История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
517 ПАЛИНОДІЯ». СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО. 1621 ГОДА. 518 Возского, але зъ людского права] п), ко-
торы[мъ] мы въ каѳолицкой едности
злучаемося и отъ которыхъ незбож-
нымъ іпаленствомъ отлучилистеся». И
мало нижей—обѣ тыи столицы апостол-
скими называетъ. Столицу патріархал-
ную Константинополскую отступникове
нѣкоторый, невѣжеве и хулницы (снятъ
зъ Миколая Первого, въ главѣ 92, на
пытанье Болгаромъ отновѣдаючого, любъ
тежъ рачей пре самую завзятую зъ кри-
воприсяжства и отступництва своего
ку той святой столицы, которая ихъ и
продковъ ихъ зъ воды и Духа св. от-
родила, непріязнь) апостолскою быти
прятъ. Баронѣушъ еднакъ въ томѣ I
року 44, числѣ 12, апостолскою быти
ев признаваетъ и отъ Петра св. уфун-
довану быти выводитъ. Вшакъ же ги-
сторикове церковный обадва Никифоро-
ве, Константинополитанчикове, въ сво¬
ихъ кройникахъ, и третій Никифоръ
Каллистъ, въ главѣ 7 книги Я «Істо-
рін > своей, ровне [въ] «Менологіонъ
Грецкое», отъ Андрея апостола уфун-
довану быти еи повѣдаютъ. И такъ о
еи апостольскомъ уфундованю Церковь
-Восточная розумѣетъ. А же не кождая
отъ апостоловъ уфундованная церковъ
есть патріархалною, зъ того самого до-
статечне есть видѣти, же не болшъ
надъ пять суть латріархалными, хоть
апостолскими суть многія, якъ въ Сѵ-
донѣ, въ Беритѣ, въ Библіи, въ Три-
полѣ, въ Антарадѣ, въ Акадѣ, въ Бал-
неахъ, въ Пелтѣ, въ Газарѣ, въ Лао-
днкіи, въ Тароминѣ, въ Тіанѣ, въ Ан-
іѵрѣ, въ Сѵнопѣ, въ Никомидіи, въ
Ннкеи Битинской. Церкви и столицы
суть уфундованы отъ Петра святого и
въ многихъ иншихъ краинъ мѣстахъ,
якъ о томъ Софроній св., патріархъ Іе¬
русалимскій, въ книзѣ *0 подвидѣ и не- “) Возстановлено по тому же списку. регринаціи Петра св. апостола», широ-
це вѣдати даетъ. Жадная еднакъ зъ
тыхъ патріархалною не есть, хоть всѣ
суть апостольскими. Многій и отъ Пав¬
ла св. и отъ иншихъ апостоловъ Церкви
суть уфундованы, который апостолскими
суть и называются, патріархалными ед¬
накъ же суть не осталы. • То такъ вкоротцѣ преложивши, ижъ
Римскій епископъ першенство свое ме¬
жи патріархами ,2) мѣлъ не зъ права
Божого, але зъ самого щирого права
людского, то естъ зъ звычаю напродъ,
а потомъ зъ потверженя того звычаю
презъ синодальный ухвалы,—такъ того
видочне довожу. Святый отци, на пер¬
вый соборъ вселенскій до Ннкеи зобра-
ни, о трохъ первыхъ иатріархалныхъ
столицахъ въ канонѣ шестомъ такое
право становятъ: «звычай давный не-
хай ся заховуетъ въ Егѵптѣ, въ Ливіи
и въ Пентаполѣ, абы надъ тыми всѣмп
Александрѣйскій мѣлъ владзу, поневажъ
и. Римскому епископови той звычай
естъ; ровне и въ Антіохіи и въ иншихъ
краинахъ кождой церкви своя ей честь
захована нехай будетъ». О томъ тако¬
вомъ тыхъ трохъ апостолскихъ патрі-
архалныхъ столицъ, а особливе о сто-
лици Римской звычай, отколь бы она
тое свое право въ вынеслости на па-
тріарховство въ уживапю на онъ часъ
мѣла, на четвертій вселенскій .соборъ
въ Халкидонѣ собраный св. отцы вы-
разными словы вѣдати даютъ и). Кото- <2) Въ рукописи описка: «патріархальны¬
ми». У Толстова правильно. 1Я) Послѣ этого слова въ Толстовскомъ
спискѣ—громадный пропускъ, незамѣчен¬
ный тогдашнимъ переписчикомъ, который
послѣ слова «даютъ> прямо перешелъ къ
концу I го артикула, 2-го раздѣла: «то чи¬
нитъ, ижъ первѣй Андрей святый» и т. д.
Судя по Синодальному списку, у Толстова
пропущено десять съ половиною страницъ.
См. ниже, стлб. 542, прим. 3-е. Библиотека"Руниверс"