Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
529 «ПАЛИНОДІЯ», ООЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКИСКАІ'О, 1()21 ГОДА. 530 пода, хоть за нимъ шолъ и хоть науки
его слухалъ, не былъ еще отъ него
возванъ, але безъ возваня за нимъ былъ
ношолъ. Якъ ся видѣти даетъ зъ гла¬
вы первой Іоанна еѵангелисты и зъ
главы 4 Матѳея, а зъ пятой Луки. От¬
коль бож. Епифаній, въ ереси мало вы¬
шей приаомнеыой 51: < Андрееви, мо-
витъ, первое потканьесл 3) (зъ Хри¬
стомъ) придало, а Петрови досконалое
возванье. Же упережалъ всѣхъ иніпихъ
апостоловъ горячостью любве, выразне
ся то видѣти дастъ зъ троего ового
Христова пытанья «Петре, любиши ли
мя паче сихъ» и зъ троякой Петрови
отповѣди «Господи, ты вѣси, яко люб¬
лю тя». Тою то любве горячостью надъ
яншихъ всѣхъ побуженый, Петръ апо¬
столъ кинулся въ море; тою по водахъ
ходити поскорилъ; гою и Малхови ухо
утялъ; тою наконецъ и ногъ умыти
собѣ поэборонялся. Зачимъ о немъ бож-
Кгрилъ Александрѣйскій въ главѣ Ъ4,
книги 12 -на Іоанна: «упережалъ, мо-
витъ, иншихъ Петръ, горячостью або-
вѣмъ до Христа навыборнѣйшею пала-
ючи, и до чиненя а до отповѣданя на-;
готовшій былъ». И бож. Іеронимъ, въ
князѣ на Матѳея, гл. 14: «на всѣхъ I
містцахъ, мовитъ, найгорячшей вѣры
■айдуется Петро >. Бож. зась Злато-
устнй въ бесѣдѣ 47 на Матѳея: «трохъ,
мовитъ, оныхъ: Петра. Іякова и Іоан¬
на, надъ иншими зъ цноты и велико¬
сти умыслу иреложоныхъ; которая то
великость умыслу, зъ нанятой любве і
иоходячи, въ Петрѣ ся найособливѣй».
И зась той же въ бесѣдѣ 57, на гла¬
ву 17 Матѳея: «первыхъ, мовитъ, апо- і
столовъ особно взялъ и на гору при¬
велъ. А для чогожъ сихъ взялъ? Для
того, ижъ выборнѣйшими надъ иншихъ *) У Толстова неточно нереведеао: «оо-
■ааавьеся». были. Петръ абовѣмъ для того упере¬
жалъ, ижъ барзо Христа любилъ». То такъ преложивши навожу, же
Петръ апостолъ первымъ межи апосто¬
лами кладется не якъ монарха и удѣл-
ного надъ апостолами властелства панъ,
але якъ старшій надъ всѣхъ апосто¬
ловъ лѣты, якъ первый возваньемъ, якъ
теплѣйшій любовію до Христа, якъ пер¬
вородный межи братіею. «Якъ Платонъ
былъ первымъ або княжатемъ филосо¬
фовъ, мовитъ бож. Іеронимъ въ книгѣ
первой напротивъ Пелагія, такъ тежъ
[Петръ] былъ первымъ або княжатемъ
апостоловъ». Зачимъ антъ Платонъ
оттоль монарха надъ философами, ан»
Петръ надъ апостолами. Теды предло-
женый [отъ] латиномудруючихъ о пер-
шенствѣ Петровомъ (оттоль, же ся пер¬
вымъ межи апостолами кладетъ) доводъ
есть марный и нтъчого меншъ, якъ
удѣлного старшенства Петрова, дово-
дячій. Бо хотяжъ, яко ся рекло, еѵан-
гелистове на нѣкоторыхъ мѣстцахъ Пе¬
тра св. первѣй кладутъ за едвновладцу,
еднакъ его надъ апостолами не ро8-
умѣютъ. Бовѣмъ не взглядомъ владзы,
але взглядомъ предложеныхъ его цнотъ
нерсоналныхъ впредь его покладаютъ.
Лечъ и то не завше и не всюды; або¬
вѣмъ и другихъ упередъ, а Петра по¬
слѣди кладутъ. Якъ читаемо у Іоанна
въ главѣ 7, мовитъ: «Филиппъ зъ Вн-
ѳсаиды мѣста Андреевой) и Петрово-
го» 4). И зась: «Павелъ, Аполлосъ и
Кѵфа» 5). Тутъ Петра по двохъ, а тамъ
по Андрею положилъ. Въ посланіи къ
Галатомъ *)—Іяковъ,Кѵфа и Іоанъ, и до
Коринѳовъ* 1)—«другій апостолове и бра¬ *) Іоан., гл. 1, ст. 42: «Філіипъ отъ Вяѳ-
еаідьі, отъ града Андреова к Петрова». 1) 1 Корявѳ., гл. 3, ст. 22. •) Галат., гл. 2, ст. 9. ’) 1 Корине., гл. 9, ст. 5: «ирочів апосто-
лв, в братія Госиодня, я Кнфа*. Библиотека "Руниверс1