ки¬
риллъ именемъ папежа мѣлъ впродъ всѣхъ
сѣдѣти и на ономъ соборѣ продковати;
предсѣдалъ бовѣмъ и продковалъ Ки¬
риллъ не зъ злеценья Келестинового,
і але зъ поважности власной своей столи-
I цы Александрійской и уподобанья всего ') Валсамонъ. Библиотека "Руниверс1