Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«палинодія», соч. злхлгш коиыоткноклго, 1021 года- 532 Уд\ тія панскій и Кѵфа». Въ еѵангедіи
Марка: «речѣте ученикомъ его и Пе¬
тровна V). И часу умываня ногъ учени¬
комъ, послѣ всѣхъ Іисусъ Христосъ
приходитъ до Петра. Не было теды то
и на особливое яісое право—абы Петра
завніе первымъ и предъ ипыми апосто¬
лами покладати. То вкоротцѣ о пер-
шенствѣ Петровомъ въ того, же ся ме¬
жи апостолами отъ еѵангелистовъ пер¬
вымъ кладется. Иле зась до первенства
епископа Римского, которого оттоль кон-
секвентеръ а) монархою въ церкви бы-
ти доводятъ, ижъ первымъ на соборахъ
кладенъ бываетъ,—въ артикулѣ насту-
пуючомъ. Части II, роздѣлу II, артикулъ 2. О старшихъ соборовыхъ и о
первенствѣ ианиномъ. Знесши антецеденсъ отступницкого
доводу и явне то зъ науки св. учите¬
лей церковныхъ показавши, же быти
первымъ межи братіею не есть монар¬
хою быти, же, швлю, Петру св. мелей
апостолами первымъ быти не естъ удѣл-
ной зверхности паномъ надъ ними быти
((братіа апостолове св. суть всѣ отъ
одного Христа выбранемъ и возваньемъ
въ Церковъ его святую еднако нрива-
бытіи. Первородный межи дванадцатми
сывами Іаковыми—Рувимъ, первород¬
ный межи дванадцатми апостолами—
Петръ. Подъ часъ нродаванья Іосифо-
вого, Рувима, до братіи своей бож. Зла-
тоустый (бесѣда 61, на главу 37, Бы-
тіа) въ тыи слова мовячого приводитъ:
«отрочате немашъ; гдѣ ся я подѣну?
я кую оборону мѣти будемо, а особливе
я, который надъ вами старшенствовати
здамся?» Не южъ еднакъ Рувимъ надъ ; братіею и монархою або зверхиимъ зу-
полной владзы паномъ быти вдастся,
же ся здастъ быти надъ ними прело-
! жонымъ? Всѣ мы (епископове), мовигъ
| той же св. учитель въ бесѣдѣ третей
' на Дѣянія Апостолская, братіа естесмо,
I а одинъ нашъ естъ учитель. Ачколвекъ
I и межи братіею слушная речъ естъ,
і аби одинъ становилъ, а иншіи абыся
I новиновали. Становенье межи братіею
старшого брата не естъ монархія и
удѣлное панованье, ‘ и повиновяне 3)
: молодиіихъ не естъ подданство и не-
! воля, але доброволная поволность. По-
і неважъ всѣ они правомъ пораднымъ и
природнымъ во всемъ первородному
| брату своему суть ровни, самое пер¬
венство лѣтъ и почесть старшенству
лѣтъ и первородству повинную выняв-
ши.)),—ноступую знести за помочю Бо¬
жіею и консеквенсъ *) и зъ тыхъ же
св. учителей церковныхъ показати, же
І анн» бискупъ Римскій въ Церкви Хри-
| стовой естъ монархою и удѣлной зверх-
I ности паномъ оттоль, же на соборахъ
вселенскихъ первое мѣстце усилуетъ
мѣти. Напродъ теды што ся приведеного
отступниковъ зъ правилъ седми св. все¬
ленскихъ соборовъ преложоныхъ опи¬
санья дотычетъ, дивъ мя, же такъ не-
осторожне, або насъ за таковыхъ мѣти
хотятъ, або самыхъ себе за безрозум-
ныхъ подаютъ, якожъ такъ естъ, же въ
речахъ явныхъ и ясныхъ безумствуютъ
и слѣиѣютъ и то, што и тѣни въ со¬
бѣ доводу не маетъ, за доводъ нода-
вати б) не встыдаются! Описанье або-
вѣмъ тое не естъ зъ дѣй соборовыхъ
вл&спе выбраное, але толко для памяти
зреестрованое, не такъ ся въ собѣ ма- *) Марк., гл. 1<>, ст. 7. 2) На полѣ: «послѣдовне»,
4иепіег. е. сопзе- 3) Толст.: «повиновенье». *) На полѣ: «послѣдователное». 4) Толст.: «то давати». Биб/іиотека "Руниверс1