Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
519 «ПАЛИНОДІЯ», ГОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНГКАГО, 1021 ГОДА. 520 рыи, по прочитаню передъ собою на ! ское, а не причина старшенства Петро-
второмъ ровне вселенскомъ въ Констан-1 вого, которого ему жадного, мимо ин- тинополю зобраномъ соборѣ учиненого
правила пятого ового: «Константино- шіи апостолы вынятного, вѣ Церкви
Божой нёмаптъ, ню» тежъ право якое полского мѣста епископъ маетъ мѣти і Бозкое, которое‘) о томъ жадное не най-
першенства честь по епископѣ Рим-1 дуетъ.ИоттольРимскіиепископовевзгля-
скомъ, для того ижъ опо естъ Новый 1 домъ мѣста Риму Римскими епископами
Римъ»,—въ канонѣ 28 мовятъ: * во , титулованы бывали, а взглядомъ діоце-
всемъ благословенныхъ отецъ границъ | зіи, которой суть преложены,—патріар-
наслѣдугочи, и теперь читаный канонъ ! хами. Мужъ святый и въ Церкви Бо-
двохъ сотъ и пятдесяти боголюбивыхъ ; жой поважный Ѳеодоръ Студита тыхъ
отцевъ, за панованя побожного цесаря пяти найвыпнпихъ патріарховъ «цер-
великого Ѳеодосія, въ царствующимъ ковного тѣлапятма верхами» называетъ,
мѣстѣ Константинополю Новомъ Римѣ который, ведлугъ права Божого, во всемъ
зобраныхъ, вырозумѣвши тоежъ и мы собѣ суть ровны2), ведлугъ права людско-
ухваляемо и ѵставѵемо, о почестехъ свя- го—Рымскій былъ первымъ,теперъ—ни>-
тѣйшей Константинополской Нового Ри- чимъ, Константинополскій вторимъ, те¬
ма Церкви. Абовѣмъ столицы старого , неръ первымъ, Александрійскій третямъ,
Рима (слухай тутъ, православный, и ты. теперъ вторымъ, Антіохійскій четвер-
отступнику, што за причину св. отцеве тымъ, теперъ третимъ. Іерусалимскій даютъ вынеслости Римской столицы на
патріарховство),—столицы абовѣмъ, мо- ігятимъ, теперъ четвертымъ. А якъ
первый жадной эверхности не маетъ вятъ, старого Рима ижъ мѣсто тое мае- надъ вторимъ и далшими, такъ вторый, таставало, то естъ столицею цесар¬
скою было, благословеніи отци почести
слушне отдали» (если св. отцы столицы
Римской почести або привилей вынесло- третій и четвертый—первому подъ жад¬
ную зверхность, нречъ помененой до-
стойности въ порядку, не подлегаетъ.
Кождый въ своей діецеяіи естъ наи- сти дали, теды отъ людій то, людскимъ : вышшій; кождого зъ нихъ судитъ- правомъ маетъ, а не отъ Бога, пра¬
вомъ Божіимъ). Мовятъ далѣй: «той судъ собору вселенского, и кождый зъ
нихъ одинъ въ другого діецезію, подъ тежъ причины уваженьемъ стопятдесятъ ѵтраченьёмъ своей власной, не усту-
боголюбезнѣйшіи' отцы порушены, ров- пѵется. До себе порядку толко, якомъ
ныи почести, то естъ вынеслости при-1 реклъ, достоенствомъ одинъ надъ дру-
вилей святого Нового Рима столицы гого были тыи пять, а, въ иншомъ надали, слушне судячи, абы и царства
маестатомъ и сенату величествомъ по¬
чтенное и ровными достоенствы и пре- всемъ ровны. А до иншихъ митропо-
литановъ въ своихъ діецезіяхъ суть—
надъ нихъ владзою посвяченя ихъ и ложенствы, якъ и старый Римъ, оядо- исправленія, яко митрополитанове до бленное мѣсто и въ церковныхъ спра¬
вахъ ровную поважность и величество
мѣло, второе по немъ будучи». То свя¬
тый отцеве, и прочая. Мѣстъ теды зна¬
менитость, якъ иншихъ патріархалныхъ
столицъ вынеслости на патріарховство,
такъ и Римской причина—право люд- своихъ (‘пол-епископовъ. Владзы ед-
накъ ряду церковного и паствы не ') У Толстова на нолѣ: «патріархове взгля¬
домъ діецезія, а епископове взглядомъ мѣстъ
называются». Въ Синодальномъ это «боко¬
вое письмо» перепутано съ текстомъ. *) «Бароніушъ, рокъ 819, личба 35». Библиотека "Руниверс1