Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«ПАЛИНОДІЯ». СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТКНСКАГО, 1621 ІОДА. 536 535 соборахъ первый, якъ иервоименный, а
не якъ властель, за монарху розумѣнъ
и удаванъ быти маетъ. А же першость 1)
тая Римекого біскупа удѣлнымъ вла-
стелемъ въ Церкви Христовой и не-
ограниченой владзы надъ преложоными
духовными не чинитъ, вѣдати то дает¬
ся явне и отсель, же на одного біскупа
Римекого зданью вселенскій соборы не
подлегали, и же подъ именемъ его од-
нымъ еѵнодовыи дѣи небыли выдавани.
Зъ першости теды мѣстца на соборахъ
монархіи доводити—естъ безумство свое,
якомъ реклъ, отступницкое оказовати.
Сенаторъ въ кролевствѣ, першее мѣст-
це маючій, на другомъ но собѣ мѣет-
цемъ и личбою положеномъ не мае
жадной владзы и зверхности и за здань¬
емъ въ радѣ першого вторый не повиненъ
ігги. Але хто бы колвекъ и зъ низшихъ
мѣстцемъ лѣпшее здане новодѣлъ, за
тымъ идутъ и вышшіи,—анеюжъ и той
надъ иныхъ нодноситися маетъ? Тымъ
же способомъ и Римскій бискунъ, для
першости мѣстца, або хто иный, для
здоровшого зданья, не можетъ собѣ бол-
шей владзы приписовати, якъ Іафоръ
надъ зятя своего Моѵсеи, же му добре
порадилъ и якъ Пафнутій надъ со¬
боръ 1 Никейскій, ижъ за его здань¬
емъ всѣ пошли и перестали, абы м&л-
женство священниковъ зоетавало. На¬
зывался еписконъ Римскій нервопре-
столникомъ, яко иншіи патріархове, але
монархою ихъ наколи не былъ. Ііерво-
нрестолство бовѣмъ монархою наколи
не чинитъ иервопрестолника, якомъ о
томъ обширнѣй нанередѣ преложилъ*
Естъ теперь межи чотырма патріарха¬
ми Константинополскій нервопрестолни-
комъ: не южъ заразъ для того естъ и
монархою? Такимъ былъ, а не инак- *) Въ подлинникѣ описка: «першого». У
Толстова правильно. -і) Исх , гл. 18, ст. 18—26. шимъ въ Церкви Христовой первопре-
столникомъ и епископъ Римскій, кото¬
рый, зъ границъ собѣ онисаныхъ вы¬
ступивши, и то въ Церкви Христовой
межи братіею утратилъ, штб мѣть. Не
естъ абовѣмъ го Церкви Христовой
речъ зносная слышати «буду подобенъ
Вышнему» 3). Зачимъ зъ засѣданя пер¬
вого мѣстца монархіи доводити естъ
засѣдаючого межи братіею первое мѣ-
стце таковымъ чинити, яковымъ сл
сталъ ангелъ оный первый, межи бра¬
тіею монархою быти похотѣлый. Части II, гоздѣлу II, артикулъ 3 О нредсѣдателехъ, которіи
на седми вселенскихъ собо¬
рахъ нервое мѣеце засѣдали
и про и-ов-Ѣ-д о в а л и, и же на жад-
иомъ соборѣ наиежъ Римскій
не билъ и иослове его не
иродковали: На нервомъ соборѣ аііостолскомъ въ
Іерусалимѣ, Іаковъ, братъ Господень
зверхность и начальство мѣлъ, яко то¬
го мѣеца еннскоігь аисіогііаііѵаіп ргае-
зкіепііаш е( іигізсіісііопеш держалъ и
енраву но всѣхъ сентенціахъ декрето-
валъ и судилъ, гды реклъ «нре тйжъ
я сужу» 5) и прочая, въ Дѣян., гл. 15,
ст. 19. А же такъ тое оныхъ часовъ
святый розумѣли, Исѵхій, пресвѵтеръ
Іерусалимскій, въ похвалномъ словѣ, то¬
го Іакова «ексархою апостоловъ» назы¬
ваетъ и мовитъ: «Петръ народъ учитъ, *) Исаія, гл. 14, ст. 14. *) Этотъ «артикулъ» вошелъ въ «Книжи¬
цу» игумена Наѳанаила, который пользо¬
вался «Палинодіей» и другими сочиненіями.
«Книжица» эта, по замѣнѣ нѣкоторыхъ За¬
паднорусскихъ фразъ и выраженій Вели¬
ко-Русскими, была издана въ Москвѣ въ
1648 году. \ «сего ради азъ сужду». Библиотека "Руниверс1