Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
521 ПАЛИНОДІЯ», Г!ОЧ. ЗАХАГІИ КОП ЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 522 толко одной митропѳлитанской діецезіи
зъ своимъ митрополитаномъ епископове
и всей патріархіи зъ своимъ патріархою
епископове и митрополитове—за одинъ
человѣкъ суть, але всѣ чотыри натріар-
хове зо всѣми своихъ діецезій прима¬
сами, митрополитанами и епископами—
одинъ епископъ суть. Поневажъ одно
всѣ епископство маютъ, одну церковь,
одно стадо, которое вси обще, якъ одинъ
настыръ, пасутъ, то есть радятъ мимъ
и справуютъ. Зачимъ ово аностатское
[комментумъ] 3), зъ екстраваганціи 4)
нриводитись звыклое, гдѣ Венедиктъ
Вторый мовитъ: «святая Римская цер¬
ковь, которая, за споряженемъ Господ¬
нимъ, надъ всѣ иншіи владзы поряд¬
ное держитъ продковане отъ Бога, якъ
матка всѣхъ Христовыхъ вѣрныхъ и
научителка, чотыри натріархалныи сто¬
лицы установила, межи которыми но
самой Римской церкви Константинопол-
скую—первое, Александрійскую — вто¬
рое, Антіохійскую — третее, а Іеруса¬
лимскую — четвертое мѣстце держати
хотѣла, и многими ихъ прерогативами и
почестями и привилеямиприоздобила»,—
зачимъ ово, мовлю, аностатское коммен¬
тумъ, безъ жадного фундаменту правды,
на самомъ голыхъ словъ песку убудо-
ваное, есть щирый фалшъ. Поневажъ,
акъ сл показало, яѣ сукцессія, нм Петра
св. фундація, поготовю—нм Римского
епископа воля,—тыи чотыри аиостолскіи
столицы патріархалными быти мѣти
хотѣла и установила, але самый звычай
взглядомъ продкуючи[хъ] тыхъ на тотъ
часъ мѣстъ, преложенствомъ достоин- |
ства свѣцкого увеличенныхъ, надъ ин¬
шіи поднесенныхъ, самая воля свя¬
тыхъ отцевъ, передъ первымъ соборомъ а) Упоминается ниже. *) На полѣ: «зъ приблудной». Это описка; |
слѣдуетъ читать: «зъ приблуди». I і пожилыхъ, мѣти хотѣла, а первого со-
! бору св. отцевъ воля то отвердила, воля
! св. отцевъ второго собору на тоѳжъ
патріархалное достоинство святую апо-
столскую Константинополскую столицу
поднесла, а Іерусалимскую—воля св. от¬
цевъ иятого собору тымъ же патріархов-
ства достоинствомъ почтила, ачъ и предъ
тымъ здавна тую достойно[сть] Іеруса-
лимск[ая] столиц[а] мѣла и относила.
Не воля бискупа Римского, анм сукцес¬
сія, не фундація церквій отъ Петра
св. учиненая! Гдыжъ еслибы сукцессія
апостольскій столицы патріархалными
чинила, нмгды бы надъ Іерусалимскую,
на которой самъ Христосъ и всѣ по
немъ апостолове свое епископство обхо¬
дили, Кесарійская церковь преложена
не была, але ижъ якъ Римъ на онъ
часъ головою и нереднѣйшимъ мѣстомъ
былъ ве Влошехъ а первымъ въ цесар-
ствѣ Римскомъ, Александрѣя въ Ег ѵптѣ—
а вторымъ въ цесарствѣ, Антіохія въ
Сѵріи—и третямъ въ царствѣ. О чомъ
Екгипйъ, въ главѣ 5, книги 3, о збу-
реню Іерусалиму: «такъ по збуреню
Іерусалиму и но знищеню его, зостала
головою Палестынѣ и метрополіею Ке¬
сарія, которой митрополитанъ, взглядомъ
вынеслости мѣста, въ которомъ прело-
женый надъ всею Палестиною [рези¬
денцію свою мѣлъ, нреложенымъ былъ
епископови Іерусалимскому ажъ до со¬
бору пятого». Если бы тежъ фундація
Петрова, теды бы не толко тыи три
Римская, Александрійская, Антіохійская
патріархалными найдоватися знаны и
званы были и зоставати мѣли бы, ко¬
торый суть фундованы черезъ Петра въ
сукцессорахъ его, мнѣй Римскомъ, Марцѣ
еѵангелистѣ Александрійскомъ, Евводіи
Антіохійскомъ, але и Равенская, кото¬
рую той же ап. Петръ фундовалъ презъ
Апполінара ученика своего, и Ареля-
тенская, которую фундовалъ презъ Тро- Библиотека "Руниверс1