Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«ПАЛИНОДІЯ», СО Ч. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 16*21 ГОДА. 524 528 фима, и Салитанекал, которую фундо-
валъ презъ Домніа, и всѣ иншіи, ко¬
торый мало вышей помёнилемъ, отъ
Петра въ розныхъ его сукцессорахъ
фундованыи. Если бы наконецъ воля
Римского епископа тыи апостольскій
столицы патріархальными быти и межи
всѣми инщими продковати учинила и
установила, якъ отступникове зъ пре-
ложеной е[кс]траваганціи мѣти хотятъ,
теды бы св*. отцеве святыхъ вселенскихъ
соборовъ владзы той продкомъ своимъ
не признавали, за которыхъ волею звы-
чай той ажъ до ихъ вѣку принеслъ, и
самы бы, мимо волю Римского епископа,
новыхъ патріархалныхъ столицъ подно-
сити не важилися. Обѣдвѣ абовѣмъ тыи
иослѣдныи не зъ воли епископовъ Рим¬
скихъ, але зъ воли соборуючихъ свя¬
тыхъ отцевъ были поднесены; ноневажъ
и на второмъ соборѣ вселенскомъ, на
которомъ поднесена естъ Константино-
нолская, и на пятомъ, на которомъ Іе¬
русалимская, нѣ сами епископове Рим¬
скій, нѣ черезъ послы свои притомными
не были. И хоть ся тому на четвертомъ
соборѣ вселенскомъ нрезъ послы свои
Леонъ, епископъ Римскій, иротивити
хотѣлъ, але — «зъ мотыкою напротивъ
сонца»— трудно одному енисконови на¬
противъ всей церкви, а особливе въ
справн неслушной. Што всѣ потомъ
обхоженіи вселенскій соборы пятый,
шестый и седмый ствердили и порож¬
ное въ томъ Римскихъ епископовъ ша-
танеся усмирили.Зачимъ и екстравагансъ
и комментъ !) овый, якобы Петръ св*
або Римскій который епископъ патрі-
архалныи столицы ноднеслъ — сны
суть отступницкіи, которыхъ на явѣ
никгды не доведутъ! А поневажъ и
Римскому епископови св. первого все- *)і ленского сооору отцы границы въ діо-
і цезіи, вышей приведенымъ отъ мене
I канономъ шестымъ, закладаютъ такъ
; заровно, якъ Александрійскому и Антіо¬
хійскому, и переходити ихъ, подъ ан-
| нигіляціею 2) рукоположенія, заказуютъ, | а Константинополского во всѣхъ его ду*
ховныхъ прерогативахъ ровнымъ ему
чинятъ, теды онъ, иле до ряду церков-
ного, нм» въ чомъ ихъ не перевышаетъ, 1 которое онъ маетъ не зъ Бозкого уста-
новеня, якъ омылне отступникове уда-
ютъ, але зъ св. отцевъ ухвалы, якъ ся
правдиве показало. Во кгды св. отцы
четвертого вселенского собору, на ко¬
торомъ было епископовъ 630, мовятъ,
ижъ столицы старого Рима слушне
нредкове ихъ почести для того отдали, ; ижъ мѣсто тое столицею царскою было, | што иншого мовятъ и розу мѣти даютъ,
толкр же не отъ Христа Господа, анм»
зъ сукцессіи Петрови Римскому еписко-
, нови дана естъ нѣякаясь прерогатива, 1 але отъ св. отцевъ, для той причины, > ижъ Римъ былъ столицею царскою? А
! ноневажъ отъ отцевъ, за свѣдоцтвомъ
канону для вынёслости мѣста оного
царского, прерогативами естъ приоздоб-
! ленъ, теды не маета ся Римскій воз-
і носити, кгдыжъ можетъ тая на иного
; быти перенесена прерогатива, албо та-
! ковая жъ и другому надана. А же то
* зъ ухвалы соборовъ вселенскихъ отъ св.
отцевъ Римскій епископъ маета, посвѣд-
| чаютъ тому и нрава цесарскій. Мовитъ
! абовѣмъ Іустиніанъ, въ новеллѣ своей
I 131: «потвержаемъсв. соборовъ правныи
! уставы, абы старѣйшій старого Риму
I епископъ першимъ былъ межи всѣми
! іереями, а наблагословеншій Константи-
I нополскій нового Риму епископъ абы
! вторій порядокъ по старого Рима сто¬
лицы мѣлъ и надъ иншіи былъ поваж- *) На полѣ: «приблудный розумъ и вык- ладъ»—соштепіиш ехігаѵа^апз. *) На полѣ: «утраченемъ». Библиотека "Руниверс1