Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«ПАЛИНОДІЯ», (Ч)Ч. ЗАХАРІИ КОНЫСТЕИОКЛГО, 1621 ГОДА- 534 533 ючбо, якъ ся дѣяло, але якъ ся было
повинно дѣяти, або якъ ся потомъ дѣ¬
яти мѣло. Той абовѣмъ тое описалъ,
якъ ся видѣти даетъ, и чинилъ, кото¬
рый нрешлыи речи описовалъ, а не
пришлый, што обое зъ ового двоего ви¬
дѣти дается. Найролъ; ижъ бискупы
Римскій якобы нритомными на нихъ
покладаетъ. На жадномъ еднакъ жа¬
денъ зъ нихъ особою своею не былъ, а
на нѣкоторыхъ юь черезъ послы, о чомъ,
дастъ Богъ,—въ настунуючомъартікулѣ.
Ііовторе: ижъ на первомъ соборѣ все¬
ленскомъ епископа Константинонолско-
го Александра межи патріархами и
продкуючимъ межи нтш покладаетъ.
Который на тотъ часъ не толко не
продковалъ, але и въ почетъ патріар¬
шескій не былъ еще причтенъ. Ку тому,
мѣли тежъ то были отступникове оба-
чити, же той приведеный презъ нихъ
доводъ болшъ естъ имъ нашкодный,
нижли помочный, поневажъ въ томъ
соборовыхъ преложеныхъ онисованью
не мовитъ «старшимъ былъ», але «стар¬
шими были». А если «старшими», теды
не самъ одинъ біскупъ Римскій, але
всѣ пять заровно старшими были. Ко¬
торое то описанье маетъ въ собѣ роз-
умъ такій, ижъ якъ біскупъ Римскій,
такъ и патріархове поводами, головами,
соравцами, замкненьемъ и утвержень-
емъ синодовъ были. А же Римского
«передъ менуетъ, то ему болшей влад-
вы и старшенства въ соборахъ не чи¬
нитъ. Не естъ бовѣмъ ани надъ иныи
епископы владзею першимъ, анѣ тежъ
святителства достойностью болшимъ;
ме покладается впередъ самымъ толко
взглядомъ порядку и взглядомъ ового,
же первый царства маестатъ былъ въ
Римѣ, и маетъ тое першенство зъ звы-
іая, отъ отцевъ святыхъ, и соборовъ,
и отъ цесаровъ, якъ ся въ прешломъ
артикулѣ доводне показало, а не отъ Бога и не отъ аиостоловъ — такъ, же
тое первенство толко лежитъ въ поряд¬
ку и въ словѣ болшъ, анижели въ ре-
чахъ, якъ о томъ Нилъ Кавасилъ, ар¬
хіепископъ Солунскій, въ книзѣ своей
напротивъ старшенства папина, довод¬
не пишетъ. А же тое слово и титулъ
первый жадной и самому Петрови апо-
столови, не ревучи біскупови Римскому,
нрочъ помененыхъ въ томъ же преш¬
ломъ артикулѣ персоналныхъ ему пре¬
рогативъ не выражаетъ и не прино¬
ситъ, бож. Златоустый, въ бесѣдѣ 2 на
посланіе до Римлянъ, бвыи слова апо-
столскіи «Іюдею прежде и Еллину» вы-
кладаючи, вѣдати даетъ: «ани бовѣмъ,
мовитъ, поневажъ первый есть, для то¬
го болше иріймуетъ ласки, тоежъ бо¬
вѣмъ дарованье и сему и оному даетъ;
але быти первымъ—менованью толко
естъ почесть, анѣ бовѣмъ выштіи ча¬
сти въ томъ держитъ (Жидовинъ надъ
Грека), же болшую справедливость при¬
нялъ, але въ томъ толко почитается,
ижъ первый оную взялъ». И мало ни-
жей: «пре тожъ на семъ мѣстцу словъ
«первый» мовы естъ честь, а не ласки
обфитованье». А такъ и біскупъ Рим¬
скій гдѣ ся первымъ въ писмѣ кладетъ,
почесть и пошанованье словное толко
презъ тое слово «первый» розумѣется
мѣти, ане и болшую владзу, любъ
удѣлную зверхноСть пріймовати. Бож.
Августинъ, въ словѣ тринадцатомъ «О
словахъ Господнихъ», Петра св. апосто¬
ла, въ порядку личбы первымъ быти
межи апостолами покладаетъ: «Петръ,
мовитъ, въ апостолскомъ порядку пер¬
вый». И зась тамъ же: «въ Петрѣ, мо¬
витъ, апостолѣ порядкомъ межи апо¬
столами первомъ». Если же норядкомъ
личбы первый, то не зверхностю прело-
женства старшій. И если Петръ оттоль,
же естъ первымъ, не естъ монархою,
ноготовю—біскупъ Римскій, который на Библиотека "Руниверс1