Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
52 Г) * ПАЛИНОДІЯ *, СОЧ. ЗАХАРІИ К01ШСТЕНСКАГ0, 1621 ГОДА. 526 чный». Слухай, православный, и ты, от¬
ступнику! Ото и права цесарскій, ко¬
торый выразке вѣдати о томъ даютъ,
же Римскій бискупъ першій естъ межи
всѣми іереями зъ постановеня св. собо¬
ровъ. А еслижъ зъ постановеня св,
отцовъ, теды не зъ права Божого, не
зъ сукцессіи отъ Петра первенства ме¬
жи іереями Божими епископъ Римскій
доступилъ. РОЗДАЛЪ ВТОРОЙ. Части II, роздѣлу II, артикулъ 1. О предименованю Петровомъ. Хотячи отступникове доводити монар¬
хіи въ церкви Божой и Римского епи¬
скопа монархою въ ней быти указати,
зажили на доводъ двохъ свѣдоцтвъ
писма святого овыи: «ты еси Петръ,
и на томъ камени збудую Церковъ
мою» и «паси овця моя», презъ кото¬
рый, приспособивши до нихъ зъ книгъ
церковныхъ поважности, усиловали по-
казати Петра св. монархою отъ Хри¬
ста Господа въ церкви его святой
установленымъ быти, абы такъ зъ
Петра на Римского епископа сѵкцее-
сіве спалую монархію указати быти
могли. Въ чомъ якъ ся имъ щас-
ливе повело, зъ первого моего и второго
роздѣлу, первой части на око видѣти
дается. Гдѣ, за помочю Божею, зъ
писма св. и зъ науки писмъ учителей
церковныхъ то доводне показалемъ, же
зъ тыхъ двохъ приведеныхъ отъ нихъ
свѣдоцтвъ шьчоіч) Петрови особливого
датися не можетъ, што бы не заразъ
дано было и всѣмъ апостоломъ. Выняв-
пш абовѣмъ въ томъ овую прерогативу
Петрову, же онъ пре теплѣйшую свою
до Христа Господа любовъ въ фигуру
церкви и въ таемницу единости ен отъ
Христа Господа взятъ быти удостоенъ . зосталъ, нн»чого Христосъ Господь ІІет-
' рови не обѣцалъ, не далъ, чого бы не
1 заразъ въ особѣ его и всѣмъ ученикомъ
I не обѣцалъ а сполечне зъ нимъ не далъ.
На то абовѣмъ само-одинъ Петръ былъ
выставленъ, абы презъ одну его особу
и церковъ одна соборная зъ незличо-
ныхъ помѣстныхъ составленая, и ровне
зъ незличоныхъ помѣстныхъ настыревъ
одинъ еи пастыръ соборный былъ роз-
умѣнъ, который бы сполечне съ цер¬
ковью ажъ до сконченя свѣта, зъ рукъ
въ руки подаючися, единости своей
шъкгды не умалилъ и не умножилъ:
але абы завпіе, и за уменшеньемъ
церквій помѣстныхъ, одна зоставала
церковъ и одинъ пастыръ за умёнше-
немъ и за помноженемъ пастырей по¬
мѣстныхъ, который вси за одинъ чло-
вѣкъ, якъ одинъ пастыръ, одну святую
соборную апостольскую церковъ пасутъ,
рядятъ «ею и справуютъ, зъ пристой¬
нымъ и поважнымъ церковной іерархіи
презъ сѵнодалныи ухвалы споряженемъ.
И якобы, южъ истотне Петра св. мо¬
нархою церковнымъ быти въ трохъ
своихъ роздѣлахъ первой части довели,
въ нервомъ роздѣлѣ второй части сук-
цѳссіве зосталымъ по Петрѣ св. монар¬
хою епископа Римского указуютъ. Въ
чомъ якъ ся слушне зъ собою и зъ на¬
ми обошли, въ трохъ моихъ части вто-
! рой, первого роздѣлу прешлыхъ арти-
; кулахъ видѣти далемъ. Далѣй въ тогожъ монархи указованю
| поступуючи, зъ певныхъ нѣкоторыхъ
і знаковъ указати его хотятъ, зъ межи
которыхъ овый покладаютъ первый— \ першее на соборахъ вселенскихъ мѣст-
! це. Чого доводячи, такъ правятъ «якъ
еѵангелистове описуючи личбу апосто¬
ловъ, напервѣй Петра, якъ старшого,
кладутъ, потомъ иншихъ; такъ и вся
церковъ соборная, тую зверхность Пет¬
ра св. знаючи въ епископахъ Римскихъ, Библиотека "Руниверс1