Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
513 « ПАЛИНОДІЯ >. гоч. ЗАХАРІИ церковь мою» — показалемъ то доводне
въ шести артикулахъ первыхъ роздѣлу
первого, части первой. Же не мѣлъ еи
изъ овыхъ «тобѣ дамъ ключл царства
небесного» — показалемъ и то доводне
въ артикулѣ седмомъ и осмомъ также
первого роздѣлу, части первой. А же и зъ
овыхъ не мѣлъ «паси овца моя» — до¬
водне и то показалемъ въ пяти арти¬
кулахъ роздѣлу второго, части первой.
Мѣвши теды Петръ св. туюжъ и одну
апостолской и епископской владзы зу-
полность, которую мѣли и всѣ иншіи
апостолове, сукцессоровъ по собѣ зоста-
вилъ зъ такоюжъ владзою, зъ я кою зо-
ставили и иншіи всѣ апостолове на
всѣхъ своихъ сукцессоровъ, туюжъ и
одну зуполную 3) владзу вляли, которая
сукцессиве4) вливана отъ однихъ на
другихъ будетъ, ажъ до сконченя свѣ¬
та. И для того святый учятелеве цер¬
ковный всѣхъ епископовъ сукцессорами
всѣхъ апостоловъ быти научаютъ, не
выймуючи яѣ Петра, яѣ тыжъ Петро¬
выхъ сукцессоровъ, который заровно зъ
нншими епископами апостолсними сук¬
цессорами называются. Не маемо або-
вѣмъ того розумѣти—такъ апостолски-
ми сукцессорами званы быти епископы,
абы нѣкоторый особно настуновали Пе-
трови, нѣкоторый Павлови, иншіи Іо-
аннови, а иншіи иншимъ апостоломъ,
и такъ своему апостолови наступали,
якобы южъ иншому не наступовали, бо
бы то въ церкви Божой схѵсма, отъ
бож. апостола Павла наганеная, а не
залеценая отъ Христа Господа единость
быти мусѣла, кгды нѣкоторый мовили |
«я естемъ Аполлосовъ, нѣкоторый—я I
Павловъ, иншіи—я Кѵфинъ». Але маемо
розумѣти — такъ апостолскими наступ- *) Такъ у Толстова; въ Синодальномъ
же спискѣ: «зубополную», т. е. «зобапол*
ную>. Іі Лат. виссевзіѵе. РУССЕЛЯ ИСТОРІІЧЕСЯАЯ КОПЫСТКНСКАГО, 1021 ГОДА. 514 никами епископы званы и знаны быти,
ижъ въ ихъ урядѣ томъ, который всѣмъ
апостоломъ былъ посполитый, наступу-
ютъ всѣ всѣмъ вкупѣ, абы такъ въ
одной Церкви Христовой одно зостава-
ло апостолское епископство. И для того
божественный Іриней, о епископахъ
Римскихъ въ главѣ 3, книги третей пи-
шучи: «теперъ, мовитъ, дванадцятимъ
мѣстцемъ епископство отъ апостоловъ
(въ Римѣ) маетъ Елейѳерій». «Отъ апо¬
столовъ», мовитъ, маетъ епископство, а
не «отъ апостола». Взглядомътогожъ то
одного всѣхъ апостоловъ епископства,
не толко Римскій епископъ, але и иншіи
епископове Петра св. сукцессорами на¬
зываются, якъ ся въ близко прешломъ
артикулѣ предложило. «Господь нашъ
(мовитъ бож. Кѵяріанъ въ посланіи
шестомъ, книги 5-й), которого приказа¬
ній боятися и заховивати ихъ маемо,
епископскую честь и церкви своей
станъ споряжаючи, въ еѵангеліи бесѣ¬
дуетъ и мовитъ Петрови «я тобѣ мов-
лю, ижъ ты естесь Петръ, и на томъ
камени збудую церковъ мою». Оттоль,
пре отмѣнность часу и наступованя,
епископское рукоположенье и церковный
станъ такъ бѣжать (віс) *), же ся цер¬
ковъ на епископахъ установляетъ, и
всѣ справы церковный предъ тыхъ же
преложоныхъ ряжены бываютъ. Всѣ пре
то епископове тоежъ суть, гато Петръ
и гато всѣ иншіи апостолове. Петръ
тежъ и всѣ апостолове тоежъ были
(вынявши, якомъ реклъ, персоналныи
ихъ прерогативы), штб суть всѣ епис¬
копове, который суть всѣ заедно апо¬
столскими и Петровыми сукцессорами и
сполечнымъ промысломъ Церковь Божію
рядятъ. Всѣ абовѣмъ въ Петрѣ и зъ.
Петромъ ключи» отъ Христа Господа 5) Здѣсь недостаетъ смысла. Предлагаемъ
читать такъ: «церковпоиу стану такъ нале¬
житъ*. 17 Библиотека "Руниверс1